2011-08-08, 16:42
Medlem
Condottieris avatar
Media kunde förstås lika gärna ha begagnat epitetet "gullesnutten" om "fyrabarnspappan", eftersom säkert någon i slöddrets omedelbara omgivning har använt det vid något tillfälle. Kalla gärna allt kriminellt neger- och babbeavskum för "de små gullungarna" och "oskattbara sötnosarna", själv bryr jag mig inte nämnvärt. Det som sker nu måste likt förbannat ske, med eller utan medias inblandning och kroniskt lögnaktiga damage control-eufemismer. Det är inga nyheter att media beter sig som de grövsta förrädare i de här sammanhangen. Vem orkar längre bry sig?
Citera
2011-08-08, 16:43
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Ingen aning om sanningshalten i denna artikel, men där står ju lite annat än vad dina kollegor har mäktat med att rapportera.

En bra idé vore väl därför för Aftonbladet m. fl. att sammanställa detta och jämföra med sin egna fyrabarnspappa-bild (enligt artikeln verkar han dessutom vara trebarnspappa).

Det är ju lite roligt att du kritiserar svensk media och samtidigt hänvisar till en artikel i Daily Mail som ett sorts bra exempel, bara för att dom skriver vad du tycker är rätt

Sätt inte din trovärdighet på kant nu. Du har väl ändå en vilja att föra en riktig debatt?
Citera
2011-08-08, 16:53
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är inte personangrepp, det är en bild av verkligheten. Du förespråkar ju själv att man ska benämna saken med sitt rätta namn. Eller hur?
Det är din och dina gelikars ständigt reproducerade mediabild av verkligheten, det vill säga att alla som inte delar eran gravt lögnaktiga och livsfarliga verklighetsbeskrivning är "outbildade", "arbetslösa", "unga män", "landsortsbefolkning", "wt", "hatiska", "främlingsfientliga" etc. Ad hominem hela vägen och en ständig fullständig avsaknad av hållbara insiktsfulla omvärldsanalyser och identifiering av kausala faktorer.
Citera
2011-08-08, 16:58
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det är din och dina gelikars ständigt reproducerade mediabild av verkligheten, det vill säga att alla som inte delar eran gravt lögnaktiga och livsfarliga verklighetsbeskrivning är "outbildade", "arbetslösa", "unga män", "landsortsbefolkning", "wt", "hatiska", "främlingsfientliga" etc.

Absolut inte. Det vill jag göra klart. Det gäller inte alla, bara en del av dom.
Citera
2011-08-08, 17:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Det är ju lite roligt att du kritiserar svensk media och samtidigt hänvisar till en artikel i Daily Mail som ett sorts bra exempel, bara för att dom skriver vad du tycker är rätt

Sätt inte din trovärdighet på kant nu. Du har väl ändå en vilja att föra en riktig debatt?

Jag skrev just av den anledningen att jag inte har en aning om sanningshalten i den artikeln, och hela poängen - som i vanlig ordning gick dig förbi - var ju att visa en annan bild, precis så som du efterfrågade.

Vad har den riktiga debatten med detta att göra? Och f ö sätter man trovärdigheten på spel, inte på kant.
Citera
2011-08-08, 17:51
Medlem
Månsans avatar
Svensk media är naturligtvis världs-sämst ifråga om objektiv nyhetsbevakning, det behöver ingen van nyhetskonsument sväva i ovisshet om. Emellertid bör det i detta fall påpekas att en rad brittiska tidningar också använder epitetet "father-of-four" om Mark Duggan (ex Independent, Daily Mail, The Times, The Guardian m fl).
Citera
2011-08-08, 17:55
Medlem
rajjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Borde inte blaskorna trycka lite hårdare på att gangstern som sköts faktiskt sköt mot en polis först? Nu kallar man honom 4-barnspappa bara för att läsarna ska känna sympatier för honom. Märkligt.

Det jag undrade över när jag först läste nyheten. Han blev skjuten, men varför? Känns inte som om polisen skulle skjuta helt omotiverat.

Aftonhoran at its finest..
Citera
2011-08-08, 18:16
Medlem
Bbobis avatar
Och på aftonbladet citerar dom att han inte ens var en våldsam person
Citera
2011-08-08, 18:21
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jag skrev just av den anledningen att jag inte har en aning om sanningshalten i den artikeln, och hela poängen - som i vanlig ordning gick dig förbi - var ju att visa en annan bild, precis så som du efterfrågade.

Vad har den riktiga debatten med detta att göra? Och f ö sätter man trovärdigheten på spel, inte på kant.

Då missupfattade jag dig. Jag uppfattade det som att "varför kan inte svenska medier skriva så här" ungefär.

ps
När man sätter något på kant innebär det att det tenderar att falla över.
Citera
2011-08-08, 18:22
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Och på aftonbladet citerar dom att han inte ens var en våldsam person

Ska man censurera vad den man intervjuar säger?
Citera
2011-08-08, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ska man censurera vad den man intervjuar säger?
Allt som inte passar in i FB-intelligentians rasistiska världsbild ska censureras.
Det är vad de upprepar i inlägg efter inlägg.
Citera
2011-08-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Även om Aftonbladet gjorde sitt bästa var det ändå svårt att dölja gärningsmannens negroidansikte på bilderna som han posar på och gör gängtecken. Aftonblaskan fick väl inte tag i några bilder när han leker med sina barn. Som vanligt fick man sina fördomar bekräftade när man kollade upp nyheten lite närmare och inte litar blint på vänsterns lögner.

Gangsta blingblinget på ett finger och handleden ( syns på bilder i brittisk press men som svensk press beskurit ) talar för sig själv.
Ingen man som vill bli repekterad utanför gängkulturen skulle sätta på sig detta blingbling.
Senast redigerad av Satanigatan2009 2011-08-08 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in