Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-23, 13:42
  #1
Medlem
zaaph1s avatar
Va nyss på en liten tripp upp till Åre för att cykla Downhill. Lyckades stanna till på 5 olika Kebabhak på min resa genom Norrland och inte ett enda ställe var okej!

På första stället smakade det skit. Slemmigt och degigt. Betalade 90 kr...
På andra stället hade dom hela vitlöksklyftor i vitsåsen och rödsåsen var tomatsås?!? 70 kronor...

Tredje stället va bara rent jävla efterblivet. Killen hade ingen kebabtallrik, bara kebabpizza och kebabrulle. Hungrig som jag va beställde jag en kebabpizza, och säger som vanligt att jag vill ha blandad sås. Sen sätter vi oss ner och väntar, då tar det hela 40 minuter innan våra pizzor är klara, och inte fan var det en kebab pizza, det var typ strimlad kebab han lagt dit i mitten istället för skinka (max fyra skivor kebab användes). Och rödsås visste han inte va det va, så jag sa vitsås och fick en fucking bearnaisesås..... Och dyrt som fan va det också! Pröjsade 115 kr för den jävla pizzan

Fjärde stället, ketchup?!? 90 kr

Femte stället, asäckligt bara. Kebaben hade samma konsistens som en gammal svettig fotbollsstrumpa, han kokade den typ i nån låda fylld med vatten?!?!?! 69 kr



Är alla kebabhak lika efterblivna uppe i Norrland?
Älskar denna måltid lagad av våra importerade kameljockeys, men dom Norrländska araberna visste fan inte vad dom höll på med.

Att jämföra kebaben där jag åt och den i t.ex. Stockholm går inte ens, det va verkligen inte samma sak.
__________________
Senast redigerad av zaaph1 2011-08-23 kl. 13:44.
Citera
2011-08-23, 13:55
  #2
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Att jämföra kebaben där jag åt och den i t.ex. Stockholm går inte ens, det va verkligen inte samma sak.

Kul att du jämför med Stockholm, där jag inte alls har lyckats avnjuta en riktigt god kebab än. Tycker varenda kebab jag ätit i Stockholm har smakat lite av get. Eller så har jag gått till fel ställen?

Sundsvall - Kebab City. Välkommen.
Citera
2011-08-23, 14:01
  #3
Medlem
Självklart är det ju kebab gjord av renkött uppe i norrland :P
Citera
2011-08-23, 14:04
  #4
Medlem
Jag har aldrig blivit besviken på kebaben i östersund eller sundsvall åtminstonde.
Citera
2011-08-23, 14:08
  #5
Medlem
Låter som du har haft jävligt otur bara. Förövrigt så ligger inte åre i norrland, det är typ i mitten ju.

Kolla mer ume, lule osv. Det är runt övik pizzorna börjar smaka skit.
Citera
2011-08-23, 14:08
  #6
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Va nyss på en liten tripp upp till Åre för att cykla Downhill. Lyckades stanna till på 5 olika Kebabhak på min resa genom Norrland och inte ett enda ställe var okej!

På första stället smakade det skit. Slemmigt och degigt. Betalade 90 kr...
På andra stället hade dom hela vitlöksklyftor i vitsåsen och rödsåsen var tomatsås?!? 70 kronor...

Tredje stället va bara rent jävla efterblivet. Killen hade ingen kebabtallrik, bara kebabpizza och kebabrulle. Hungrig som jag va beställde jag en kebabpizza, och säger som vanligt att jag vill ha blandad sås. Sen sätter vi oss ner och väntar, då tar det hela 40 minuter innan våra pizzor är klara, och inte fan var det en kebab pizza, det var typ strimlad kebab han lagt dit i mitten istället för skinka (max fyra skivor kebab användes). Och rödsås visste han inte va det va, så jag sa vitsås och fick en fucking bearnaisesås..... Och dyrt som fan va det också! Pröjsade 115 kr för den jävla pizzan

Fjärde stället, ketchup?!? 90 kr

Femte stället, asäckligt bara. Kebaben hade samma konsistens som en gammal svettig fotbollsstrumpa, han kokade den typ i nån låda fylld med vatten?!?!?! 69 kr



Är alla kebabhak lika efterblivna uppe i Norrland?
Älskar denna måltid lagad av våra importerade kameljockeys, men dom Norrländska araberna visste fan inte vad dom höll på med.

