2011-08-08, 22:46
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
"det mindervärdiga kriminella blatteslöddret". Isåfall hade det väl också närmast varit att betrakta som "en neutral personuppgift", kan jag tänka...:

jak kan inte riktigt tänka mig ens att det låter som en neutral personuppgift. Låter verkligen som ett nedsättande omdöme, om det blev prövat i domstol skulle juryn utan tvekan ansett det vara förtal och därmed straffbart.
Citera
2011-08-08, 22:53
  #470
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, "Journalister", har bilden ett nyhetsvärde ?

Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Vi får väl se vad som framkommer lite längre fram.
Kanske det visar sig att poliserna bara gjorde sitt jobb och det egentligen inte fanns något fog för kravallerna.
Men rasistiskt polisvåld är en het potatis i London.
De tidigare raskravaller som varit har startat i situationer där polisen dödat kriminella, som "råkat" var svarta. Rasfrågan är något annat i GB än vad den är Sverige.

Så om det finns fog för kravallerna, är det ok att allt går "bananas" och att man plundrar/utövar våld mot oskyldiga människor, förnedrar människor som på bilden ?

Du lever nog i en väldigt, väldigt skyddad värld...

(likaså noterar jag avsaknaden av kommentar på bilden av andra..)
Citera
2011-08-08, 22:54
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Att rapportera om hur rädd och ynklig en misstänkt dråpare är, kan inte en vanlig vinkling vid ett grovt brott mot en i princip försvarslös åldring. Enda anledningen till den väldigt märkliga vinklingen var att GM var invandrare
Som de övrig PK debattörerna väljer du att medvetet missförstå och komma med vinklingar som inte har med det jag skrev att göra enbart för att slippa diskutera frågan i sak.

Precis samma metod används gällande negern i London.

ja, jag väljer vinklingar. journalister väljer vinklingar. det gör givetvis inte du.

Journalister väljer också ord. det gör givetvis inte du.

I den här tråden väljer jag att inte låta ditt hat och ditt förakt stå oemotsagt. Vi har lärt oss av historien vart det kan leda. Efter det som föddes av rasism och hat kom FNs deklaration om mänskliga rättigheter.
Efter norgeterroristens barnamord kom stoltenbergs tal om att stå upp mot hatet. Eller som någon annan ungefär uttryckte det.
Om en människas hat kan åstadkomma så mycket förödelse, tänk då vad alla människors kärlek skulle kunna åstadkomma!
Citera
2011-08-08, 22:59
  #472
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Jag visste att det var illa, men om du, krimreporter och bullen verkligen är journalister är det fan total katastrof. Ni verkar helt ärligt inte smarta.

Sådan är den bistra verkligheten. Fakta om gangstaniggern som sköts av polisen i självförsvar finns ju tillgängliga, men de svenska censurblaskorna kommer inte att meddela dem till den del av allmänheten som ännu inte fattat att svenska tidningar systematiskt ljuger och förvränger och förtiger fakta för att skydda den deliriska multikultidröm de predikat så länge, dvs. den krympande läsekrets gammalmedia har kvar:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2023556/Mark-Duggan-Violence-drugs-fatal-stabbing-unlikely-martyr.html

Citat:
Mark Duggan was part of a gang with links to Jamaica's ruthless 'Yardies'
Carried a gun 'for protection' after cousin was stabbed in heart with bottle
Dad-of-four was a 'crack cocaine dealer' who ruled with violence and fear
Gang linked to murder of PC Keith Blakelock in 1985 Broadwater Farm riots


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2023556/Mark-Duggan-Violence-drugs-fatal-stabbing-unlikely-martyr.html#ixzz1UTNtFlOX
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2011-08-08 kl. 23:03.
Citera
2011-08-08, 23:00
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
ja, jag väljer vinklingar. journalister väljer vinklingar. det gör givetvis inte du.

Journalister väljer också ord. det gör givetvis inte du.

I den här tråden väljer jag att inte låta ditt hat och ditt förakt stå oemotsagt. Vi har lärt oss av historien vart det kan leda. Efter det som föddes av rasism och hat kom FNs deklaration om mänskliga rättigheter.
Efter norgeterroristens barnamord kom stoltenbergs tal om att stå upp mot hatet. Eller som någon annan ungefär uttryckte det.
Om en människas hat kan åstadkomma så mycket förödelse, tänk då vad alla människors kärlek skulle kunna åstadkomma!

När det gäller nyheter krävs inga vinklingar. Vi vill veta vad som händer, inte din subjektiva världsbild.
Citera
2011-08-08, 23:00
  #474
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
ja, jag väljer vinklingar. journalister väljer vinklingar. det gör givetvis inte du.

