2019-07-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Jag tog 500mg med tolerans och jag krampade. Så jo, man kan visst det behöva oroa sig. Har sagt det många gånger förut och jag säger det igen. Bara för att en person inte krampar, så betyder det inte att en annan inte gör det. Har varit med om folk som käkat 1000mg utan att krampa, där samma person veckor efter har krampat på 200mg.

Tramadol är så sjukt oförutsägbart. Därför man aldrig ska köra bil eller liknande även när man tycker sig ha tagit en låg dos jämfört med vad man brukar. Det är som på triss, plötsligt händer det.

Precis. När jag gick på Tramadol som läkemedel och ej missbrukade så fick jag ett krampanfall på ca 350mg. Man går aldrig säker, och man kan heller inte "skydda" sig genom att ta t.ex Iktorivil som en del påstår.

Enda sättet man kan skydda sig är ifall man t.ex står på antiepileptika, t.ex 100-600mg Lyrica i flera månader, samma mängd dagligen morgon och kväll.

Då ökar ens kramptröskel och man har lägre risk för att krampa när man t.ex tar Tramadol. Tar man däremot Lyrica som singeldos och tramadol så ökar det risken istället. Samma sak med Diazepam / Iktorivil, inte att de ökar risken men de kan inte förebygga ett anfall. I sådana fall måste man få det injicerat under ett pågående krampanfall för att motverka det.

Edit: Ursäktar för dubbelpost.

Edit 2:

Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Vad är det i grapefrukt som boostar ruset? Varför funkar inga andra citrusfrukter?
Det är enzymet "CYP3A4" som hämmar en del mediciner från att metaboliseras som det ska, vilket leder till att halten av medicinen får en längre halveringstid och således ökar i mängd i kroppen.

Det finns också en medicin som heter Kinin som jag kan rekommendera som man kan få utskrivet väldigt enkelt genom att bara påstå att man har jobbiga kramper (muskelkramp t.ex) på kvällen. Den hämmar hela CYP450, framförallt CYP2D6 som påverkar olika opiater såsom oxycontin, heroin, m.m. Även Metadon tror jag (inte helt säker på det).

Sedan har du rätt angående Alvedon och det. Varken Alvedon eller Ipren ökar ruset av opiat/oider. Däremot, har du riktigt riktigt ont och får morfin IV, då kommer du knappt känna av något utav ruset. Har själv upplevt det när jag åkte ambulans och fick så hög dos morfin man i princip kan få, kände nada rusmässigt. Däremot skulle man inte ha denna smärta då skulle det "istället" gå upp till huvudet och således känna av det.

Som den ena traumaläkaren? sa i ambulansen: När smärtan lägger sig så blir folk oftast trötta".

Så visst, det "boostar" om man har lite ont men inte på det sättet. Det är snarare Alvedonet som tar bort eventuell smärta som man har, och då känner man mer utav opiaten istället.
Senast redigerad av Dicevy 2019-07-25 kl. 21:50.
Citera
2019-07-27, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Tack för svar.
Det blev 600mg tram, 2mg ksalol och 300mg lyrica. Kanon bra kombo, chillade riktigt hårt i någon timme innan jag somnade som en sten. Tror för övrigt att jag har naturligt hög tolerans mot lyrica då jag tog över 1500 mg första gången jag testade det, och då kände jag minimalt lite..

Du leker med döden!
Citera
2019-07-27, 15:23
Medlem
En fråga igen, ok att ta tramadol 14timmar efter man dragit kokain?
Hittade lite på google, för att vara 100% safe frågar jag dock här.
Citat:
Halveringstiden varierar för kokain mellan 0,5 - 1,5 timmar och för bensoylekgonin mellan 4 - 7 timmar.
Så efter 14H antar jag att det är 100% safe?
Trevlig helg alla glada.
Citera
2019-07-28, 01:44
Medlem
Har dom vita 225mg Tamoll-X Royal

Har börjar fått så mkt hörsel hallisar.. Känns som de annat i dom men jag vet att det blir för jag noddar men den kommer ibland ändå

HAHA jag tycker de roligt så jag begöver bara blunda så hamnar jag i en "kina resurang" typ folk skrattar pratar hör folk lagar mat.. o snacka nått påhittat språk säkert som min hjärna listat ut xD

Är det för jag käkar för mkt? Är uppe i 5 tabletter utspritt sedan kl 17.00.

