2011-08-25, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It
Vem har sagt att man inte kan göra dem sakerna fortfarande?, bara för att man blir äldre så behöver man inte blir tråkigare för det...

Ja vem har sagt det?
Citera
2011-08-25, 02:56
Medlem
resads avatar
Varje dag , det jag saknar mest är att vara så ångestfri som man var på den tiden .
Citera
2011-08-25, 06:24
Bannlyst
Ångesten man hade var ju 0, kanske för att man hela tiden uppskattade små saker jag vet inte, livet helt enkelt.. Och jag saknar det.
Citera
2011-08-25, 07:08
Medlem
Hacker.s avatar
Nop
Citera
2011-08-25, 08:30
Medlem
Jag hade en trygg och bra barndom, men jag skulle ändå inte vilja bli ett barn igen för att återuppleva den. Visst hittade man på roliga saker mest hela tiden, men ur ett självförverkligande perspektiv så har jag fått mycket mer glädje ur de senaste tre åren än vad jag fått under mina 15 första. Allt har ett större djup som vuxen, både uppgångarna och nedgångarna. Det är nu som man kan jobba mot att uppfylla sina drömmar och uppskatta resan dit fullt ut.

Nä, jag är nöjd med läget som det är nu.
Citera
2011-08-25, 11:23
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spottkobran
Jag längtar inte tillbaka till den mentala nivå jag var på när jag var barn.
Det känns även som jag vuxit ifrån behovet av att springa runt och leka busa etc.

Fast när du var barn anade du ju inte att du var på en annan mental nivå än du skulle komma att vara. Och du hade inte vuxit ifrån behovet att busa och leka. Så det är inget konstigt i att längta tillbaka, tycker jag. Visst skulle det kännas konstigt om man plötsligt var 8 år igen och hade minnen från sitt vuxna liv, men det har man väl inte i så fall? För då längtar jag inte tillbaka.

Annars - klart jag gör!
Citera
2011-08-25, 11:30
Medlem
Nej för i helvete!!!

Min barndom var vidrig! Misshandel och rädsla, övergrepp och skrik. Numer kan man styra situationerna innan de får oåterkalleliga efterspel.
Citera
2011-08-25, 17:29
Medlem
xabiits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontegoBay
Nej för i helvete!!!

Min barndom var vidrig! Misshandel och rädsla, övergrepp och skrik. Numer kan man styra situationerna innan de får oåterkalleliga efterspel.

det är synd att det finns folk som kan förstöra någons barndom
Citera
2011-08-25, 17:47
Medlem
Fiolitos avatar
Jag saknar absolut inte min barndom. Då var jag en enstörig liten nörd som tyckte att mina klasskompisar var korkade skitungar. På rasterna när de andra spelade fotboll och liknande gick jag runt och fantiserade om att vara vuxen, och alla filmer som jag skulle regissera då. Nu är jag vuxen, har kompisar som är roliga att hänga med och än så länge är det lika kul som jag hoppades på, om inte bättre. Flimkarriären har inte satt igång än, men det finns det tid för senare.
Citera
2011-08-25, 17:53
Medlem
awesom-os avatar
Visst kan man sakna sin barndom. Lek och bus hela dagarna.. långa sommarlov.. vilka tider
Citera
2011-08-25, 19:13
Medlem
Medves avatar
Båda ja och nej.

Nej för att jag vara sjuk hela min barndom och kunde inte ta del av alla bus som man gjorde på den tiden och tjejer träffade man inte alls.

Ja för att man hade nåt att göra på dagarna och födelsedagar och julafton var roliga då. Lego-fotboll-streethockey-tvpel
Citera
2011-08-25, 21:30
Medlem
Ja självklart saknar jag den. En tid helt utan ansvar, hade föräldrar som stog för den biten.
Men har nu barn och man får uppleva vissa bitar av den . Det finns så mycket man inte kan göra som "ensam" vuxen. men har man barn med "gör" man det för dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in