2011-08-12, 12:15
  #937
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, och just därför blir Karin Petterssons och andra tårdrypande världssamveten (som själva profiterar på att status quo råder) så väldigt otillräckliga i sina "förklaringar" av vad som driver de kapitalvarustjälande och mordbrandshärjande, av ett välfärdssystem skapat för vita människor än så länge försörjda, halvmänniskorna i England.

Många vittnesbörd finns om att såväl de svarta som startade upploppen och fortfarande utgör majoriteten av de kravallande, som representanter från de övriga etniciteter inklusive vita som hakat på, utfört sina handlingar av ren lust till rov och förstörelse. De har haft roligt helt enkelt, fått adrenalinkickar och njutit av att regrediera till det flocklöpande apstadiet (som många av svartingarna väl i och för sig redan befinner sig i dagligdags, de brukar ju dra omkring i larmande gäng).

Att ha en radikalt civilisationskritisk approach till händelserna är bra och nödvändigt, men svenska journalister förmår inte tänka och skriva utanför sina jolmigt batikhäxiga och förment "socialrealistiska" (i själva verket teoristyrda och verklighetsförnekande) och offerproklamerande mallar, där svarta exempelvis på förhand (ytterst rasistiskt egentligen) tilldelas rollen som en människogrupp som behöver oändligt mycket omvårdnad och "affirmative action" och uppmuntran.
Man kan och bör kritisera exempelvis det degenererade brittiska samhället (och det är sannerligen urartat på mest inflytelserika politiska och ekonomiska nivå), men de här trötta PK-flosklerna om "högern och nedskräningarna av fritidsgårdar" är bara ett upprepande av ett mantra, ingen förklaringsmodell som innefattar någon realistisk lösning. Labourregimen under Blair var en ohyggligt skadlig företeelse inte bara för britterna - de lät 2,5-3 miljoner människor invandra, varav många parasiter och kriminella, och de invecklade nationen i invasioner och ockupationer som redan från början var dödsdömda och kostsamma.

Upplopp och revolutioner är historiskt till största del en följd av förtryck och klasskillnader. Inte på grund av ras.
Glöm inte att många av invandrarna är "engelsmän" till följd av koloniseringen. Och dessa blev våldsamt förföljda av de präktiga vita engelska gossarna. Det är lätt att glömma vad som hänt historiskt.
Citera
2011-08-12, 12:16
  #938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen



Inte heller ett ord om Storbritanniens kolonisering och förtryck. Inte heller ett ord om rika ungdomar från bland annat Sverige som åker över och jobbar svart och därmed tar jobb.
Inte heller ett ord om den stora invandrarskara som sköter sig, jobbar och drar in kulor till staten. Inte heller ett ord om de fattiga vita nerlagda industristäder där arbetslösheten är så gott som fullständig och invandringen är noll.
Man kan inte kräva att någon ska skriva efter ens egna personliga agenda vettu.

Även Aftonbladets läsare hade uppfattat det tokroliga i att svenska ungdomar som "tar jobb" i England skulle lastas för kravallerna. Antar att man i England liksom andra länder med massinvandring har en gigantiskt nettokostnad för att driva mångkulturprojektet, det blir därför tämligen meningslöst att skriva om de invandrare som bidrar med skatteintäkter.
Att man har massarbetslöshet pga att industrijobben flyttats till låglöneländer kan vara värt att ta upp. Samtidigt som man då ställer sig frågan varför man importerar okvalificerad arbetskraft, när man inte har jobb som passar att erbjuda längre.

Återstår att skriva om "Storbritanniens kolonisering och förtryck". Tja, det kan man ju gräva ned sig i om man tycker det är bidragande till kravallerna.
Citera
2011-08-12, 12:26
  #939
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Upplopp och revolutioner är historiskt till största del en följd av förtryck och klasskillnader. Inte på grund av ras.

Vi har heller aldrig skådat någonting som liknar massimporten av negrer, araber, sydostasiater osv. till ursprungligen vita länder. Någon "revolution" kommer den meningslösa stöld-, mord- och förstörelseepidemin dock inte att leda till, därför att det exempelvis i England finns ett så massivt motstånd hos majoritetsbefolkningen mot de som kravallar (inklusive de degenererad vita kretinerna), och en sådan avsky inför vad de gör.

