2010-08-15, 10:17
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Här!

http://www.youtube.com/watch?v=z36dwMrQ3Ts

Låten spelas i bakgrunden från 05:13 ca. Man hör den bättre efter ett tag. Vid 06:55 ca tar den slut.

Hittade själv till slut. Redemption Day av Sheryl Crow. Johnny Cash har gjort en egen version av den med.
Citera
2010-08-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Tack, älskar dig nu!
Finns en annan låt inom detta med förintelse och dokumentärer, men det är svårt att förklara med ord hur det låter. Lacrimosa - Mozart och Requiem - Mozart är några få av dessa låtar som återfinns bland dokumentär filmer och liknande, t.ex. nazismen och förintelsen. Ska finnas en klassisk låt till som är välkänt inom dokumentären "som intro" med en liten med *dunka dunka* typ. Klassisk låt. men ja, jag kan inte förklara det bättre.. hur gör jag ljud med bokstäver.. ptjuu ptjuu.. precis..
Hade jag rätt eller?
Citera
2010-08-15, 15:35
Medlem
Alex-Cs avatar
Jag behöver en låt från filmen How High, för mig spelas den upp vid 00:26:40, precis efter de har sullat ner mattan med ostkråkar och precis före han väcker Jamal med Rammstein och Röka! Någon av er borde ju veta vilken låt detta är!
Citera
2010-08-15, 16:05
Medlem
Har hört en låt på krogen hur många gånger som helst som ja älskar men har ingen aning om vad den heter, i refrängen så går det typ: like a ...... pa parero pa pa parero. Vet att beskrivningen suger men hoppas att nån vet vilken jag menar
Citera
2010-08-15, 16:32
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Hade jag rätt eller?

Tyvärr inte, men det är vårt att beskriva låten som sagt.
Citera
2010-08-15, 16:44
Medlem
nanashis avatar
Jag söker en låt som jag finner tämligen svår att beskriva... Det är en gammal låt (dvs över ett decennium, har för mig den spelades mycket på 90-talet när jag växte upp men den kan ha kommit redan innan det) som är något av en radioklassiker. Det är en man som skrålar igenom typ hela låten, som om hans röst vore ett instrument. Han sjunger ingen text (iaf låter det inte som han använder sig av något språk, reserverar mig för om han väver ihop ord på något språk jag inte har en susning om att det finns) men sjunger konstant. Om jag skulle måla upp en bild känns det spontant som det skulle vara en man som står uppe på ett högt berg och sjunger för en hel dal, men det är bara min egna lilla bild xD.

Vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig med vad denna låten heter. Som sagt, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den utförligare.... Ooaaaeee oaaaah ooaaaeeeuuuuuh
Citera
2010-08-15, 19:37
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi

Vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig med vad denna låten heter. Som sagt, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den utförligare.... Ooaaaeee oaaaah ooaaaeeeuuuuuh

Scatman?
Citera
2010-08-15, 21:39
Medlem
Vad heter låten i detta klippet? Är det chemical brothers?
http://www.dailymotion.com/video/xh0w4_rickson-gracie-highlights_sport
Citera
2010-08-15, 21:52
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Scatman?
Han sjunger MASSVIS med text på engelska, varav det som bara är rappakalja (och inte fan är det som ett instrument) är typ skipapadibop, briljant svar unge man.
Citera
2010-08-15, 22:11
Medlem
Jag har totalt glömt bort vad låten som är mellan 2:15 och 2:33 heter, någon som vet? (:
http://www.youtube.com/watch?v=kaubbSAkarc
Citera
2010-08-15, 22:20
Medlem
kvints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi

Enigma - Return to innocence?
Citera
2010-08-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awiip
Jag har totalt glömt bort vad låten som är mellan 2:15 och 2:33 heter, någon som vet? (:
http://www.youtube.com/watch?v=kaubbSAkarc

Kate Ryan - Désenchantée
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in