2011-08-10, 07:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nu har Aftonbladet drabbats av total härdsmälta och tilldelat Mark Duggan yrket taxichaufför

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13444339.ab

"Enligt uppgift ska taxichauffören Mark Duggan haft ett vapen."
Haha, jag skrattade också gott åt denna oväntade utnämning.
Var beredda på "hemsamariten Mark Duggan" och "kyrkovärden Mark Duggan".
Citera
2011-08-10, 08:00
Medlem
Svenska media är fast i bilden av knark och vapenkungens död. Det är överspelat nu. Afrikapöbeln har dödat och mordbränt sen dess. Folket har samlat sig för att slå tillbaka. Politikerna håller en gemensam linje - conservativa och labour. Allt detta har Aftonbladet & SVTs röda redaktioner missat helt. De är så fast i sin marxistiska värld att de tror att folk faller helt för vad de säger. De låter som en sämre AFA-tonåring i sina utspel.

På torsdag samlas parlamentet, Regering & Opposition kommer hålla gemensam linje. Hur ska redaktionerna förklara det?

En annan sak är att de säger; 1. polisen provocerar fram våldet och 2. polisen står maktlös inför våldet. Ja, så låter det - hör dom inte själva att det inte går ihop? Till och med en galen marxist ska väl kunna få ihop orsak och samband?
Senast redigerad av JubeliBusken 2011-08-10 kl. 08:13.
Citera
2011-08-10, 08:08
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
"Mark Duggan, whose shooting by police sparked London's riots, did not fire a shot at police officers before they killed him, the Independent Police Complaints Commission said on Tuesday."

http://www.guardian.co.uk/uk/2011/aug/09/mark-duggan-police-ipcc

Jag håller med om att utredningen inte är klar och att vi får se vad som framkommer. Jag har haft den inställningen hela tiden medan några pratat om mynningsflammor och liknande.

För den mer detaljintresserade så finns ipccs uppdatering här
http://www.ipcc.gov.uk/news/Pages/pr_090811_dugganupdate.aspx
Som jag redan förklarat så räcker det att negern lyfte vapnet och siktade polisen eller lyfte vapnet när polisen beordrade honom att räcka upp händerna och kliva ur bilen.

Polisen har all rätt att skjuta i de läget och råkar negern dö, tja tough luck, då skulle han inte försökt vifta med vapnet.

Normalt polisarbete världen över.

Ännu mer skruvat att en svartskalle satt på tv4 nu i morse och kallade skjutningen för "dådet". Härligt när media anställer unga svartskallebrudar som inte ens kan uttrycka sig på vettig svenska.
Senast redigerad av Svithjod 2011-08-10 kl. 08:12.
Citera
2011-08-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nu har Aftonbladet drabbats av total härdsmälta och tilldelat Mark Duggan yrket taxichaufför

"Enligt uppgift ska taxichauffören Mark Duggan haft ett vapen."

I samma artikel får vi även en ledtråd till varför kravallerna startade. Inte direkt överraskande för de svenska tidningsläsarna:

Citat:
Tolv av femton fritidsgårdar har stängts i Tottenham. Den största låg intill High Road, där allt exploderade i lördags.

Taxichauffören Mark Duggans lillebror förklarar:

Citat:
– Min bror var ingen gangster. Han var älskad. Förstår du?
Citera
2011-08-10, 08:34
Medlem
Citat:
"Mark Duggan, whose shooting by police sparked London's riots, did not fire a shot at police officers before they killed him, the Independent Police Complaints Commission said on Tuesday."

http://www.guardian.co.uk/uk/2011/aug/09/mark-duggan-police-ipcc

Jag håller med om att utredningen inte är klar och att vi får se vad som framkommer. Jag har haft den inställningen hela tiden medan några pratat om mynningsflammor och liknande.

