Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-18, 06:44
  #36229
Medlem
FullMetallJackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabusinez
Beror på om det är kapslar eller depot tabletter. Tabletter kan ta upp till 3h innan full effekt men var det kapslar du tog så bör du nog inte förvänta dig så mycket mer. Jag personligen känner nog inte ett piss på 200mg iaf. Men jag har käkat tram tusen gånger också
Nu är det morgonen efter, här är en kort rapport: Jag tog två st 100 mg tabletter Tramadol Retard (ej kapslar) vid 16:30, runt 18:00-19:00 började jag känna av de lite grann, denna subtila effekt varande fram till ungefär 20:30 och då började jag känna av de betydligt mer. Vid 21:00 blev jag sjukt avslappnad och ganska trött och då gick jag och la mig i soffan för att kolla på YouTube videos på mobilen. Efter att ha chillat i soffan någon timme blev jag så jävla sugen på att sova så jag gick och la mig, men märkligt nog så somnade jag inte förrän 01:30 ungefär. De första två timmarna låg jag och halvsov, jag liksom nickade till ibland och började drömma knasiga drömmar och sen vaknade jag igen, det var som när man sitter på bussen och blir väckt varje gång bussen stannar vid en hållplats. Runt 00:00 gick jag upp en stund och sen 20 minuter senare gick jag och la mig igen, sen efter någon timme somnade jag.

Allt som allt var det en ganska trevligt upplevelse, men på ett helt annat sätt än jag trodde. Just när jag försökte sova var det absolut bästa, känslan var ganska lik när man somnar om efter att larmet har gått fast om och om igen i två timmar istället för 10 minuter.

Jag tror att jag ska köra på 300 mg nästa gång och då krossa de för snabbare effekt och kanske ta de lite tidigare för att motverka dåsigheten samt eventuellt ta lite koffein.
Citera
2016-11-18, 17:45
  #36230
Medlem
Havsgetens avatar
Har en fråga angående effekt på Tramadol

Om jag tar 100-200mg dagligen, i 5 dagars tid. Räcker det då med en dags uppehåll igen för att känna mer effekt? Eftersom att kroppen vänjer sig såfort vid Tramadol. Vill ju må så bra som möjligt
Citera
2016-11-18, 18:12
  #36231
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Har en fråga angående effekt på Tramadol

Om jag tar 100-200mg dagligen, i 5 dagars tid. Räcker det då med en dags uppehåll igen för att känna mer effekt? Eftersom att kroppen vänjer sig såfort vid Tramadol. Vill ju må så bra som möjligt

Tar du fem dagar på rad får du vänta mer än ett dygn för mer effekt än de tidigare dygnen.
Citera
2016-11-18, 19:14
  #36232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Har en fråga angående effekt på Tramadol

Om jag tar 100-200mg dagligen, i 5 dagars tid. Räcker det då med en dags uppehåll igen för att känna mer effekt? Eftersom att kroppen vänjer sig såfort vid Tramadol. Vill ju må så bra som möjligt

Du kan inte ens ta 200 i 5 dagar och bli kickad de 3 sista. Du måste öka dosen med iaf minst 50 mg. 1 dags uppehåll funkar knappt. Vänta 2-3 dagar, även fast det ultimata är ungefär 4-5.
Citera
2016-11-18, 19:26
  #36233
Avstängd
Om man en gång varit torsk på tramadol är ret rent fysiskt enklare att bli beroende igen?
Citera
2016-11-18, 19:52
  #36234
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
Om man en gång varit torsk på tramadol är ret rent fysiskt enklare att bli beroende igen?

Nog värre mentalt.
Citera
2016-11-18, 19:54
  #36235
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Nog värre mentalt.


Jag misstänkte det. Om det är något jag fruktar så är det just den fysiska biten. Den psykiska kändes det som att jag klarade med klackspark men alla frossor, ledvärk, hjärnblixtar etc har satt en ordentlig skräck i mig haha.
Citera
2016-11-18, 23:22
  #36236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullMetallJacka
Nu är det morgonen efter, här är en kort rapport: Jag tog två st 100 mg tabletter Tramadol Retard (ej kapslar) vid 16:30, runt 18:00-19:00 började jag känna av de lite grann, denna subtila effekt varande fram till ungefär 20:30 och då började jag känna av de betydligt mer. Vid 21:00 blev jag sjukt avslappnad och ganska trött och då gick jag och la mig i soffan för att kolla på YouTube videos på mobilen. Efter att ha chillat i soffan någon timme blev jag så jävla sugen på att sova så jag gick och la mig, men märkligt nog så somnade jag inte förrän 01:30 ungefär. De första två timmarna låg jag och halvsov, jag liksom nickade till ibland och började drömma knasiga drömmar och sen vaknade jag igen, det var som när man sitter på bussen och blir väckt varje gång bussen stannar vid en hållplats. Runt 00:00 gick jag upp en stund och sen 20 minuter senare gick jag och la mig igen, sen efter någon timme somnade jag.

Allt som allt var det en ganska trevligt upplevelse, men på ett helt annat sätt än jag trodde. Just när jag försökte sova var det absolut bästa, känslan var ganska lik när man somnar om efter att larmet har gått fast om och om igen i två timmar istället för 10 minuter.

Jag tror att jag ska köra på 300 mg nästa gång och då krossa de för snabbare effekt och kanske ta de lite tidigare för att motverka dåsigheten samt eventuellt ta lite koffein.

Glöm inte att röka en fet, det boostar något så fruktansvärt. Du kommer aldrig må bättre. (förutom om du bombat md kanske )
Citera
2016-11-18, 23:56
  #36237
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullMetallJacka
Nu är det morgonen efter, här är en kort rapport: Jag tog två st 100 mg tabletter Tramadol Retard (ej kapslar) vid 16:30, runt 18:00-19:00 började jag känna av de lite grann, denna subtila effekt varande fram till ungefär 20:30 och då började jag känna av de betydligt mer. Vid 21:00 blev jag sjukt avslappnad och ganska trött och då gick jag och la mig i soffan för att kolla på YouTube videos på mobilen. Efter att ha chillat i soffan någon timme blev jag så jävla sugen på att sova så jag gick och la mig, men märkligt nog så somnade jag inte förrän 01:30 ungefär. De första två timmarna låg jag och halvsov, jag liksom nickade till ibland och började drömma knasiga drömmar och sen vaknade jag igen, det var som när man sitter på bussen och blir väckt varje gång bussen stannar vid en hållplats. Runt 00:00 gick jag upp en stund och sen 20 minuter senare gick jag och la mig igen, sen efter någon timme somnade jag.

Allt som allt var det en ganska trevligt upplevelse, men på ett helt annat sätt än jag trodde. Just när jag försökte sova var det absolut bästa, känslan var ganska lik när man somnar om efter att larmet har gått fast om och om igen i två timmar istället för 10 minuter.

Jag tror att jag ska köra på 300 mg nästa gång och då krossa de för snabbare effekt och kanske ta de lite tidigare för att motverka dåsigheten samt eventuellt ta lite koffein.

Detta låter exakt som nästan alla mina gånger på tram. Jag kan rekommendera att ta lite koffein i början ja, du kommer nog ändå bli dåsig, men det är så det ska vara. När jag tar tram eller andra opioder så är det bara ligga och kolla tv/serier eller bara lyssna på musik hela kvällen tills man börjar halvsomna/nodda. Med koffein så klarar man lite mer, typ spela datorspel etc.
Citera
2016-11-19, 22:40
  #36238
Medlem
No6s avatar
Vad är skillnaden mellan 50 mg och 200 mg Depot? Vilken är bäst? Är det som t.ex. Xanor Depot, dvs den släpper långsamt ut ämnet istället? Vanliga 50 mg är bättre eller? I russyfte.
Citera
2016-11-19, 22:57
  #36239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Vad är skillnaden mellan 50 mg och 200 mg Depot? Vilken är bäst? Är det som t.ex. Xanor Depot, dvs den släpper långsamt ut ämnet istället? Vanliga 50 mg är bättre eller? I russyfte.

50mg är bäst tycker jag kickar hårt men kortare rus än depot variant som kickar sådär men håller upp till 16h + medans 50 kickar 6-12 h
Citera
2016-11-20, 13:58
  #36240
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Vad är skillnaden mellan 50 mg och 200 mg Depot? Vilken är bäst? Är det som t.ex. Xanor Depot, dvs den släpper långsamt ut ämnet istället? Vanliga 50 mg är bättre eller? I russyfte.
Beror på vad du vill få ut. Om du vill vara lite småskön i nästan ett dygn så ska du köra på okrossad depot. Om du vill ha effekt direkt eller har akut ont så är det 50 mg som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback