2011-08-14, 16:19
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Ja, men det där är små galna minoriteter. HBT-lobbyn söker öppet och i större skala indoktrinera barnen.

Små galna minoriteter? Jag tycker de verkar ha mycket gemensamt med exempelvis dig åsiktsmässigt. Kolla dokumentären!
Citera
2011-08-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Nu är ju Sverige ganska unikt med sambo-normen. I de flesta andra länder ses det som norm att gifta sig om man ska leva tillsammans.

Jaadu.... kära Sverige

Kan du snälla kommentera det andra jag skrev?

För själva brännpunkten i detta tycker jag ÄR påverkan som kan influera barnen under uppväxten.
Citera
2011-08-14, 16:30
Medlem
Citat:
Små galna minoriteter? Jag tycker de verkar ha mycket gemensamt med exempelvis dig åsiktsmässigt. Kolla dokumentären!

Ja, de är "små galna". Men dessa rörelser är otroligt stora i hela USA och finns utbrett överallt, mer eller mindre radikala. Och folk FÅR ta avstånd, folk FÅR hata kristendomen.

HBT rörelsen "FÅR" man inte kritisera, för det skulle vara otroligt politiskt inkorrekt. Nu menar absolut inte så som svinen gör i baltikum och afrika, där de öppet misshandlar och trakasserar gay folket. Utan vad jag menar är att verbalt föra en diskussion och ifrågasätta samt kritisera gay-rörelsen.

HBT och gay rörelsen är utbredd över hela världen och varför skulle den inte kunna granskas med kritiskt öga även om den enbart må ha med kärlek mellan samkönade att göra.
Citera
2011-08-14, 16:31
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:

Vilka åsikter delar de med mig?
Jag känner väldigt få kristna som klädde sig i kamouflagefärg och lekte krig i söndagsskolan.

USA har många bisarra sekter som knappast representerar mainstream-kristendom. Exempelvis Westboro Baptist Church.
Citera
2011-08-14, 16:34
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Ja, de är "små galna". Men dessa rörelser är otroligt stora i hela USA och finns utbrett överallt, mer eller mindre radikala. Och folk FÅR ta avstånd, folk FÅR hata kristendomen.

HBT rörelsen "FÅR" man inte kritisera, för det skulle vara otroligt politiskt inkorrekt. Nu menar absolut inte så som svinen gör i baltikum och afrika, där de öppet misshandlar och trakasserar gay folket. Utan vad jag menar är att verbalt föra en diskussion och ifrågasätta samt kritisera gay-rörelsen.

HBT och gay rörelsen är utbredd över hela världen och varför skulle den inte kunna granskas med kritiskt öga även om den enbart må ha med kärlek mellan samkönade att göra.

Vem stoppar dig?
Citera
2011-08-14, 16:42
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Vem stoppar dig?

Vadå vem stoppar dig? Försöker du göra dig dryg med flit hela tiden? Du inser väl att vad som är PK och tillåtet går att yttra utan att bli överkörd. Te.x att man ska skära kuken av alla otrogna män! Om jag skulle ställa mig och säga att alla bögar borde få röven spräckt av en åra, så skulle förmodligen få jubla.
Citera
2011-08-14, 16:42
Medlem
Citat:
Vem stoppar dig?

Normer?
Att man blir ett ufo som diskuterar sånt, lite ungefär som om man skulle diskutera Sveriges invandring, det är tabu.

Nu är jag en relativt frispråkig person, men som sagt. Man blir ett ufo om man börjar prata om det och ens åsikter angående det.
Citera
2011-08-14, 16:47
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Normer?
Att man blir ett ufo som diskuterar sånt, lite ungefär som om man skulle diskutera Sveriges invandring, det är tabu.

Nu är jag en relativt frispråkig person, men som sagt. Man blir ett ufo om man börjar prata om det och ens åsikter angående det.

Å ena sidan påstår ni att det är en "minoritet" och "elit" som har dessa s. k "pk-åsikter" medan den stora massan tycker som er själva. Å andra sidan så menar ni att de är såpass etablerade bland gemene man så att man blir ett "ufo" om man uttrycker motsatsen. Hur ska ni ha det?