För den mer detaljintresserade så finns ipccs uppdatering här

Så totalt ovidkommande. Om gangstern nu blev skjuten och det var fel. Vad gör det? Dina vänner i pöbeln har mördat också. De har brännt ner hela kvarter. De har fått tidigare ovänner att gå samman längs gatorna för att skydda sina hem. De har fått regering & opposition att gå samman. England är ett helt annat land. Så du akn sitta och gråta över din kriminelle kompis öde hur mycket du vill. Idag är det helt ointressant med utredningar eller sånt trams. Han är död. Hans kompisar satte igång ett raskrig, de kommer att förlora.
Citera
2011-08-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Som jag redan förklarat så räcker det att negern lyfte vapnet och siktade polisen eller lyfte vapnet när polisen beordrade honom att räcka upp händerna och kliva ur bilen.

Polisen har all rätt att skjuta i de läget och råkar negern dö, tja tough luck, då skulle han inte försökt vifta med vapnet.

Normalt polisarbete världen över.

Ännu mer skruvat att en svartskalle satt på tv4 nu i morse och kallade skjutningen för "dådet". Härligt när media anställer unga svartskallebrudar som inte ens kan uttrycka sig på vettig svenska.

Och varför i all världen skulle jag tro på din förklaring.
du kanske skulle ringa den brittiska internutredningen och be dem lägga ner utredningen av vad som hänt och vad som gäller.

Jag är dock nöjd med att du inte längre envisas med mynningsflamman. Det finns hopp om att du kanske lär dig och är beredd att ta in att nyhetsjournalister helst ska skriva hur det är inte hur vi önskar att det är.
Citera
2011-08-10, 09:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Och varför i all världen skulle jag tro på din förklaring.
du kanske skulle ringa den brittiska internutredningen och be dem lägga ner utredningen av vad som hänt och vad som gäller.

Jag är dock nöjd med att du inte längre envisas med mynningsflamman. Det finns hopp om att du kanske lär dig och är beredd att ta in att nyhetsjournalister helst ska skriva hur det är inte hur vi önskar att det är.
Hade du varit normalbegåvad så kanske du hade fattat att ingen polis har tillräckligt med betalt för att riskera sitt liv för att vara snäll mot en grovt kriminell våldsbrottsling.
I Sverige har man skjutit ihjäl folk som utgjort mindre hot än så mot polisen, ett skjutvapen är det farligaste du kan möta.
Vi får väl helt enkelt avvakta utredningen och se vad den kommer fram till och inte ta en vänsterblaskas så påpassligt läckta uppgifter som passar deras linje som handen i handsken, dvs att polisen avrättade negern.

Enbart för att pistolen/revolvern inte avlossats så betyder det inte att negern vägrade släppa den, höjde den, eller till och med siktade med den.

Känns lite beklämmande att jag måste förklara grundläggande fakta för en påstådd journalist.
Citera
2011-08-10, 09:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubeliBusken
Svenska media är fast i bilden av knark och vapenkungens död. Det är överspelat nu. Afrikapöbeln har dödat och mordbränt sen dess. Folket har samlat sig för att slå tillbaka. Politikerna håller en gemensam linje - conservativa och labour. Allt detta har Aftonbladet & SVTs röda redaktioner missat helt. De är så fast i sin marxistiska värld att de tror att folk faller helt för vad de säger. De låter som en sämre AFA-tonåring i sina utspel.

På torsdag samlas parlamentet, Regering & Opposition kommer hålla gemensam linje. Hur ska redaktionerna förklara det?

En annan sak är att de säger; 1. polisen provocerar fram våldet och 2. polisen står maktlös inför våldet. Ja, så låter det - hör dom inte själva att det inte går ihop? Till och med en galen marxist ska väl kunna få ihop orsak och samband?

Notera även hur de vanligtvis så grötmyndiga Wolodarskityperna på DN:s ledarredaktion tiger helt angående händelserna i England. Att lämna multikultipredikningarna kommer inte i fråga för dessa Bonnierlakejer, men de vet uppenbarligen inte riktigt hur de ska vinkla saken. Även ett tigande är en medial reaktion. Samma ledartystnad gäller i Expressen. Den andra judiska mediakoncernens flaggskepp har inte heller någon skitnödig Hjörne-eller Gelotteartikel än så länge, vad jag kan se.

