2011-08-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fermin
Som vanligt skriver Aftonbladet oansvarigt, oärligt och fördummande. Hur de kan anstå sig med att göra en humanitär vinkling av händelsen för att ingen ska tro att fyrbarnspappan kunnat vara annat än hederlig och välmenande innan den dödsföranledande incidenten är bortom mitt förstånd. Att de dessutom väljer att förminska hans förflutna med den förminskande termen "gangster" är direkt osmakligt. Han var en polismördande brottsling, men det lär vi aldrig få läsa i klartext i någon av våra stora tidningar.

Han försvarade sig säkert bara. Har han mördat en polis? Det fans fler än han och de skjutglada poliserna på plats vars berättelser vi ännu inte fått höra. Vi kan inte lita fullt ut på vad Londons förljugna etnocentriska rasistiska poliskår har att säga om saken. Svensk press försöker vara mindre fördömande mer objektiva.
Citera
2011-08-07, 17:35
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag har haft en mailkonversation med Magda Gad, artikelförfattarinnan. Hon säger bl a:
"– Varför sköts Mark Duggan?" är ju en ganska intressant rubrik på en artikel om den inte handlar om att reda ut dödsskjutningen.

Och:
Kvällstidningsjournalister gör aldrig fel. Så enkelt är det.

Vilket sjukt svar från journalisten. Polisen är redan beskjutet och träffad men visst ett vådaskott sedan är det bara att arrestera personen som uppenbarligen är beredd att döda en polis för att komma undan.
Citera
2011-08-07, 17:42
Medlem
CaptMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jo fast ingen vet ju om han är kriminell (eller i vilken mån han är kriminell) eller om han sköt.
Skulle man satt det rubriken på en vit man i Sverige under samma förhållande så hade ni skrikit er hesa om det. Eller hur?

Jag läste artikeln i AB i natt, efter det tog det mig 5 sekunder att få reda på att han var en knarklangare.

Nu vet jag inte vilka "ni" är men jag hade inte reagerat det minsta om svensk media skrivit "kriminell/känd av polisen/tidigare dömd brottsling" etc. Att dra upp att han är pappa till fyra är lika ointressant som hur många bröder han har, han brydde uppenbarligen sig inte om barnen ändå.
Citera
2011-08-07, 17:44
Medlem
CaptMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Så nu vill ni censurera också, är det inte ni på Flashback som säger att medierna inte ska mörka sanningen? Varför ska de då mörka att han fyrabarnspappa? Han är ju det, alltså är det väl rätt att skriva det?

Han dog inte för att han var pappa till fyra, han dog för att han hade valt en kriminell livsstil. Hade han varit en vanlig skattebetalare hade det möjligtvis varit intressant info, nu tog media med det för att söka sympatier - för en knarklangare - skamligt!
Citera
2011-08-07, 17:47
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag har haft en mailkonversation med Magda Gad, artikelförfattarinnan. Hon säger bl a:
"– Varför sköts Mark Duggan?" är ju en ganska intressant rubrik på en artikel om den inte handlar om att reda ut dödsskjutningen.

Och:
Kvällstidningsjournalister gör aldrig fel. Så enkelt är det.
Det måste väl vara väldigt svårt med ett vådaskott på någon som sitter i en bil?
Citera
2011-08-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptMorgan
Jag läste artikeln i AB i natt, efter det tog det mig 5 sekunder att få reda på att han var en knarklangare.

Nu vet jag inte vilka "ni" är men jag hade inte reagerat det minsta om svensk media skrivit "kriminell/känd av polisen/tidigare dömd brottsling" etc. Att dra upp att han är pappa till fyra är lika ointressant som hur många bröder han har, han brydde uppenbarligen sig inte om barnen ändå.
Precis! Inte det minsta relevant i sammanhanget. Desto mer intressant är, varför stoppades bilen han färdades i och vad var han misstänkt för? Det är verkligen ett mysterium hur svensk media väljer denna vinkling när inga av Englands media gör det...
Citera
2011-08-07, 17:52
Medlem
Alltså fyfan, nog för att alla svenska tidningar varit väldigt dåliga på att rapportera objektivt angående detta, som dom alltid brukat vara. Men fyfan för aftonbladet säger jag bara, det var den vidrigaste och värsta försköningen jag någonsin hört. "En ung pappa" och att folk har "haft upplopp i protest"

För en Svensk som läser detta så är det helt uppenbart vad som har hänt, nämligen samma sak som näsan dagligen händer här i Malmö. Ett gäng muhammedaner som bränner bilar och kastar sten för att dom är missnöjda med någon trivial skitsak i samhället.

