2011-08-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Kan till viss del hålla med men i naturen (och det borde ju vara just naturligt) så pippar ju djuren med varanadra oavsett kön, till och med valar gnider balle mot varandra.

Men givetvis skall homo par inte uppfostra några barn

Varför inte?
Citera
2011-08-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Rent biologiskt så är det ju ingen tvekan om att homosexualitet finns, men att den är i högsta grad onormal. Så ja; regnbågsfamiljer är onormalt.
Vi ska inte förfölja och hata bögar. Lika lite som vi förföljer och hatar halta eller handikappade. Däremot ska de få hjälp om det är möjligt. Absolut inte sprida deras sjukdom vidare.

Därför är det mycket viktigt att motarbeta det förhärligande av homosexualitet som nu spridit sig i världen med prideparader och annat sjukt. Det vore OK för bögar att marchera, om det bara handlade om att samla stöd och hjälp för att bota sin sjukdom, ungefär som cancerfonden. Men inte då det gäller att förhärliga och sprida det sjuka beteendet.

Hur vet jag att jag har rätt? Jo därför att bögar och flator inte kan reproducera sig. Det är emot naturen.

Sterila heterosexuella då?
Citera
2011-08-12, 10:15
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Homosexualitet är evolutionens svar på överpopulation, vi bör tacka och hylla alla bögar och flator som väljer att adoptera barn och inte skaffa egna.

Tack alla bögar och flator för att ni inte skaffar barn, tack!

Jag har exakt samma teori. Jag tror att en viss procent av populationen alltid föds som homosexuell just för att bromsa överbefolkningen lite, men också för att det ska finnas ett mindre överskott av barnlösa människor som kan ta hand om barn vars föräldrar har gått hädan eller som inte kan ta hand om dem av andra skäl. Eftersom homosexualitet alltid har funnits och finns i alla kulturer så fattar ni väl att det finns någon sorts biologisk orsak bakom? För mig är det glasklart.
Citera
2011-08-12, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Homosexualitet är ju något fullständigt naturligt. Att dessa par bildar familjer är också följaktligen fullständigt naturligt.

Om man är ihop med en häst eller en hund, måste det också vara naturligt, eftersom det uppenbart har skett enligt naturens lagar och hunden juckar som bara den med lång tunga hängandes, vilket bevisar att den trivs med detta, eller?
Citera
2011-08-12, 10:21
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Naturligt = Allt som en cellstrukturerad organism kan göra

Onaturligt= Allt som en cellstrukturerad organism inte kan göra
Citera
2011-08-12, 10:23
Avslutad
I antikens grekland var det nästintill lag för män att ha sex med varnadra då var det väldigt onartuligt att inte ha sex med samkönade. SÅ vad som är nartuligt och inte förändras över tid
Senast redigerad av captengrogg 2011-08-12 kl. 10:26.
Citera
2011-08-12, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner

Utveckla!
Citera
2011-08-12, 10:27
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner

Källa?
Citera
2011-08-12, 10:35
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Källa?

Behöver ingen källa. Men du kanske är någon som måste förlita dig på vad andra skriver för att bilda din egen sanning.
Citera
2011-08-12, 10:41
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-woman
Utveckla!

Cellstruktur = Energi, organiserad i molekylär nivå som kan sättas i en funktion

Funktionen av cellstrukturen är det som formar det som är naturligt. Onaturliga ting är energi som bryter mönstret och trotsar naturlagarna som vi ser dem.
Citera
2011-08-12, 10:42
Medlem
Cul.De.Sacs avatar
Ordet "naturligt" slängs omkring jävligt jävligt rundhänt i dessa dagar för att motivera allt möjligt, men i vanlig ordning bara för att förbjuda just det som galningen som råkar ha ordet har fixerat sitt trånga sinne på.

Andra saker som är onaturliga men som inga reaktionära självutnämnda småpåvar hakar upp sig på:

1. Civilisation. Människan är evolutionärt skapad för en jägar/samlar-tillvaro. All civilisation ovanpå detta är mycket mycket sent tillagd sett ur ett evolutionärt tidsdjup.