Och Staffan Lindbergs artikel är sannerligen Aftonblaskan när den är sig själv - en uppvisning i politiskt korrekt halsbrytande och sötsliskigt "antirasistisk" (i själva verket extremt rasistisk, på ett medelsvennesätt!) imbecillitet:

Men det är väl dokumenterat att Jan Helin, vars hus i Bromma man kan hoppas prioriteras när svartingarna börjar kravalla på allvar i Stockholm, skyr sanningen som vampyren vitlöken:

http://www.guardian.co.uk/uk/2011/aug/08/mark-duggan-profile-tottenham-shooting

Citat:
"---But Duggan's Facebook page, under his alias Starrish Mark, pictures him in a T-shirt bearing the words Star Gang, and reports suggest he may have had links to that group and allied north London gangs such as the Broadwater Farm Posse and Tottenham Mandem.

The Voice, Britain's leading black newspaper, has claimed that both Duggan and his best friend, 23-year-old rapper Kelvin Easton, known as Smegz, "had links to the Star Gang", one of several criminal groups in north London whose turf wars have caused at least three deaths over the past few years.

Easton, described by the londonstreetgangs website as an "elder" of a group collectively called the Farm Mandem, was stabbed to death with a broken champagne bottle at the Boheme nightclub in Mile End, east London, in March 2011. The murder remains unsolved.

Duggan was born on September 15 1981 and attended St David's and St Katherine's, now Greig City Academy, in Hornsey. At the time of his death last Thursday he was under investigation by officers from Trident, the Metropolitan police unit responsible for gun crime within the black community.

Duggan's Facebook page carries more than a dozen photographs of him and a large number of messages left by friends. Several shots show him in gangster poses; in others he is dressed all in black, or shown gesturing from behind the wheel of a yellow sportscar with headlights blazing. Beneath that photo Duggan posted the message: "I aint even countin money no more, if it aint right it jus aint right, it does'nt even matter 2 me no more."

Other unconfirmed reports have alleged he was a known drugs dealer. Some of the messages posted by friends on his Facebook pages could suggest possible gang involvement, referring to Duggan variously as a "soldier", a "true star boy" and a "five star general". One of the messages left among the bouquets outside Duggan's family home yesterday referred to "Gang N17 Farm", the name of one of the Star gang's allies.---"
Senast redigerad av Ezzelino 2011-08-10 kl. 09:51.
Citera
2011-08-10, 09:24
Medlem
Citat:
För oss journalister är vinkla att hitta en infallsvinkel att skriva från. Det är det vi sysslar med, väljer ut vad som ska skildras och hur.
Hur olika lexikon definierar begreppet olika i olika sammanhang borde ha mindre betydelse för dig. Vi är helt öppna med vad vi menar med att välja vinkel. Oftast står det redan i ingressen vad vi valt att fokusera nyheten på.
Ska vi skriva om ett brott ur offrets synvinkel, eller polisens, eller brottslingens? Vi väljer det som bär berättelsen framåt, ena gången si andra gången så. I kvällspress ofta med utgångspunkt från om vi kan sätta en människa i centrum för berättelsen. Han rånade, Hon blev offer.
Den enes perspektiv kan ha tyngdpunkt men den andres bör finnas med. Och uppgifterna i artikeln ska vara sanna och relevanta.

Om du försöker se nyhetsflödet från kravallerna kommer du att märka att det hela tiden finns olika vinklar.

I så fall diskuterar de journalister i tråden som deltar, något helt annat än vad som anges i trådens rubrik, "Svensk medias vinkling..". Ni tror i så fall att trådens ämne handlar om infallsvinklar eller ur vilken synvinkel som media har valt för att skildra kravallerna.