Om det förstnämnda stämmer borde ni utan problem kunna yppa era homofobiska åsikter och få medhåll av majoriteten av Sveriges befolkning (vilket också skulle innebära att de homosexuellas kamp för erkännande (pride osv) är berättigad).
Senast redigerad av Vinet 2011-08-14 kl. 17:04.
Citera
2011-08-14, 16:59
Bannlyst
Citat:
Å ena sidan påstår ni att det är en "minoritet" och "elit" som har dessa s. k "pk-åsikter" medans den stora massan tycker som er själva. Å andra sidan så menar ni att de är aåpass etablerade bland gemene man så att man blir ett "ufo" om man uttrycker motsatsen. Hur ska ni ha det?

Om det förstnämnda stämmer borde ni utan problem kunna yppa era homofobiska åsikter och få medhåll av majoriteten av Sveriges befolkning (vilket också skulle innebära att de homosexuellas kamp för erkännande (pride osv) är berättigad).

Det är väl så att alla har inte så lätt att stå för sina åsikter. De vill ha medhåll, en klapp i ryggen och hurrarop. Menlösa, ryggradslösa människor brukar vara såna.
Citera
2011-08-14, 17:05
Medlem
Citat:
Å ena sidan påstår ni att det är en "minoritet" och "elit" som har dessa s. k "pk-åsikter" medans den stora massan tycker som er själva. Å andra sidan så menar ni att de är aåpass etablerade bland gemene man så att man blir ett "ufo" om man uttrycker motsatsen. Hur ska ni ha det?

Men snälla du. Jag förstår att du kommer ifrån en svunnen tid då långhalsar traskade runt och världen var monolog och svartvit, men du behöver inte vara så fin i kanten och kalla mig för "ni"

Jo. Jag ska tala om för dig att där jag kommer ifrån, landet Sverige och säkerligen många andra också, så finns det normer om att saker och ting är mer eller mindre accepterade att prata om. Trots yttrandefrihet och demokrati.
Du har säkert hört uttrycket att man "dra till sina egna", dvs att man lätt dras till likasinnade personer som man kan bolla ideer och tankar med. Självklart finns det sådana personer för mig, men inte riktigt i verkligheten, det är väldigt få personer som jag verkligen kan sitta ner med och prata politik, ideologier och tankar.
Feminister som gaddar ihop sig, starkt religiösa eller rasister umgås enbart med sina egna och vägrar ta in några nya influenser eller "bollplank". Så då blir deras åsikter och tankar ofta väldigt konspiratoriska emot omvärlden eller emot "en viss etnisk grupp".

Ja, homofolk ÄR en minoritet. Och normen i samhället är "politisk korrekthet", vilket betyder att man inte bör kritisera feminism, queer eller nya kulturer whatsoever.
Jag gör ett ytterligare försök, KAN inte du, Vinet se det?
Citera
2011-08-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det är väl så att alla har inte så lätt att stå för sina åsikter. De vill ha medhåll, en klapp i ryggen och hurrarop. Menlösa, ryggradslösa människor brukar vara såna.

Som feminister, ny-nazister, islamister, anarkister, etc etc....

Så...du finner absolut INGEN uppskattning i när en människa tycker likadant som dig?

Du låter aningen morbid i självdyrkan när det gäller dig och dina EGNA åsikter.
Citera
2011-08-14, 17:13
Medlem
Vinets avatar
Citat:

Du har säkert hört uttrycket att man "dra till sina egna", dvs att man lätt dras till likasinnade personer som man kan bolla ideer och tankar med. Självklart finns det sådana personer för mig, men inte riktigt i verkligheten, det är väldigt få personer som jag verkligen kan sitta ner med och prata politik, ideologier och tankar.

Så majoriteten av befolkningen är således "P.K." och du tillhör själv en minoritet?

Citat:
Feminister som gaddar ihop sig, starkt religiösa eller rasister umgås enbart med sina egna och vägrar ta in några nya influenser eller "bollplank". Så då blir deras åsikter och tankar ofta väldigt konspiratoriska emot omvärlden eller emot "en viss etnisk grupp".

På samma sätt som du och din lilla sub-grupp?

Citat:
Ja, homofolk ÄR en minoritet. Och normen i samhället är "politisk korrekthet", vilket betyder att man inte bör kritisera feminism, queer eller nya kulturer whatsoever.
Jag gör ett ytterligare försök, KAN inte du, Vinet se det?

Men om normen är politisk korrekthet så har dessa normer, tolerans exempelvis, stöd hos majoriteten av befolkningen (annars så skulle det inte vara norm).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in