2011-08-07, 17:07
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Vad svamlar du om, jag har inte skrivit att någon mobb vill ha svar. I engelska tidningar står det att en kriminell mobb härjar i Tottenham och sätter eld på bilar, plundrar affärer m.m medan Aftonbladet lägger vikt på att några(familjen) "Vill ha svar".

Jo det det skrev du. Du ljög helt enkelt.

Citat Meanmachine:
Enligt engelska tidningar är det en kriminell mobb som drar fram i Tottenham medans det i Aftonbladet är några som "Vill ha svar?"
Citera
2011-08-07, 17:07
Medlem
Cyklas avatar
FriaTider skriver om dådet: http://www.friatider.se/mangkulturella-tottenham-i-lagor-efter-raskravaller
Citera
2011-08-07, 17:11
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Citat Meanmachine:
Enligt engelska tidningar är det en kriminell mobb som drar fram i Tottenham medans det i Aftonbladet är några som "Vill ha svar?"

Jag menade skillnaden av var tyngdpunkten låg i rapportering men instämmer att jag formulerade mig otydligt.
Citera
2011-08-07, 17:11
Medlem
Wittgensteins avatar
När kommer första Aftonbladetartikeln som skyller upploppen på SD?
Citera
2011-08-07, 17:14
Moderator
skunkensunes avatar
//Trådar sammanslagna, rubrik ändrad.

mod
Citera
2011-08-07, 17:17
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
Är det någon eller några som har kontaktat Aftonbladet om detta?
Jag har haft en mailkonversation med Magda Gad, artikelförfattarinnan. Hon säger bl a:
Citat:
Jag tar inget parti öht. Och att vänta innan jag drar slutsatser? Det är precis vad jag gör. Artikeln syftar inte till att utreda dödsskjutningen. Den syftar till att förklara varför det har varit upplopp i Tottenham i natt.
"– Varför sköts Mark Duggan?" är ju en ganska intressant rubrik på en artikel om den inte handlar om att reda ut dödsskjutningen.

Och:
Citat:
Korkad?
Jaså. Det kom precis uppgifter om att det kan ha varit en annan person i bilen som sköt mot polisen, och inte Mark Duggan. Omständigheterna kring ingripandet är fortfarande oklart. Vi väntar på polisens offentliga uttalande.
Tar parti för gangsters?
Absolut inte. Vi förklarar för läsarna varför det har varit upplopp i Tottenham i natt.
Sköt först?
Det finns ingen lag i England som säger att polisen har rätt att döda när de blir beskjutna. Utredningen får visa om döddskjutningen var berättigad, eller om det hade räckt att vådaskjuta och arrestera.
Kvällstidningsjournalister gör aldrig fel. Så enkelt är det.
Senast redigerad av Bengrot 2011-08-07 kl. 17:23.
Citera
2011-08-07, 17:18
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
När kommer första Aftonbladetartikeln som skyller upploppen på SD?

Det kommer nog inte hända, men det känns inte alltför otroligt

Däremot kommer väl utanförskap och snack om "Samhällets misslyckanden" slås upp. Att fanskapet var en värdelös parasit och förtjänade blymedicinen kommer det aldrig skrivas.
Citera
2011-08-07, 17:20
Bannlyst
Citat:

Citat Meanmachine:

Engelsk tidning: "Kriminell mob drar fram!"

AB: "Några vill ha svar"

Ett tips: Några != mobben.

Idiot, vänsterpackets logik är slående, nästan i stil med negerns.

DNs artikel tillhör väl de lite bättre av, men folk måste ändå förstå hur AB vinklar...eller?
Citera
2011-08-07, 17:23
Medlem
Dragonslayers avatar
Citat:

Citat Meanmachine:

Läser man rubriker och innehållet i artiklarna är det lätt att tolka det så,

Citat aftonbladet,

"Familjen vill veta: Varför sköts Mark?"

"Våldsamma upplopp i Tottenham efter polisens dödsskjutning av Mark Duggan"

"– Jag förstår den enorma stress som dödsskjutningen av Mark Duggan har orsakat hans familj och samhället och folkets önskan att få svar på vad som hände honom, säger hon till Sky News."

Är du med?
Citera
2011-08-07, 17:26
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag har haft en mailkonversation med Magda Gad, artikelförfattarinnan. Hon säger bl a:
"– Varför sköts Mark Duggan?" är ju en ganska intressant rubrik på en artikel om den inte handlar om att reda ut dödsskjutningen.
Det finns ingen lag i England som säger att polisen har rätt att döda när de blir beskjutna.

Det där måste vara det mest blåsta jag läst på hela dagen.

Elitstyrka jagar rätt på en gangster. Gangster öppnar eld mot polisen. Självklart sänker polisen gangstern?
Citera
2011-08-07, 17:28
Medlem
Fermins avatar
Som vanligt skriver Aftonbladet oansvarigt, oärligt och fördummande. Hur de kan anstå sig med att göra en humanitär vinkling av händelsen för att ingen ska tro att fyrbarnspappan kunnat vara annat än hederlig och välmenande innan den dödsföranledande incidenten är bortom mitt förstånd. Att de dessutom väljer att förminska hans förflutna med den förminskande termen "gangster" är direkt osmakligt. Han var en polismördande brottsling, men det lär vi aldrig få läsa i klartext i någon av våra stora tidningar.
Citera
2011-08-07, 17:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det finns ingen lag i England som säger att polisen har rätt att döda när de blir beskjutna.

Det där måste vara det mest blåsta jag läst på hela dagen.

Elitstyrka jagar rätt på en gangster. Gangster öppnar eld mot polisen. Självklart sänker polisen gangstern?

Kanske det inte gör men man har rätt att skjuta för att försvara sig och om det är riktigt illa måst man kanske döda.
Sedan kan de gå lite fel ibland felmarginalen skördar då och då ett offer en icke önskvärd samhällsmedlem dör. Vem sörjer över det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in