Vi övriga använder begreppet för att beskriva politiskt vinklad journalistik.

( Vad din kollega "Navelfluff" diskuterar har jag f ö inte riktigt fattat, det verkar vara någon underlig inre monolog som postas i inläggen. Klart roande. ).
Senast redigerad av Batuta 2011-08-10 kl. 09:34.
Citera
2011-08-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hade du varit normalbegåvad så kanske du hade fattat att ingen polis har tillräckligt med betalt för att riskera sitt liv för att vara snäll mot en grovt kriminell våldsbrottsling.
I Sverige har man skjutit ihjäl folk som utgjort mindre hot än så mot polisen, ett skjutvapen är det farligaste du kan möta.
Vi får väl helt enkelt avvakta utredningen och se vad den kommer fram till och inte ta en vänsterblaskas så påpassligt läckta uppgifter som passar deras linje som handen i handsken, dvs att polisen avrättade negern.

Enbart för att pistolen/revolvern inte avlossats så betyder det inte att negern vägrade släppa den, höjde den, eller till och med siktade med den.

Känns lite beklämmande att jag måste förklara grundläggande fakta för en påstådd journalist.

Här har du den påpassliga läckan som jag tidigare länkade till. Läs den

Eftersom journalister normalt kan journalistik och inte nödvändigtvis mycket annat kanske du återigen skulle förklara grundläggande fakta om händelsen som du tidigare bara hittat på.

Det finns trots allt en del både regler och kunskap kring hur polis i Sverige får och använder skjutvapen. Journalistik är att försöka hitta källor och kritiskt granska dem.

https://lagen.nu/1969:84

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1556366&fileO Id=1563965

Det glädjer mig att du numera åtminstone muntligt har uppfattningen att du får avvakta utredningen innan du lättsamt påstår att det är ok att skjuta en neger.
Du börjar kanske tom begripa att verkligheten inte låter sig beskrivas helt riktigt vid ett första ögonkast utan att det kräver lite mer.
Citera
2011-08-10, 09:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Notera även hur de vanligtvis så grötmyndiga Wolodarskityperna på DN:s ledarredaktion tiger helt angående händelserna i England. Att lämna multikultipredikningarna kommer inte i fråga för dessa Bonnierlakejer, men de vet uppenbarligen inte riktigt hur de ska vinkla saken. Även ett tigande är en medial reaktion. Samma ledartystnad gäller i Expressen. Den andra judiska mediakoncernens flaggskepp har inte heller någon skitnödig Hjörne-eller Gelotteartikel än så länge, vad jag kan se.

Det är inte bättre på nyhetsplats i DN. Idag har de ett tvåsidigt reportage (av Mårten Hennéus) om upploppen, men vad jag kunde se när jag snabbt läste igenom den i morse, så nämndes inte invandring eller integrationsproblem över huvud taget i artikeln.

DN utelämnar alltså en av de viktigaste förklaringarna till händelserna och därmed är sveket totalt mot läsarna. Kan någon ta en sådan tidning på allvar längre?
Senast redigerad av Karman 2011-08-10 kl. 09:47.
Citera
2011-08-10, 09:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är inte bättre på nyhetsplats i DN. Idag har de ett tvåsidigt reportage (av Mårten Hennéus) om upploppen, men vad jag kunde se när jag snabbt läste igenom den i morse, så nämndes inte invandring eller integrationsproblem över huvud taget i artikeln.

DN utelämnar alltså en av de viktigaste förklaringarna till händelserna och därmed är sveket totalt mot läsarna. Kan någon ta en sådan tidning på allvar längre?

DN är ett förljuget, mediokert, dåligt skämt.

Till och med Englands rasprofilerade (svarta och mulattoida) tidning The Voice publicerar de bilder på eftersökta plundrare (svarta) som svenska idiottidningar aldrig skulle publicera, p.g.a. av sin förljugenhet och självcensur:

http://www.voice-online.co.uk/article/do-you-know-these-people
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in