2011-08-08, 01:45
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ja det menar jag faktiskt. Media dömer inte alls. Det gör du som läsare när du läser det media rapporterar om. Men det är så förbannat OT.

Hrrmm. Och media kan inte anses leda läsarna till att döma?
Citera
2011-08-08, 01:46
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13430637.ab

under Människor och organisationer bakom Breiviks världsbild så nämns han. Såklart dom inte skriver att han är direkt skyldig men vanligt folk förstår kopplingen.

Antar att det inte skulle se så bra ut om de nämnde att t ex JFK togs upp några gånger i manifestet.
Citera
2011-08-08, 01:47
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Så kontentan av det där är att tidningar aldrig spekulerar utan förhåller sig enbart till fakta?
Nej det var fel ordval. Att spekulera kan vara att lägga fram olika teorier. Vilket inte var vad jag menade.
Vad jag menar är att man inte lägger fram en sanning man inte har grunder för.
Citera
2011-08-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ja det menar jag faktiskt. Media dömer inte alls. Det gör du som läsare när du läser det media rapporterar om. Men det är så förbannat OT.

Tror inte vi menar samma sak här. Att ni inte dömer någon som i en domstol förstår jag. Förstår du att ni "dömer" någon när ni hänger ut någon utan att veta om personen är skyldig eller inte? Du menar att ni aldrig haft någon på framsidan som sedan visat sig vara oskyldig?
Citera
2011-08-08, 01:48
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000Mbit
Om kulan i Polisens WT inte kom från GM är oväsentligt, det väsentliga är om GM öppnade eld, då har dom säkerligen rätt att besvara den.

Vilket man - vad jag kan förstå - inte med säkerhet vet ännu.
Citera
2011-08-08, 01:49
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Tror inte vi menar samma sak här. Att ni inte dömer någon som i en domstol förstår jag. Förstår du att ni "dömer" någon när ni hänger ut någon utan att veta om personen är skyldig eller inte? Du menar att ni aldrig haft någon på framsidan som sedan visat sig vara oskyldig?

Jo det har tyvärr hänt. Men det är inte vanligt förekommande.
Citera
2011-08-08, 01:50
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
PK-media finns bara som hjärnspöken hos vissa individer.

"PK-media" är ett mycket bra samlingsnamn för en typ av media. Vet du inte vilken typ så tänker jag inte heller förklara.
Citera
2011-08-08, 01:50
Medlem
Citat:
Nej det var fel ordval. Att spekulera kan vara att lägga fram olika teorier. Vilket inte var vad jag menade.
Vad jag menar är att man inte lägger fram en sanning man inte har grunder för.

Svensk media hade grunder för att skriva att mannen troligen sköt mot polisen eftersom alla andra medier fick den informationen. Är information utskickat från dom största nyhetsbyråerna inte tillräckliga grunder för att ni ska skriva det i tidningen?
Citera
2011-08-08, 01:51
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Antar att det inte skulle se så bra ut om de nämnde att t ex JFK togs upp några gånger i manifestet.

Jag vet faktiskt inte vad som tagits upp i manifestet. Jag har inte läst dessa 1500 sidor och kommer troligtvis inte heller göra det. Men det väsentliga är väl vad han egentligen skriver och tycker och inte vad han nämner.
Denna iver att försvara....
Citera
2011-08-08, 01:52
Medlem
Citat:
Jag skulle gärna vilja läsa var dom skriver att Robert Spencer är en direkt anledning till Breiviks handlande. Länka gärna

Men för f*n se filmen. Det är omöjligt att du skulle kunna få ett journalistjobb om du inte begriper så basic engelska som i filmen.
Citera
2011-08-08, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det lite tragikomiska med dig och dina PK vänner inom media inte verkar fatta att sanningen numer sipprar fram tämligen omgående och att er tid som filter är förbi.
Ni kan påverka de omedvetna och pensionärer, de andra får info via andra kanaler.

Tänk om ABB varit en vänsterextremist som slaktat Frp ungdomar, vad hade media skrivit då?

ABB kände så stor desperation och förtvivlan över framväxten av det rasistiska partiet och samhällsklimatet att han agerade i desperation. Givetvis är det fel att döda ungdomar, men vi måste se dådet i ett större sammanhang, sen så klart är ABB mentalsjuk och är ingen riktig vänstersympatisör.

Ungefär på samma sätt som man nu försöker framställa kravallerna i London.

Jämförelsen är vidrig.

Återigen ett av dessa om.
Det fungerar inte som argument, bara som ett påstående.
Om det nu skett i Sverige och utförts av en riksdagsledamot från SD, vad hade media då skrivit?

Ingen vet vad som hade skrivits om det varit annorlunda. Du kan konstruera precis vad som helst.

Nu är det som det är i norge. Han mördade barn på ett av de mest systematiskt vidriga sätt som ingen kunde förställa sig att en människa var kapabel till. Han angav som skäl att det var en protest mot att norska socialdemokrater inte delade hans uppfattning, därför skulle just socialdemokraterna straffas.
Det är som det är i London.

Norge och London. Vart och ett skildras med utgångspunkt från vad som hänt, inte med utgångspunkt i om någonting annat hänt-
Citera
2011-08-08, 01:54
Bannlyst
Inte märkt av någon vinkling faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här