2. Maten vi äter. I stort sett all mat vi äter, från morötter och bananer till kor, höns och samtliga sädesslag är kulturprodukter som blivit kraftigt omstöpta i samband med förädling. Det mesta du hittar i affären finns inte i vilt tillstånd utan har förädlats kraftigt under århundraden.

3. Våra husdjur. Hunden är som bekant inte särskilt naturlig utan är en avlad produkt av människan under några tusen år.

4. Vår livsstil. Ett stillasittande liv med TV, kontor och överkonsumtion av socker och E-nummer är fullständigt naturvidrigt.

5. Alkohol/kaffe/droger. Ganska självskrivet. "Naturligt" sett skall människan bara dricka vatten. Men hur inihelvetes trist är inte det?

Detta är naturligtvis bara ett axplock för att belysa orimligheten i att börja jiddra om naturlighet till höger och vänster. Vad man i allmänhet egentligen menar när man säger "Naturlig" är "så som jag tycker det ska vara." alternativt "så som det var när just jag var ung" . Att projicera sina egna fördomar som Den Naturliga Ordningen är ett vanligt stilgrepp, men ack så trött och lätt att dekonstruera.

Själv är jag suveränt nöjd med min onaturliga tillvaro. Vad sägs om att anamma vårt onaturliga tillstånd och själv bestämma hur naturlig/onaturlig du vill vara? Själv är jag hetero med tveksamma spritvanor och medelmåttigt sunt leverna. Vill man leva i skogen med paleolitisk kost och en jägar/samlar-tillvaro så varsågod, men blanda inte in mig.

Och framförallt: skit fullständigt i andra människors livsval.
Citera
2011-08-12, 10:49
Medlem
vonCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Du borde läsa på lite bättre!

I hela världen är minst 10 % av befolkningen homosexuella.
Minst alltså.

Det betyder att när du mött 100 människor under en dag oavsett vari världen du befinner dej så är minst 10 av dessa - antagligen fler - homosexuella !

Jag har inget emot homosexuella, men detta är seriöst rent skitsnack. 10%? Dröm vidare.

Homosexualitet är ingen sjukdom (som vissa vill få det till), men denna maniska, besatta tendens vissa personer (homosexuella och straighta) har att övertyga hela världen om att en betydande del av världens befolkning skulle vara bögar gränsar i sig fan till att vara nån sorts masspsykos.

Citat:
Ursprungligen postat av Xzzity
"Samhällets" syn är att regnbågsfamiljer är helt okej och vetenskapens syn är att regnbågsbarn inte mår sämre än barn med "naturliga" familjer.

Samhällets syn? Menar du här hela världens befolkning eller bara lilla Sverige? Jag tror knappast att en majoritet av människor utanför Västeuropa tycker regnbågsfamiljer är "helt okej".

Beträffande vetenskapens "syn", vetenskapliga communities är knappast enhetliga grupper, och det lär finnas massvis av studier som pekar åt olika håll. Med tanke på att det är otroligt svårt att vetenskapligt bevisa något så subjektivt som att någon "mår bra" så vill jag gärna se en källa på ditt starka påstående att det råder vetenskapligt konsensus runt denna fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
I antikens grekland var det nästintill lag för män att ha sex med varnadra då var det väldigt onartuligt att inte ha sex med samkönade.

Det var väldigt vanligt förekommande, men "nästintill lag"...? Källa, tack! Det är som att säga att det är "nästintill lag" idag på att folk ska dricka Cola för att många råkar göra det.

Dessutom gällde det du skrev bara för män, så det är lite missvisande att skriva "sex med samkönade" som om det gällde på samma villkor för båda könen. Kvinnor hölls otroligt hårt i det antika Grekland, Sapfo och hennes kompisar fick flytta ut i skogen eller till nån öde ö om de ville knulla i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
SÅ vad som är nartuligt och inte förändras över tid

Nej. Synen på vad som är naturligt är det som förändras över tid. Det som är naturligt är helt enkelt det som förekommer i den naturliga världen (dvs., allt som händer), inget mer eller mindre än det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in