Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cabbe55
jag har kratom mot tram AT. funkar väldigt bra kratom verkar inte tappa effekt så mycket heller brukar få en härlig känsla av det. får man en skön känsla i kroppen på benzo också? jag vill ha en skön känsla i kroppen så man kan ligga i sängen utan oro och inte känna behov av att göra något.
Det verkar bra mot oro och ångest definitivt, och du blir avslappnad. Men jag tycker nackdelarna är fler. Du äter som fan, blir allmänt sluddrig i talet och balansen. Tappar minnet. Du kan inte fungera i arbetslivet o sånt om du nu inte bara tar föreskriven dos, men låter inte som din plan. Man ser jävligt pundig ut på det även om man känner sig skön på insidan. Kanske en gång i veckan du kan mysa på det ev.
Därför jag bara har det för behov och ångest.
Men mot den mysiga Tram känslan är det mil emellan. Tycker jag iaf..
Citera
2022-07-12, 22:43
Medlem
Det verkar vara delade meningar i tråden om vilka märken som är "äkta" eller inte. Så vad fan ska man köpa? Någon som provat "Tramadol 200mg POLTRAM", det är depot och det gillar jag till skillnad från de flesta andra.

Hjälp uppskattas!
Citera
2022-07-20, 02:04
Medlem
JuicyBrahs avatar
Äckligt vidrig drog tramadol..

Jag är en sån person som vill bara ta mer och mer för att känna större effekt.
Kunde dra i mig en hel karta på 2000mg på en dag och inte ens va nöjd.
Tills jag fick krampanfall och vakna upp på sjukhuset.
Riktigt rävgift.
Citera
2022-07-20, 18:00
Medlem
Hemligpojkes avatar
Håller på att trappa ur Sertralin (SSRI) och är på 50mg/dag, skulle det vara lugnt för mig att äta 200mg tramadol? Förstår att det finns en liten risk, men frågan är hur liten? Ätit tramadol i längre perioder förr så är inte novis.
Citera
2022-07-27, 22:58
Medlem
Tjena, jag o 2 polare testade tram för första gången idag, sandoz 200mg hälften vita hälften gröna eller om de va hälften blå men iaf så tog vi alla en varsin efter en och en halv timme hade fortfarande ingen av oss känt nånting. Vi tog en varsin till och de har nu gått typ 2h sen den andra och känner fortfarande inget. Har vi fått fake tram eller va tror ni de kan va? Vi köpte en karta tror de e spansk text på den
Citera
2022-07-28, 08:11
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyBrah
Äckligt vidrig drog tramadol..

Jag är en sån person som vill bara ta mer och mer för att känna större effekt.
Kunde dra i mig en hel karta på 2000mg på en dag och inte ens va nöjd.
Tills jag fick krampanfall och vakna upp på sjukhuset.
Riktigt rävgift.

jag håller med. Tram är hemskt.

samtidigt skulle ja käka det om ja fick en karta i handen just i detta nu. Det är så stört.
Citera
2022-07-28, 09:54
Medlem
JuicyBrahs avatar
Tramadol är skir. Epelepsi deluxe
Citera
2022-08-04, 15:15
Medlem
Tjenaaaa!
Tog 1800mg Lyrica igår och 600mg imorse (06:00). Frågan är om det är lugnt att ta lite tram i noddmängder (ca 700mg) ikväll utan att sprattla som en fisk innan läggdags?
Citera
2022-08-06, 03:03
Medlem
Tjena! Testade tramadol santeria tramadol 200 mg. Har testad allt från 500mg till 1000mg utan någon effekt alls. Har jag fått tag på fejk produkter eller?
Citera
2022-08-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dallenalle
Tjena! Testade tramadol santeria tramadol 200 mg. Har testad allt från 500mg till 1000mg utan någon effekt alls. Har jag fått tag på fejk produkter eller?

Håller med dig. Har santeria 200mg också. Tryckt i mig 1100mg och känns som 300mg.
Citera
2022-08-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligpojke
Håller på att trappa ur Sertralin (SSRI) och är på 50mg/dag, skulle det vara lugnt för mig att äta 200mg tramadol? Förstår att det finns en liten risk, men frågan är hur liten? Ätit tramadol i längre perioder förr så är inte novis.

Hello,
supersent svar, så det är nog tyvärr ingen hjälp till dig, men kanske andra i liknande situationer som har liknande funderingar. Jag åt under många år sertralin (100 mg/dag är jag nästan hundra på) och tramadol (ofta men aldrig över maxdos 400 mg/dygn). Jag hade aldrig några problem, även om det redan då (bra många år sen nu) stod i fass att man bör vara försiktig med den kombon. Men; det finns säkert andra personer som ätit liknande och fått kramper. Mitt intryck är att det är väldigt individuellt och svårt att förutsäga vilka som kommer få krampanfall. Jag blir lite nervös när jag läser vilka doser folk trycker i sig nuförtiden. Jag tyckte också tram var toppen när jag började med det, och i ganska många år efter det…, men att riskera, eller fortsätta använda efter man haft kramper, inte är det väl så underbart? Var försiktiga peeps!
Citera
2022-08-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blindboyfuller
Hello,
supersent svar, så det är nog tyvärr ingen hjälp till dig, men kanske andra i liknande situationer som har liknande funderingar. Jag åt under många år sertralin (100 mg/dag är jag nästan hundra på) och tramadol (ofta men aldrig över maxdos 400 mg/dygn). Jag hade aldrig några problem, även om det redan då (bra många år sen nu) stod i fass att man bör vara försiktig med den kombon. Men; det finns säkert andra personer som ätit liknande och fått kramper. Mitt intryck är att det är väldigt individuellt och svårt att förutsäga vilka som kommer få krampanfall. Jag blir lite nervös när jag läser vilka doser folk trycker i sig nuförtiden. Jag tyckte också tram var toppen när jag började med det, och i ganska många år efter det…, men att riskera, eller fortsätta använda efter man haft kramper, inte är det väl så underbart? Var försiktiga peeps!
Just den kombon är nog inga som helst problem. På Fass ska man ju inte blanda med någonting! Skulle vilja säga att Sertralin inte påverkar Tram överhuvudtaget. Men SÅKLART reagerar vi alla individuellt. Jag pratar nu generellt, finns alltid undantag.
Tram är lömskt när det kommer till att krampa. Du kan göra det helt plötsligt från ingenstans, på 200mg om du har en dålig dag. Och knappt känna ngt på 1.5g en annan dag. Det absolut värsta att blanda med när det kommer till kramp risk är Lyrica och Alkolhol, dödlig kombination! Såklart krampar du på skyhöga doser T också. Ofta krampar du i sömnen fast du inte vet om det.
Se till att alltid ha något till hands hemma om du känner att det är på gång ( jag kan ibland känna när ett anfall ska komma, och ibland kommer det från ingenstans )
Stesolid, Naloxan etc. Eller för att förhindra ett nytt anfall tätt inpå. Säkert haft en 5 allvarliga anfall och ett tiotal halv allvarliga, utslaget på en 10 år typ.

Kan nämna att jag käkar 1-2 mg xanor/dag, 45mg Mirtazapin/dag Imovane vid behov. (Detta är på recept)
Brukar/missbrukar Tram 800-1400mg om dagen. När jag trappar ner eller tar paus använder jag Lyrica + cannabis. Lyrica funkar bra mot Tram AT, men dock farligt med balansen och kramp risken, I know.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in