Citat:
Glöm inte att många av invandrarna är "engelsmän" till följd av koloniseringen. Och dessa blev våldsamt förföljda av de präktiga vita engelska gossarna. Det är lätt att glömma vad som hänt historiskt.

Myten om "de våldsamma förföljelserna" av infödingsfolk under brittisk kolonialtid har du nog fått dig itutad på någon sunkig murvelkurs. Därmed inte sagt att kolonialväldet var något nödvändigt eller önskvärt - motivet var i stor utsträckning girighet (Rothschilds et al gjorde stora vinster), och det hände (exempelvis i Indien under andra världskriget) att brittisk liberal ekonomisk politik (som ledde till att andra grödor odlades) i kombination med ett hårt skattetryck medförde miljontals individers död av svält.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2011-08-12 kl. 12:28.
Citera
2011-08-12, 12:29
  #940
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Plötsligt var det inte lika angeläget för svenska tidningar att publicera bilder på Londons våldsverkare.
68-årige Richard Mannington Bowes blev brutalt sparkad och ihjälslagen häromkvällen då han försökte släcka en brand. Berättas om även i svensk press. Förövarna finns på bild. Visas i alla brittiska tidningar. Vit eller svart, vad tror ni?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2025079/LONDON-RIOTS-Ealing-hero-Richard-Mannington-Bowes-dies.html

Aftonbladet har faktiskt lagt ut video med trolig gärningsman! Redaktionellt misstag, eller anpassning till verkligheten?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13456459.ab
Citera
2011-08-12, 12:44
  #941
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Aftonbladet har faktiskt lagt ut video med trolig gärningsman! Redaktionellt misstag, eller anpassning till verkligheten?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13456459.ab

Eller bara ett bevis på att ni hela tiden haft fel.
Nej jag vet det kommer ni aldrig erkänna
Citera
2011-08-12, 13:03
  #942
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Eller bara ett bevis på att ni hela tiden haft fel.
Nej jag vet det kommer ni aldrig erkänna

Det er tydligen OK att folk själv kan se gärningsmannens rastillhörighet i ett videoupptag, men tabu att nämna i en tidningsartikel (svenska media).
Citera
2011-08-12, 13:25
  #943
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Det er tydligen OK att folk själv kan se gärningsmannens rastillhörighet i ett videoupptag, men tabu att nämna i en tidningsartikel (svenska media).

Kanske dags att släppa och gå vidare.
Citera
2011-08-12, 14:06
  #944
Medlem
Fula Gubbens avatar
I botten av allt detta, en botten som svenska media aldrig kommer att förstå eller vilja befatta sig med eftersom det "pekar i fel riktning", så finns trots allt något som är intressant och tankeväckande för framtiden -- alltså det faktum att afro-ättade invandrare i många västerländska samhällen nu får se sig omsprungna av invandrare från andra kulturer. De karibiska negrerna i England har ofta levt där i många generationer, och pga det koloniala arvet anser de sig sannolikt delar i det engelska samhället på ett sätt som andra invandrare inte är. Emellertid så befinner sig dessa negrer fortfarande i stor utsträckning på botten av samhället, och de får se t ex driftiga Mellanöstern-invandrare kliva förbi dem på samhällsskalan.

Spänningarna mellan svarta och andra etniska minoriteter i England har funnits i många årtionden, och det tycks framför allt vara det som nu har spelats ut i dramatiska former med stora upplopp, mord, skadegörelse och plundring.

Det är alltså fortfarande en fråga om ras och etnicitet, men inte på det hjärndöda sätt som svenska journalister känner till och som får dem att springa hemma till mamma och snyfta om Auschwitz -- utan en helt annan, konkret verklighet.

Samma scenario spelas nu upp i USA, där framför allt Pacific Rim-asiater, men även Latinos, snabbt vuxit förbi den svarta befolkningen både vad gäller storlek (Latinos) och social standard. Negrerna har befunnit sig i USA i hundratals år, men får på några årtionden se sig omsprungna av andra etniska minoriteter. Hur kommer detta att utvecklas? Knappast på något positivt vis.

Ganska långt borta från allt detta sitter de vita i sina övre medelklassområden och tittar på TV och undrar vad som egentligen pågår, eftersom journalisterna är helt oförmögna att förstå och vidarebefodra de faktiska skeendena, utan bara levererar korkade klichéer.

- F.G
Citera
2011-08-12, 16:11
  #945
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är du som tolkar det så eftersom du vill tolka det så.