Varför dessa apfolk beter sig som dom gör kan man ju inte säga, men att dom gör det kan man inte förneka.
Citera
2011-08-07, 18:39
Bannlyst
"– Varför sköts Mark Duggan?" är en märklig rubrik. En känd beväpnad gangster och vapenhandlare enligt Scotland Yard (som tom sänt en specialstyrka) avfyrar sitt vapen mot polisen. "-Varför sköt Mark Duggan" hade givetvis varit en bättre rubrik. Helinisternas största dilemma härnäst är att hur att försöka lägga associsation till Sverigedemokraterna för det inträffade. Aftonbladets nya rubrik är en dålig överslätning av den tidigare rent reflexmässiga PK-artikeln. Ett annat dilemma är hur man skall försvara dessa människors vrede, där de bränner hela kvarter, de har ju brun hy. Alla med brun hy har inget ansvar för deras egna handlingar, - det vet varenda PKit.

Aftonbladet anser att kriminella gangsters är mer trovärdiga vittnen än Scotland Yard. Det anser alla gangsters med. - Sida vid sida, tillsammans hjälps dom ååååt..... Det är någon ANNANS fel.
Senast redigerad av Malmöbo 2011-08-07 kl. 18:43.
Citera
2011-08-07, 18:53
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Men varför gör media så här? Varför vill de skydda honom?

Jag tror inte att media är så intresserade av att skydda själve M. Duggan direkt (vilket ju är rätt poänglöst också, eftersom han är död), utan de vill skydda sin världsbild.

Världsbild:
Svart = snäll människa som får bidrag.
Vit = stygg rasist som betalar ut bidrag.

Att Duggan var en knarkhandlare som försökte skjuta ihjäl en polis spelar tydligen mindre roll. I stället drar t.ex. AB i snälltågsnödbromsen: Varför, varför, VARFÖR sköts denne fyrabarnspappa?

Ja, varför, varför, VARFÖR?
Citera
2011-08-07, 18:56
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag hittar inga bilder på upploppsmakarna i Aftonbladet. Typ denna:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/08/07/article-2023254-0D54E8E800000578-345_964x554.jpg

Är det för att packet till största delen är svart? Eller vill man inte "hänga ut oskyldiga"? Eller finns det en annan anledning? Eller har de publicerats, men jag helt enkelt missat dem?
Citera
2011-08-07, 19:09
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
När kommer första Aftonbladetartikeln som skyller upploppen på SD?

Svd börjar närma sig:

Citat:
Missnöjet bubblar i Storbritannien

/.../

Upploppen i Tottenham i norra London startade efter att 29-årige Mark Duggan skjutits ihjäl av polisen.

/.../

Vi har sett framväxten av högerextrema English Defence League i Luton, rörelsen som inspirerade Anders Behring Breivik i Norge.

Sedan, efter att Breivik nämnts, så vågar man sig på:

Citat:
Att döma av bilderna från Tottenham är det samma förvirrade ungdomar som nu går till attack mot polisen. Det finns flera givna paralleller – en av dem är upploppen i Brixton 1981. Den gången slogs en del av områdets afro-karibiska invånare mot polisen.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/missnojet-bubblar-i-storbritannien_6373596.svd

Notera att det bara var en del av områdets afro-karibiska invånare som slogs med polisen. Det är fult att dra alla över en kam. Utom när det handlar om SD, naturligtvis.
Citera
2011-08-07, 19:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det är inte synd om honom, det är synd om hans barn. det är de dem lägger vikt på.

Det är väl lika synd om dem oavsett han hade levt eller inte om han var kriminell
Begår man brott ska man vara inom lås och bom, schysst med en pappa som de inte kan spela fotboll med eller så eller som ALDRIG är där för han är bakom betongmurar...
hade han inte vart kriminell hade han levt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in