Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-23, 18:56
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Märker att du inte är särskilt bildad. Rent geografiskt så ja, visst, det ligger i norrland. Men fråga vem som helst häruppe och du lär dig att dom flesta drar sträcket snäpp över övik.

Men visst, räknar du till den böginvaderade regionen av norrland som norrland, så sure, your call.

Bara för att Rune i Jukkasjärvi tycker att Åre inte ligger i Åre så betyder det inte att han har rätt. Åre ligger i Norrland punkt.

Det finstilta.. Säger du inte lite emot dig själv där?
Citera
2011-08-23, 19:12
  #122
Medlem
Adazanims avatar
För lite blattar. Mer blattar i Norrland så får du bättre kebab.
Citera
2011-08-23, 19:15
  #123
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Det här kanske är en fördom som gör vissa väldigt arga... men min erfarenhet är att ska man ha en bra kebab(tar ju helst shish kebab) så är det till palestinier som man ska ska gå till... iranier och juggar får inte till det helt enkelt!

Jerusalems kebab har grym falafel och kebab, tyvärr har jag inte sett nån shish kebab... lite synd...
Citera
2011-08-23, 19:19
  #124
Medlem
Vredesbyrds avatar
Sundsvall är bra invandrartätt, likaså gott om bra kebab!
Citera
2011-08-23, 19:25
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
Jaha, så för att maten är skit på ena restaurangen är den onekligen det på nästa?

Ja men va fan fem ställen? Ja ha de ju lagt ner efter tredje i allafall
Citera
2011-08-23, 19:27
  #126
Medlem
Vem0ths avatar
Besökte en riktigt lustig kebab i centrala Hudiksvall, två finnar som jobbade där. Sköna snubbar och trevlig early 90's musik med klart godkänd kebab.
Citera
2011-08-23, 19:28
  #127
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Det är väl inga invandrare i Norrland, åtminstone extremt få jämfört med svenskarna? Det är nog svaret, ska man äta kebab ska det vara tillagat av blattar!

Kan säga dig att det finns gott om dem här uppe med, kanske inte lika illa som i t ex Stockholm. Men ja, den ska göras av turkarna!

Godaste kebaben jag ätit hittils:
Kebabhuset i Luleå!

Där får man mycket och riktig kebab, dvs inte de tjocka fyrkantiga bitarna som är färdigskurna utan som de skär själva. Underbart stark sås och så lite lök och sallad

Sen om man tycker att Åre tillhör norrland är en annan femma. Tekniskt sett ja, men inte enligt mig.
__________________
Senast redigerad av Supranoo 2011-08-23 kl. 19:30.
Citera
2011-08-23, 19:32
  #128
Medlem
Smajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Tänkte precis länka samma sak.
2 av de 3 godaste kebaberna jag någonsin ätit har varit i Tyresö.
Den ena på La Fleur och den andra på Lilla Italien.

Sen är det även Pizzeria Pingvin i Uddevalla som ligger med på listan.
Rekommenderas starkt.

-
MVH


Håller med om Tyresöpizzeriorna, dom är förvånansvärt goda! Kebabsåsen på La Fleur var något gudomligt god, och pizzan var något djävulskt stor med.
Citera
2011-08-23, 19:42
  #129
Medlem
waffleboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Va nyss på en liten tripp upp till Åre för att cykla Downhill. Lyckades stanna till på 5 olika Kebabhak på min resa genom Norrland och inte ett enda ställe var okej!

På första stället smakade det skit. Slemmigt och degigt. Betalade 90 kr...
På andra stället hade dom hela vitlöksklyftor i vitsåsen och rödsåsen var tomatsås?!? 70 kronor...

Tredje stället va bara rent jävla efterblivet. Killen hade ingen kebabtallrik, bara kebabpizza och kebabrulle. Hungrig som jag va beställde jag en kebabpizza, och säger som vanligt att jag vill ha blandad sås. Sen sätter vi oss ner och väntar, då tar det hela 40 minuter innan våra pizzor är klara, och inte fan var det en kebab pizza, det var typ strimlad kebab han lagt dit i mitten istället för skinka (max fyra skivor kebab användes). Och rödsås visste han inte va det va, så jag sa vitsås och fick en fucking bearnaisesås..... Och dyrt som fan va det också! Pröjsade 115 kr för den jävla pizzan

Fjärde stället, ketchup?!? 90 kr

Femte stället, asäckligt bara. Kebaben hade samma konsistens som en gammal svettig fotbollsstrumpa, han kokade den typ i nån låda fylld med vatten?!?!?! 69 kr



Är alla kebabhak lika efterblivna uppe i Norrland?
Älskar denna måltid lagad av våra importerade kameljockeys, men dom Norrländska araberna visste fan inte vad dom höll på med.

Att jämföra kebaben där jag åt och den i t.ex. Stockholm går inte ens, det va verkligen inte samma sak.

DU ÄR ETT JÄVLA TROLL!!!

det finns inte en jävla chans att du fick ketchup till kebab, vart var detta??
Citera
2011-08-23, 19:46
  #130
Medlem
opperkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waffleboy
DU ÄR ETT JÄVLA TROLL!!!

det finns inte en jävla chans att du fick ketchup till kebab, vart var detta??

I Göteborg (Nordstan) kan man få kebabrulle med räksallad/stäppsallad.

Det är nog bäst att ha Palmyra Kebab i Årsta (Stockholm) som gräns för hur kebab ska smaka. Det är nog bara falafelrullar i Malmö/Lund som ens kan komma nära det stället.
Citera
2011-08-23, 19:47
  #131
Medlem
Tänkte skapa en liknade tråd om smaklös kebab i stockholm. Har inte hittat en enda kebabrulle där man kan få stark sås till. om kebabhaket har stark sås så är den inte det minsta stark, utan dom kryddar på lite cayenpeppar på den milda youghurtsåsen. Vill ha stark tomatbaserad sås och det kan man få nästan överallt förutom i stockholm, dessutom ska det inte vara segt pitabröd utan ett riktigt nybakat bröd som man rullarihop allt i.
Citera
2011-08-23, 19:49
  #132
Medlem
Epistelns avatar
För att kebabdjuret bara lever i söder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback