Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, och just därför blir Karin Petterssons och andra tårdrypande världssamveten (som själva profiterar på att status quo råder) så väldigt otillräckliga i sina "förklaringar" av vad som driver de kapitalvarustjälande och mordbrandshärjande, av ett välfärdssystem skapat för vita människor än så länge försörjda, halvmänniskorna i England.
Många vittnesbörd finns om att såväl de svarta som startade upploppen och fortfarande utgör majoriteten av de kravallande, som representanter från de övriga etniciteter inklusive vita som hakat på, utfört sina handlingar av ren lust till rov och förstörelse. De har haft roligt helt enkelt, fått adrenalinkickar och njutit av att regrediera till det flocklöpande apstadiet (som många av svartingarna väl i och för sig redan befinner sig i dagligdags, de brukar ju dra omkring i larmande gäng).
Att ha en radikalt civilisationskritisk approach till händelserna är bra och nödvändigt, men svenska journalister förmår inte tänka och skriva utanför sina jolmigt batikhäxiga och förment "socialrealistiska" (i själva verket teoristyrda och verklighetsförnekande) och offerproklamerande mallar, där svarta exempelvis på förhand (ytterst rasistiskt egentligen) tilldelas rollen som en människogrupp som behöver oändligt mycket omvårdnad och "affirmative action" och uppmuntran.
Man kan och bör kritisera exempelvis det degenererade brittiska samhället (och det är sannerligen urartat på mest inflytelserika politiska och ekonomiska nivå), men de här trötta PK-flosklerna om "högern och nedskräningarna av fritidsgårdar" är bara ett upprepande av ett mantra, ingen förklaringsmodell som innefattar någon realistisk lösning. Labourregimen under Blair var en ohyggligt skadlig företeelse inte bara för britterna - de lät 2,5-3 miljoner människor invandra, varav många parasiter och kriminella, och de invecklade nationen i invasioner och ockupationer som redan från början var dödsdömda och kostsamma.
Många vittnesbörd finns om att såväl de svarta som startade upploppen och fortfarande utgör majoriteten av de kravallande, som representanter från de övriga etniciteter inklusive vita som hakat på, utfört sina handlingar av ren lust till rov och förstörelse. De har haft roligt helt enkelt, fått adrenalinkickar och njutit av att regrediera till det flocklöpande apstadiet (som många av svartingarna väl i och för sig redan befinner sig i dagligdags, de brukar ju dra omkring i larmande gäng).
Att ha en radikalt civilisationskritisk approach till händelserna är bra och nödvändigt, men svenska journalister förmår inte tänka och skriva utanför sina jolmigt batikhäxiga och förment "socialrealistiska" (i själva verket teoristyrda och verklighetsförnekande) och offerproklamerande mallar, där svarta exempelvis på förhand (ytterst rasistiskt egentligen) tilldelas rollen som en människogrupp som behöver oändligt mycket omvårdnad och "affirmative action" och uppmuntran.
Man kan och bör kritisera exempelvis det degenererade brittiska samhället (och det är sannerligen urartat på mest inflytelserika politiska och ekonomiska nivå), men de här trötta PK-flosklerna om "högern och nedskräningarna av fritidsgårdar" är bara ett upprepande av ett mantra, ingen förklaringsmodell som innefattar någon realistisk lösning. Labourregimen under Blair var en ohyggligt skadlig företeelse inte bara för britterna - de lät 2,5-3 miljoner människor invandra, varav många parasiter och kriminella, och de invecklade nationen i invasioner och ockupationer som redan från början var dödsdömda och kostsamma.
Upplopp och revolutioner är historiskt till största del en följd av förtryck och klasskillnader. Inte på grund av ras.
Glöm inte att många av invandrarna är "engelsmän" till följd av koloniseringen. Och dessa blev våldsamt förföljda av de präktiga vita engelska gossarna. Det är lätt att glömma vad som hänt historiskt.
