Citat:
Ursprungligen postat av
Bongoman
Jag tror företaget bara ser sin chans att få in extra pengar och hoppas på att folk inte bråkar.
Nja. I FÖRETAGETS omsättning är det här nog småpengar... Det skulle vara ett sätt att finansiera fikabrödet då.
Av en slump så har jag bott just här! Om ni vrider 180 grader rakt om på googlemapskartan och kikar neråt förbi Roines Radio och TV-butik så skymtar min port längst ner i bild. 205:an.

Har hängt i området även när jag flyttat därifrån och tror snarare att det handlar om att parkeringssituationen är lite knepig på den snutten av Grimstagatan. Det är parkeringsförbud på hela "sydsidan" av gatan till att börja med..., och sedan ligger husen så tätt att det blir relativt mycket folk i området som ska hitta en parkering. Minns att man i praktiken nästan alltid fick parkera en bit uppåt på gatan där husen tar slut och gräsmattor och sedan Grimsta IP börjar. Det hela blev ännu värre när de byggde höghus på stora parkeringen vid Gulddragargränd...

Men redan på min tid (slutet av 90-talet - 00-talet) vill jag minnas att de (företagen i området) hade problem med att folk parkerade på deras parkeringar. Har gjort det själv ibland när man var på språng och bara skulle hämta något hemma eller hos en polare.

Det finns iofs boendeparkeringar i "u:ena" in på gårdarna i Svenska Bostäders regi, men de kostar pengar och jag har ett svagt minne av att det inte fanns några besöksparkeringar alls, ev bara en per gård eller något liknande.