Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-16, 00:30
Medlem
Shit vilken torka det är på Tram på gatan nu alltså, det tar aldrig slut! Dyker det upp ngt, så är det nån skit som T3 eller liknande!
Ser det ut såhär i hela Sverige just nu? Vilka är de bästa och lättaste att få tag i, i de olika städerna, om man får slänga ut en undran?
Citera
2022-08-16, 02:16
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Shit vilken torka det är på Tram på gatan nu alltså, det tar aldrig slut! Dyker det upp ngt, så är det nån skit som T3 eller liknande!
Ser det ut såhär i hela Sverige just nu? Vilka är de bästa och lättaste att få tag i, i de olika städerna, om man får slänga ut en undran?

Det är det som gäller sedan ett par år tillbaks. De röda indiska tillverkas inte längre tydligen och var den enda tram som verkligen var bra. Resten av märken har varit mjaa och jag har testat typ alla märken som finns ute. Stada är väl de som är OK.
Citera
2022-08-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Det är det som gäller sedan ett par år tillbaks. De röda indiska tillverkas inte längre tydligen och var den enda tram som verkligen var bra. Resten av märken har varit mjaa och jag har testat typ alla märken som finns ute. Stada är väl de som är OK.
Tycker att Santeria funkat okej, men försvunnit helt från gatan nu. Ja dem gamla goda indiska va en dröm. Känns som en helt annan tid fan..
Citera
2022-08-16, 22:09
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Tycker att Santeria funkat okej, men försvunnit helt från gatan nu. Ja dem gamla goda indiska va en dröm. Känns som en helt annan tid fan..

Ah jävlar vilken skillnad mot dagens tram. Det är som dag o natt… Santeria finns fortfarande mycket av på FS.
Citera
2022-08-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Ah jävlar vilken skillnad mot dagens tram. Det är som dag o natt… Santeria finns fortfarande mycket av på FS.
Yes I know, beställer där ibland
Citera
2022-08-28, 10:00
Medlem
Hagis124s avatar
Gått av nu Cold Turkey på tramadol efter 12 månaders brukande. Svett, svett och åter svettningar hela tiden. Nålar & oro och ångest hela tiden. Gnäller inte eller klagar men mår inte prima!

Som högst och längst 1600mg per dag för att ta bort smärtan i knät efter en OP. Sänkte dosen till 850mg resten av tiden och nu är jag less på äta det här mer. Är stark psykiskt men fysiskt vill kroppen ha mer som ni alla vet!
Är ej missbrukare så tänkte ta den hård vägen nu!
Är på DAG 4 och tänker om ni har några tips på lindrande?
Citera
2022-09-07, 17:16
Medlem
Tramadol och ryckningar

Hej, jag vet att det är vanligt vid insomning av tramadol att rycka till i hela kroppen för att man är på väg att somna, kan ju även hända utan tramadol. För mig kan det hända en del på tramadol men jag har också märkt att detta händer när jag legat och försöka sova ett tag men är helt klarvaken (fortfarande påverkad av tramadol då). Igår efter jag legat och försöka sova ett tag så gick jag upp och drack vatten, gick på toaletten, gav katterna mat och la mig igen, ungefär 1 minut in så rycker hela kroppen till som den gör när man är på väg att somna, men var nu helt klarvaken. Detta händer bara när jag legat i sängen ett tag och ska sova, händer aldrig när jag sitter i soffan, är ute och går eller något sådant. Kan det vara att jag legat och är i "chill mode" och är mer avslappnad än vad jag tror att jag är? Hade alltid väldigt lätt för att somna på tramadol förr men har väldigt svårt för det nu. Oftast somnar jag väldigt snabbt efter ett sånt här ryck händer så blir lite nojjig över att det är kramp eller liknande, me har aldrig ont i muskler, inga bitmärken eller så i munnen, alltså inga uppenbara tecken på kramp iallafall. Vad jag vet om har jag bara krampat en gång och då blandade jag tramadol med lyrica, annars inget överhuvudtaget under de 10+ åren jag känt till drogen.

Försöker komma fram till om andra får såhär för att inte tänka på det så mycket, visst att det händer när man blundat ett tag och försöker sova, då tänker jag inte på det eftersom det är mer logiskt, men att det händer när man ligger klarvaken är väldigt obehagligt.

Dela gärna dina erfarenheter. Tycker förövrigt tramadol blivit väldigt konstigt de senaste åren, oftast inte samma känsla alls, delar tydligen den åsikten med en del folk jag känner. Är vi sönderknarkade eller är tramadolen inte lika "bra" längre? x)

Mvh
Citera
2022-09-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyBrah
Äckligt vidrig drog tramadol..