Journalister väljer också ord. det gör givetvis inte du.

I den här tråden väljer jag att inte låta ditt hat och ditt förakt stå oemotsagt. Vi har lärt oss av historien vart det kan leda. Efter det som föddes av rasism och hat kom FNs deklaration om mänskliga rättigheter.
Efter norgeterroristens barnamord kom stoltenbergs tal om att stå upp mot hatet. Eller som någon annan ungefär uttryckte det.
Om en människas hat kan åstadkomma så mycket förödelse, tänk då vad alla människors kärlek skulle kunna åstadkomma!
Kopplingen har uppenbart brunnit för dig? Vilka är det som uppvisar våld och hat tycker du? En ledtråd, vänstern och negrerna.

Tycker du själv att ABB verkar vara en mentalt frisk man?
Citera
2011-08-08, 23:01
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Säger termen putativt nödvärn något?

ja. men jag är inte övertygad om att den brittiske polisen uppfattade det så. Jag förstår att du kommer att hävda putativt nödvärn.

I det här sammanhanget menar du förmodligen att du har rätt att skjuta alla negrar eftersom du uppfattar att det finns en risk att negrarna kommer att skjuta dig om du inte agerar i förebyggande syfte.

Jag tvivlar på att du skulle få gehör i domstol för det resonemanget.

för er som inte är hobbyjurister är putativt nödvärn ungefär att misstolka en situation så att man tror att det finns rätt till nodvärn även om situationen inte är sådan.

Förutbildade och tränade poliser krävs mycket mer än av en vanlig medborgare när det gäller att tolka eller misstolka en situation.
Citera
2011-08-08, 23:06
  #476
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Svara på frågan: Nästa gång en vit hells-angelsmedlem hamnar i trubbel. Kommer rapporteringen fokusera på hur många barn han har? Kommer man låta hans familj få en hel artikel där dom förklarar att han verkligen är en ängel?
Ja om trubblet består i att han skjuts ner av polis under oklara omständigheter.
Citera
2011-08-08, 23:07
  #477
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
När det gäller nyheter krävs inga vinklingar. Vi vill veta vad som händer, inte din subjektiva världsbild.
Du vet ju inte ens vad en vinkel är, din erbarmliga stackare.
Citera
2011-08-08, 23:09
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Jag visste att det var illa, men om du, krimreporter och bullen verkligen är journalister är det fan total katastrof. Ni verkar helt ärligt inte smarta.

Ja jag är journalist. Det krävs inte att jag är smart. Det räcker med att jag kan mitt yrke. det kan jag.

Du är uppenbart tidningsläsare. Sådana finns av alla sorter. För att läsa behöver man inte heller vara smart, det räcker med kunskaper.
Citera
2011-08-08, 23:10
  #479
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
När det gäller nyheter krävs inga vinklingar. Vi vill veta vad som händer, inte din subjektiva världsbild.

Men det är klart som fan att det krävs. Nu får du ge dig. Lite kunskap i ämnet är väl ändå nödvändigt om man ska debattera!
Citera
2011-08-08, 23:10
  #480
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
ja. men jag är inte övertygad om att den brittiske polisen uppfattade det så. Jag förstår att du kommer att hävda putativt nödvärn.

I det här sammanhanget menar du förmodligen att du har rätt att skjuta alla negrar eftersom du uppfattar att det finns en risk att negrarna kommer att skjuta dig om du inte agerar i förebyggande syfte.

Jag tvivlar på att du skulle få gehör i domstol för det resonemanget.

för er som inte är hobbyjurister är putativt nödvärn ungefär att misstolka en situation så att man tror att det finns rätt till nodvärn även om situationen inte är sådan.

Förutbildade och tränade poliser krävs mycket mer än av en vanlig medborgare när det gäller att tolka eller misstolka en situation.
Antigen så tänker negern skjuta polismannen med vapnet han håller i och då föreligger nödvärnsrätt.
Eller så TROR polismannen att negern ska skjuta honom p.g.a. negern siktar på honom även om negern subjektivt sett inte har den avsikten. Då föreligger putativt nödvärn, dvs polismannen tror att han är utsatt för ett dödligt hot p.g.a. objektiva omständigheter som skulle kunna utgöra ett hot mot honom(Att en person siktar med en pistol mot honom)

Sen spelar det givetvis roll om negern är 14 år helt okänd för polisen och sitter på en moppe, ja då kanske polisen borde ha reagerat annorlunda än om negern är en känd knarklangare som är dömd för brott och man vet brukar vara beväpnad.

Och nej, det handlar inte om att det är fritt fram att skjuta negrer, även om säkert du och 90 % av journalistkåren verkar tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in