Ser dubbelt jeöla todem
Senast redigerad av betman123 2019-07-28 kl. 01:48.
Citera
2019-07-28, 11:53
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Har dom vita 225mg Tamoll-X Royal

Har börjar fått så mkt hörsel hallisar.. Känns som de annat i dom men jag vet att det blir för jag noddar men den kommer ibland ändå

HAHA jag tycker de roligt så jag begöver bara blunda så hamnar jag i en "kina resurang" typ folk skrattar pratar hör folk lagar mat.. o snacka nått påhittat språk säkert som min hjärna listat ut xD

Är det för jag käkar för mkt? Är uppe i 5 tabletter utspritt sedan kl 17.00.

Ser dubbelt jeöla todem

Det är vanligt och hallucinera när man noddar ordentligt.
Citera
2019-07-28, 15:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Det är vanligt och hallucinera när man noddar ordentligt.

Haha nja, det håller jag inte med om. Vanligt skulle jag inte säga, men det kan hända någon enstaka gång
Citera
2019-07-28, 16:55
Medlem
Har gått på dessa doser senaste 3 1/2 månaderna

Det jag förvånas över är hur lite (fysiska) besvär jag haft. Jag var inställd på att ligga frossandes i sängen med ångest och dödslängtan.

Dag 2 tog det 4h att somna men när jag väl somnade fick jag 8h sömn. Inatt (dag 3) somnade och sov jag utan större bekymmer. Idag är jag helt okej i kroppen utan större smärtor och ingen större rastlöshet. Kan äta och dricka utan problem. Är något irriterad och känslig, men i övrigt psykiskt okej.

Brukar inte en avtändning peaka dag 3-4? Kan jag anta att det värsta är över?
Citera
2019-07-28, 17:01
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Har gått på dessa doser senaste 3 1/2 månaderna

Det jag förvånas över är hur lite (fysiska) besvär jag haft. Jag var inställd på att ligga frossandes i sängen med ångest och dödslängtan.

Dag 2 tog det 4h att somna men när jag väl somnade fick jag 8h sömn. Inatt (dag 3) somnade och sov jag utan större bekymmer. Idag är jag helt okej i kroppen utan större smärtor och ingen större rastlöshet. Kan äta och dricka utan problem. Är något irriterad och känslig, men i övrigt psykiskt okej.

Brukar inte en avtändning peaka dag 3-4? Kan jag anta att det värsta är över?

För mig så var det lungt dem första dagarna, efter typ 4 dagar så blev jag knullad i röven och överdriver inte ens, jag blev en aning schitzad när jag drog en CT från tram efter 3mån missbruk, var jävligt obehagligt
Citera
2019-07-28, 17:07
Medlem
Citat:
För mig så var det lungt dem första dagarna, efter typ 4 dagar så blev jag knullad i röven och överdriver inte ens, jag blev en aning schitzad när jag drog en CT från tram efter 3mån missbruk, var jävligt obehagligt

Såpass, vilka besvär hade du och hur länge höll sig skiten i?
Citera
2019-07-28, 17:41
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Såpass, vilka besvär hade du och hur länge höll sig skiten i?

Sömnlösa nätter, stickningar i kroppen, kroppverk, sen schitzo delen så kände jag mig övervakad hela tiden när jag gick, spände mig ordentligt och var rädd att jag skulle bli påhoppad när det var absolut ingen runt mig, på nätterna när jag försökte sova så såg jag figurer i mörkret o skit, var paranoid o aldrig avslappnad, usch var ett helvete haha xD
Citera
2019-07-28, 17:51
Medlem
Citat:
Sömnlösa nätter, stickningar i kroppen, kroppverk, sen schitzo delen så kände jag mig övervakad hela tiden när jag gick, spände mig ordentligt och var rädd att jag skulle bli påhoppad när det var absolut ingen runt mig, på nätterna när jag försökte sova så såg jag figurer i mörkret o skit, var paranoid o aldrig avslappnad, usch var ett helvete haha xD

Var det din första AT? Hört att AT blir värre för varje gång. Hur länge hade du besvären?
Citera
2019-07-28, 18:03
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Var det din första AT? Hört att AT blir värre för varje gång. Hur länge hade du besvären?

Det var min 3de AT från Tramadol.

Kropp grejerna hållde väll på i 2-3 veckor & shitzo runt 4 veckor, men kan säkert gissa att jag blev sne i skallen pga andra anledningar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in