Nej men dom är ansvariga för samhällssystemet.



Inte heller ett ord om Storbritanniens kolonisering och förtryck. Inte heller ett ord om rika ungdomar från bland annat Sverige som åker över och jobbar svart och därmed tar jobb.
Inte heller ett ord om den stora invandrarskara som sköter sig, jobbar och drar in kulor till staten. Inte heller ett ord om de fattiga vita nerlagda industristäder där arbetslösheten är så gott som fullständig och invandringen är noll.
Man kan inte kräva att någon ska skriva efter ens egna personliga agenda vettu.
Föräldrarna till de som kravallar kom till Storbrittanien för årtionden sedan. Upploppsmakarna har haft möjlighet att plugga och bli något, oavsett akademisk eller praktisk karriär har man haft chansen.
Att barnsligt skylla ifrån sig på "samhällssystemet" gör bara den som saknar svar.
Som tur är gynnar upploppen enbart högern och nationalisterna, vänsterns förnekelse slår tillbaka på dem själva.
Den personliga agendan funkar när navelluddsvänstern kör sin gamla uttjatade visa om orättvisor och imperilism, när kraven kommer på att ställa krav på enskilda blir man genast bekylld för att ha en personlig agenda? Nyss skrev du att allt vinklades och objektiva texter inte fanns. Så varför inte tillföra lite nya fräscha perspektiv i rapporteringen?
Citera
2011-08-12, 16:20
  #946
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Har tanken slagit dig att hon kan ha rätt?

Den har slagit mig, men när jag tänkte efter så insåg jag att hon faktiskt inte har rätt. Det kanske du också borde göra. Tänka efter alltså.
Citera
2011-08-12, 18:55
  #947
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Samma scenario spelas nu upp i USA, där framför allt Pacific Rim-asiater, men även Latinos, snabbt vuxit förbi den svarta befolkningen både vad gäller storlek (Latinos) och social standard. Negrerna har befunnit sig i USA i hundratals år, men får på några årtionden se sig omsprungna av andra etniska minoriteter. Hur kommer detta att utvecklas? Knappast på något positivt vis.

Ganska långt borta från allt detta sitter de vita i sina övre medelklassområden och tittar på TV och undrar vad som egentligen pågår, eftersom journalisterna är helt oförmögna att förstå och vidarebefodra de faktiska skeendena, utan bara levererar korkade klichéer.

- F.G

Det där får du nog allt visa någon sorts källa på. Vad jag vet så är det en neger som sitter på USAs högsta post. Det får man väl ändå kalla utveckling
För drygt 150 år sedan avskaffades slaveriet i USA ungefär samtidigt pågick ett våldsamt uppror i Stockholm där man protesterade mot klasskillnader och fattigdom. Vilket pågick i flera dagar. Inga färgade var med där vad jag vet. 100 år senare protesterade svart i USA mot rasåtskillnaden. Det är alltså inte mer än 60 år sedan. När dom gjorde det slogs dom brutalt ner av polis och medborgargarde.
För drygt 150 år sedan upphörde slaveriet på den engelska kolonien Jamaica.

Fortfarande finns det färgade vars farfäder var slavar och nu lever i fattigdom. Kanske är det inte så konstigt att färgade är ett "irriterat" släkte
Citera
2011-08-12, 19:06
  #948
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vi har heller aldrig skådat någonting som liknar massimporten av negrer, araber, sydostasiater osv. till ursprungligen vita länder. Någon "revolution" kommer den meningslösa stöld-, mord- och förstörelseepidemin dock inte att leda till, därför att det exempelvis i England finns ett så massivt motstånd hos majoritetsbefolkningen mot de som kravallar (inklusive de degenererad vita kretinerna), och en sådan avsky inför vad de gör.



Myten om "de våldsamma förföljelserna" av infödingsfolk under brittisk kolonialtid har du nog fått dig itutad på någon sunkig murvelkurs. Därmed inte sagt att kolonialväldet var något nödvändigt eller önskvärt - motivet var i stor utsträckning girighet (Rothschilds et al gjorde stora vinster), och det hände (exempelvis i Indien under andra världskriget) att brittisk liberal ekonomisk politik (som ledde till att andra grödor odlades) i kombination med ett hårt skattetryck medförde miljontals individers död av svält.

Nu bortser du väl ändå från några folkvandringar genom historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in