Citat:
Jag tog 500mg med tolerans och jag krampade. Så jo, man kan visst det behöva oroa sig. Har sagt det många gånger förut och jag säger det igen. Bara för att en person inte krampar, så betyder det inte att en annan inte gör det. Har varit med om folk som käkat 1000mg utan att krampa, där samma person veckor efter har krampat på 200mg.
Tramadol är så sjukt oförutsägbart. Därför man aldrig ska köra bil eller liknande även när man tycker sig ha tagit en låg dos jämfört med vad man brukar. Det är som på triss, plötsligt händer det.
Tramadol är så sjukt oförutsägbart. Därför man aldrig ska köra bil eller liknande även när man tycker sig ha tagit en låg dos jämfört med vad man brukar. Det är som på triss, plötsligt händer det.
Precis. När jag gick på Tramadol som läkemedel och ej missbrukade så fick jag ett krampanfall på ca 350mg. Man går aldrig säker, och man kan heller inte "skydda" sig genom att ta t.ex Iktorivil som en del påstår.
Enda sättet man kan skydda sig är ifall man t.ex står på antiepileptika, t.ex 100-600mg Lyrica i flera månader, samma mängd dagligen morgon och kväll.
Då ökar ens kramptröskel och man har lägre risk för att krampa när man t.ex tar Tramadol. Tar man däremot Lyrica som singeldos och tramadol så ökar det risken istället. Samma sak med Diazepam / Iktorivil, inte att de ökar risken men de kan inte förebygga ett anfall. I sådana fall måste man få det injicerat under ett pågående krampanfall för att motverka det.
Edit: Ursäktar för dubbelpost.
Edit 2:
Citat:
Det är enzymet "CYP3A4" som hämmar en del mediciner från att metaboliseras som det ska, vilket leder till att halten av medicinen får en längre halveringstid och således ökar i mängd i kroppen.Det finns också en medicin som heter Kinin som jag kan rekommendera som man kan få utskrivet väldigt enkelt genom att bara påstå att man har jobbiga kramper (muskelkramp t.ex) på kvällen. Den hämmar hela CYP450, framförallt CYP2D6 som påverkar olika opiater såsom oxycontin, heroin, m.m. Även Metadon tror jag (inte helt säker på det).
Sedan har du rätt angående Alvedon och det. Varken Alvedon eller Ipren ökar ruset av opiat/oider. Däremot, har du riktigt riktigt ont och får morfin IV, då kommer du knappt känna av något utav ruset. Har själv upplevt det när jag åkte ambulans och fick så hög dos morfin man i princip kan få, kände nada rusmässigt. Däremot skulle man inte ha denna smärta då skulle det "istället" gå upp till huvudet och således känna av det.
Som den ena traumaläkaren? sa i ambulansen: När smärtan lägger sig så blir folk oftast trötta".
Så visst, det "boostar" om man har lite ont men inte på det sättet. Det är snarare Alvedonet som tar bort eventuell smärta som man har, och då känner man mer utav opiaten istället.
Senast redigerad av Dicevy 2019-07-25 kl. 21:50.
Senast redigerad av Dicevy 2019-07-25 kl. 21:50.