Citat:
Ursprungligen postat av
luderpingvinen
Hej, jag vet att det är vanligt vid insomning av tramadol att rycka till i hela kroppen för att man är på väg att somna, kan ju även hända utan tramadol. För mig kan det hända en del på tramadol men jag har också märkt att detta händer när jag legat och försöka sova ett tag men är helt klarvaken (fortfarande påverkad av tramadol då). Igår efter jag legat och försöka sova ett tag så gick jag upp och drack vatten, gick på toaletten, gav katterna mat och la mig igen, ungefär 1 minut in så rycker hela kroppen till som den gör när man är på väg att somna, men var nu helt klarvaken. Detta händer bara när jag legat i sängen ett tag och ska sova, händer aldrig när jag sitter i soffan, är ute och går eller något sådant. Kan det vara att jag legat och är i "chill mode" och är mer avslappnad än vad jag tror att jag är? Hade alltid väldigt lätt för att somna på tramadol förr men har väldigt svårt för det nu. Oftast somnar jag väldigt snabbt efter ett sånt här ryck händer så blir lite nojjig över att det är kramp eller liknande, me har aldrig ont i muskler, inga bitmärken eller så i munnen, alltså inga uppenbara tecken på kramp iallafall. Vad jag vet om har jag bara krampat en gång och då blandade jag tramadol med lyrica, annars inget överhuvudtaget under de 10+ åren jag känt till drogen.
Försöker komma fram till om andra får såhär för att inte tänka på det så mycket, visst att det händer när man blundat ett tag och försöker sova, då tänker jag inte på det eftersom det är mer logiskt, men att det händer när man ligger klarvaken är väldigt obehagligt.
Dela gärna dina erfarenheter. Tycker förövrigt tramadol blivit väldigt konstigt de senaste åren, oftast inte samma känsla alls, delar tydligen den åsikten med en del folk jag känner. Är vi sönderknarkade eller är tramadolen inte lika "bra" längre? x)
Mvh
Kramp kan komma närsomhelst och även i lägre doser.
Har man haft det en gång har man lättare för att få det igen.
Sen har väl trammen från gatan blivit ”sämre” sedan dom indiska slutade tillverkas?
Baserat på vad jag läst här i tråden då alltså.