hej hej!
sitter här och letar upp gamla trance/techno ja kalla det vad du vill! goingar från 90 & början på 2000talet tex Hypertraxx, Zombie Nation, Gigi 'D Agostino, Aquagen, Talla Public Domain, Ayla, Cosmic Gate, Orbital, Warp Brothers, 4 Strings, Da Hool, N-Trance ahh ni fattar.
NU är det så då att jag söker en låt som jag verkligen vill ha hjälp med för att det är en utav mina absoluta favvolåtar från Back in da dayz.
Då till min fråga. Denna låt är gjord av två norska snubbar och orginallåten är ca 8 min lång men finns även som radio version på ca 3min och den är inte alls lika bra. Den är melodisk och helt underbar i mina öron, jag vet att den är grymt känd denna låt dessutom. Har inte träffat en kotte (som diggar elektronisk musik då

) som inte tycker denna är bra. Det man liksom fastnar för i låten är den fjöjtliknande melodin! är dock osäker på när denna låt släpptes men det var före 1998 iallafall. denna norska duo har nog gjort 2 album vad jag tror, men ingen låt har blivigt så omtyckt som denna.
Vet inte riktigt under vilken kategori denna låten ligger i men det är väl dreamtrance (om det nu ens finns en sådan genre inom trance/elektronisk musik) liknande toner, man vill liksom drömma sig bort till den

skulle villja säga att det är en riktig E-låt. Vill också påminna mig om att denna duo har en bokstav ganska långt ner i bokstavsordningen (A ner till Ö) så kan namnet ligga från bokstaven O till bokstaven T och jag kan icke, ICKE! komma ihåg första bokstaven på låt titeln
Jag kan helt seriöst inte komma på vad denna duo heter eller vad låten heter och det stör mig nåt fruktansvärt eftersom jag kommer ihåg alla andra Dj's och artister från den tiden. Något som stör mig ännu mer är att jag har den på utbränd skiva

men jag vill verkligen bara veta namnet på dessa grabbar och titeln på låten.
ursäkta stavningen, punkt och allt de där.. jag vill bara veta vad låten heter