Att jämföra kebaben där jag åt och den i t.ex. Stockholm går inte ens, det va verkligen inte samma sak.
SVAR JA de kan verkligen inte göra pizza eller kebab uppe i norr tyvärr.. vet inte vad de beror på ! Men tyvärr är de den bistra sanningen!
Är själv uppvuxen i södra sverige så de blev en enorm besvikelse när jag flyttade upp till norr och insåg att pizza och kebad är skräp här uppe
Citera
2011-08-23, 14:10
  #7
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Låter som du har haft jävligt otur bara. Förövrigt så ligger inte åre i norrland, det är typ i mitten ju.

Kolla mer ume, lule osv. Det är runt övik pizzorna börjar smaka skit.
Haha va i Umeå.. finns de god kebab där. hahah köttet har de köpt på willys och inte ens i närheten av äkta kebab .. å såsen sen då .. ett ännu större skämt!
Citera
2011-08-23, 14:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Va nyss på en liten tripp upp till Åre för att cykla Downhill. Lyckades stanna till på 5 olika Kebabhak på min resa genom Norrland och inte ett enda ställe var okej!

På första stället smakade det skit. Slemmigt och degigt. Betalade 90 kr...
På andra stället hade dom hela vitlöksklyftor i vitsåsen och rödsåsen var tomatsås?!? 70 kronor...

Tredje stället va bara rent jävla efterblivet. Killen hade ingen kebabtallrik, bara kebabpizza och kebabrulle. Hungrig som jag va beställde jag en kebabpizza, och säger som vanligt att jag vill ha blandad sås. Sen sätter vi oss ner och väntar, då tar det hela 40 minuter innan våra pizzor är klara, och inte fan var det en kebab pizza, det var typ strimlad kebab han lagt dit i mitten istället för skinka (max fyra skivor kebab användes). Och rödsås visste han inte va det va, så jag sa vitsås och fick en fucking bearnaisesås..... Och dyrt som fan va det också! Pröjsade 115 kr för den jävla pizzan

Fjärde stället, ketchup?!? 90 kr

Femte stället, asäckligt bara. Kebaben hade samma konsistens som en gammal svettig fotbollsstrumpa, han kokade den typ i nån låda fylld med vatten?!?!?! 69 kr



Är alla kebabhak lika efterblivna uppe i Norrland?
Älskar denna måltid lagad av våra importerade kameljockeys, men dom Norrländska araberna visste fan inte vad dom höll på med.

Att jämföra kebaben där jag åt och den i t.ex. Stockholm går inte ens, det va verkligen inte samma sak.

Konstigt! Tycker själv att kebaben i norr var skitbra. Äter inte det själv längre men enligt vänner och bekanta, speciellt såna som flyttat söderut (främst till stockholm) så ska det vara betydligt sämre standard i huvudstaden och alla saknar kebab och pizza från Norrland. Ang. pizza måste jag hålla med, aldrig hittat någon pizzeria i sthlm som haft god pizza och jag har hunnit prova många.
Aldrig varit med om det du beskriver dock (alltså vitlöksklyftor, tomatsås, ketchup osv...) så jag vetefan vad du stannade på för hak hehe...
Citera
2011-08-23, 14:13
  #9
Avstängd
Illuminazis avatar
Ju längre från Rosengård ni kommer ju sämre Kebab.
Citera
2011-08-23, 14:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Haha va i Umeå.. finns de god kebab där. hahah köttet har de köpt på willys och inte ens i närheten av äkta kebab .. å såsen sen då .. ett ännu större skämt!

Det beror ju på vart du käkar. Pizzahouse uppe på bågenhusen, Tre kronor på vasaplan, Holmsunds Pizzeria (ja, det ligger "typ" i ume :P)

Men INGENTING slår kebaben pizzavagnarna på torget har! 40 spänn för en kebabrulle, 10 spänn för dricka.
Citera
2011-08-23, 14:26
  #11
Medlem
zBr9s avatar
Helan och Halvan i Umeå har god kebab.

Tycker inte det går att se någon skillnad på olika orter eller så, handlar nog mest om att TS favoritkebab finns på ett visst ställe, och att han sedan antar att resten av världen har dålig kebab för att den smakar annorlunda.

Att sedan kalla Åre för "uppe i Norrland" tyder ju också på viss efterblivenhet, som antagligen kan spela in en del i kebabbedömningen också.
Citera
2011-08-23, 14:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
Ju längre från Rosengård ni kommer ju sämre Kebab.
Så jävla sant! Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback