2015-04-22, 19:39
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Om jag tar 100 mg nu för att slappna av lite (har tradolan 50mg), kommer jag att kunna sova vid 11 tiden?
Eller bör jag vänta tills en annan dag kanske? Måste vara pigg imorgon!

Tacksam för snabba svar!

Jag brukar ha svårt att sova på tramadol men till och med jag hade nogt somnat vid 11, på 100mg.

Så kör på
Citera
2015-04-22, 23:01
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponungen
AT efter ett tramrace på några veckor kan va ganska jobbigt. Kort men intensivt. De fysiska symptomen kan kännas ganska "konstiga", brainzapps och framförallt smärta i skelett liknande vansinnig växtvärk. Försök att inte höja doserna ytterliggare och trappa gärna ner i några dar när du går av.
Nät jag haft kortare tram at så tycker jag verkligen att det kan kännas att det är ett helsyntetiskt rävgift tillskillnad från andra opioider. Har väll att göra med de serotonerga effekterna.
Bli helst ren eller byt knark, tram är bajs.

Okej bra att veta... inte råka få slut på det helt då och hoppsan hejjsan 400-500 till noll från en dag till en annan då.
Citera
2015-04-22, 23:36
Medlem
Någon här som vet vad som händer om man tar för mycket tradolan? Kan man dö?
Citera
2015-04-23, 00:26
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlienTits
Någon här som vet vad som händer om man tar för mycket tradolan? Kan man dö?

Ja, andningsdeprission. Men ovanligt
Citera
2015-04-23, 00:30
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Okej bra att veta... inte råka få slut på det helt då och hoppsan hejjsan 400-500 till noll från en dag till en annan då.

Tror dock inte att du blir fysiskt beroende efter en månad. Visst kan det bli jobbigt psykiskt att sluta men fysiskt är det nog lugnt. Imo tar det faktiskt rätt lång tid innan man blir fysiskt beroende, men med det sagt är det ju onödigt att utmana ödet alltför länge då det suger när man väl blir det!
Citera
2015-04-23, 04:53
Medlem
En sak som är jävligt udda för mig är att jag får typ mer effekt av 200mg än om jag tar 400mg?
I fredags tog jag 400mg och blev jävligt mysig, sen idag tog jag 200mg men det blev mycket större effekt än när jag tog 400? Varför?
Kan det ha något att göra med att jag tog cirka 50ml cocillana igår och det boostar effekten idag på nått vis?
Förlåt om jag förklara dåligt men är lite påverkad.
Citera
2015-04-23, 13:16
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Tror dock inte att du blir fysiskt beroende efter en månad. Visst kan det bli jobbigt psykiskt att sluta men fysiskt är det nog lugnt. Imo tar det faktiskt rätt lång tid innan man blir fysiskt beroende, men med det sagt är det ju onödigt att utmana ödet alltför länge då det suger när man väl blir det!

Okej. Skönt få in lite fler åsikter och aspekter!
Känns bra att höra Psykiskt är ju en sak.. det kan man alltid härda ut genom ta lite benso isf
Citera
2015-04-23, 15:53
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Okej. Skönt få in lite fler åsikter och aspekter!
Känns bra att höra Psykiskt är ju en sak.. det kan man alltid härda ut genom ta lite benso isf

Det psykiska suger ju också, men hellre bara det än att få lov att hantera både den psykiska och den fysiska biten samtidigt. Tär grymt mycket på psyket när man har fysiskt abstinens!
Citera
2015-04-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstupp
En sak som är jävligt udda för mig är att jag får typ mer effekt av 200mg än om jag tar 400mg?
I fredags tog jag 400mg och blev jävligt mysig, sen idag tog jag 200mg men det blev mycket större effekt än när jag tog 400? Varför?
Kan det ha något att göra med att jag tog cirka 50ml cocillana igår och det boostar effekten idag på nått vis?
Förlåt om jag förklara dåligt men är lite påverkad.

Jag tror inte det har med cocillana att göra, som för övrigt är jävligt skön hostmedicin. Jag har också märkt efter långt brukande att lägre doser tramadol ofta ger skönare effekt än högre doser. Min teori är att vid högre doser framkommer de negativa effekterna desto mer, dvs man blir mer påverkad i huvudet, viss yrsel, trötthet och för mig en liten brist på motivation. Vi låga doser får jag istället ofta mycket motivation och en pigghet som är riktigt skön. Tyvärr har jag också märkt att jag har svårt att sluta vid 200-250mg utan det brukar till slut bli att jag fyller på med ytterligare 200-250mg och blir så där trött som iofs är skönt men inte speciellt produktivt. Är i princip omöjligt att nodda på enbart tramadol så jag skulle rekommendera en lägre dos om man har den självkontrollen. Över 500mg tycker jag är onödigt och tillför inget positivt alls till ruset, men 250mg räcker oftast och är lätt att dölja samt ingen noja för kramp.
Senast redigerad av stupid-fuck 2015-04-23 kl. 21:24.
Citera
2015-04-25, 22:08
Medlem
God kväll!
Svalde precis 750mg depot. Har käkat en del tram i mina dar, men har haft ett uppehåll nu på ett halvår ungefär.
Vet att detta såklart är individuellt, men har jag tagit en för stor dos?(med tanke på kramp)
Samt hur länge kommer ruset vara?

Snabba svar uppskattas!
Citera
2015-04-25, 22:35
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
God kväll!
Svalde precis 750mg depot. Har käkat en del tram i mina dar, men har haft ett uppehåll nu på ett halvår ungefär.
Vet att detta såklart är individuellt, men har jag tagit en för stor dos?(med tanke på kramp)
Samt hur länge kommer ruset vara?

Snabba svar uppskattas!
Skulle gissa på att det är lugnt. Antar att 750mg inte är någon astronomisk dos för dig eftersom du trots allt petar i dig det?
Citera
2015-04-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Skulle gissa på att det är lugnt. Antar att 750mg inte är någon astronomisk dos för dig eftersom du trots allt petar i dig det?

Tack för svar!
Ja nej jag brukade ta doser runt grammet förut när jag knaprade som friskast.
Tog ju lite mer eftersom det var depot också. Men börjar må rätt skapligt iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in