Jag är en sån person som vill bara ta mer och mer för att känna större effekt.
Kunde dra i mig en hel karta på 2000mg på en dag och inte ens va nöjd.
Tills jag fick krampanfall och vakna upp på sjukhuset.
Riktigt rävgift.

Du har ju absolut ingen skyldighet att tycka om tramadol och det är bara bra att du känner så om du tar sådana mängder. Skulle också kunna kalla det för rävgift för att det inte är särskilt bra för en. Men att kalla det rävgift för att man inte kan slänga i sig 2G utan att hamna på sjukhus är enbart ditt egna fel för att du inte har någon självkontroll inte tramadolen i sig. Just sayin'.
Citera
2022-09-07, 20:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Hej, jag vet att det är vanligt vid insomning av tramadol att rycka till i hela kroppen för att man är på väg att somna, kan ju även hända utan tramadol. För mig kan det hända en del på tramadol men jag har också märkt att detta händer när jag legat och försöka sova ett tag men är helt klarvaken (fortfarande påverkad av tramadol då). Igår efter jag legat och försöka sova ett tag så gick jag upp och drack vatten, gick på toaletten, gav katterna mat och la mig igen, ungefär 1 minut in så rycker hela kroppen till som den gör när man är på väg att somna, men var nu helt klarvaken. Detta händer bara när jag legat i sängen ett tag och ska sova, händer aldrig när jag sitter i soffan, är ute och går eller något sådant. Kan det vara att jag legat och är i "chill mode" och är mer avslappnad än vad jag tror att jag är? Hade alltid väldigt lätt för att somna på tramadol förr men har väldigt svårt för det nu. Oftast somnar jag väldigt snabbt efter ett sånt här ryck händer så blir lite nojjig över att det är kramp eller liknande, me har aldrig ont i muskler, inga bitmärken eller så i munnen, alltså inga uppenbara tecken på kramp iallafall. Vad jag vet om har jag bara krampat en gång och då blandade jag tramadol med lyrica, annars inget överhuvudtaget under de 10+ åren jag känt till drogen.

Försöker komma fram till om andra får såhär för att inte tänka på det så mycket, visst att det händer när man blundat ett tag och försöker sova, då tänker jag inte på det eftersom det är mer logiskt, men att det händer när man ligger klarvaken är väldigt obehagligt.

Dela gärna dina erfarenheter. Tycker förövrigt tramadol blivit väldigt konstigt de senaste åren, oftast inte samma känsla alls, delar tydligen den åsikten med en del folk jag känner. Är vi sönderknarkade eller är tramadolen inte lika "bra" längre? x)

Mvh

Kramp kan komma närsomhelst och även i lägre doser.
Har man haft det en gång har man lättare för att få det igen.

Sen har väl trammen från gatan blivit ”sämre” sedan dom indiska slutade tillverkas?
Baserat på vad jag läst här i tråden då alltså.
Citera
2022-09-10, 23:20
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
santiera tramadol vita med brytskåra. smular väldigt lätt..

Fattar dem är någon hemmapress, men hur är dem? Är de på 200mg samt känns ruset äkta?
Senast redigerad av Tjackad-Tullare 2022-09-10 kl. 23:30.
Citera
2022-09-11, 00:41
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Jag får väldigt små pupiller av vissa tramadol, till exempel beiga T3 . Av santeria får jag väldigt stora pupiller, någon som vet varför det blir såhär ? Det ska ju vara samma ämnen i så hur kommer det sig att det påverkar pupillerna annorlunda? Bara lite nyfiken 😅
vädligt märkligt. betyder ju troligen att santeria inte innehåller tramadol. opiater får man oftast mindre pupiller och stimulanter större..
Citera
2022-09-12, 06:27
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraflisan
1: Är det någon större skillnad på ruset när det gäller tabletter eller kapslar? (Alltså bortsätt från tiden till det slår)

2: fick tram av en kompis kompis, som senare visade sig kunna vara lyrica.. jätte dumt, bespara krafterna för moralpredikan. Om jag säger att jag drömde vaken, tappade balans, upplevde allting i vågor, ville inte göra någonting förutom att ”drömma”, ingen ångest dock bakis i form av balansen var skev och huvudvärk. Låter det som tram eller lyrica? Första gången och älskade det så vill gärna veta vad det var 😂

mest som lyrica i hög dos då blir man nästan trippad på ett skumt sätt när man blundar.
härligt att blanda med sub. De förstärker varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in