2016-11-07, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Saknar att ta lite tramadol efter ha kommit hem från jobbet och njuta i soffan. Men nu förtiden så ger det mig kramp 9 av 10 gånger, om jag inte tar muskelavslappnande... T o m 150 mg ger mig kramp. Förut låg jag över ett gram. Jag antar att jag har fuckat min kramptröskel.

Hur många gånger har du krampat? Och på vilken dos hände det första gången? Har känts som att jag ska krampa flertalet gånger men icket, har käkat riktigt höga doser upp mot 2000mg. Men då var jag ung och dum och sket i, nu är jag skitnojig för krampanfall. Kan nästan inte njuta av ruset pga nojan tar över
Citera
2016-11-07, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Fast är väl rätt olika det där..
Ibland då jag tar tram så är jag så trött att jag knappt kan hålla mig vaken och ibland kan jag lätt vara vaken ett dygn...

Jo och de är det jag gillar med opiater/opioider. Sitter jag i soffan så kan jag bli helt sänkt och noddig men om jag är uppe och springer så blir jag ''driftig'' istället och får saker gjort, att städa osv går som en dans till exempel. Förutom om man fått i sig lite för mycket, då kan det vara svårt att hålla sig vaken!
Citera
2016-11-07, 16:31
Medlem
Nybörjarfråga om Tram,
Har tagit citodon förr i smärtstillande syfte och börjar nu få slut på mina gamla utskrivna. Har ett arbete där jag står upp, långa dagar med en del tunga lyft. Kroppen börjar säga ifrån stundtals därav smärtstillande. Till frågan;
Är bara ute efter smärtlindring och inget flum, jag hittar ingen shop online som säljer citodon däremot ett par som säljer Tram. Hittade en shop som säljer 50mg. utan för mycket erfarenhet eller användning av Tram. Kan jag ta dessa att arbeta på eller kommer jag bli flummig, vill inte ge ett intryck mot personalen att man flummar på arbetstid.
Detta kanske låter och ser lite flummigt ut, har heller ingen möjlighet att få smärtstillande utskrivet utan sjukskrivning vilket inte kommer på fråga.
Tacksam för behjälpliga svar. MVH
Citera
2016-11-07, 17:39
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anorlunda
Nybörjarfråga om Tram,
Har tagit citodon förr i smärtstillande syfte och börjar nu få slut på mina gamla utskrivna. Har ett arbete där jag står upp, långa dagar med en del tunga lyft. Kroppen börjar säga ifrån stundtals därav smärtstillande. Till frågan;
Är bara ute efter smärtlindring och inget flum, jag hittar ingen shop online som säljer citodon däremot ett par som säljer Tram. Hittade en shop som säljer 50mg. utan för mycket erfarenhet eller användning av Tram. Kan jag ta dessa att arbeta på eller kommer jag bli flummig, vill inte ge ett intryck mot personalen att man flummar på arbetstid.
Detta kanske låter och ser lite flummigt ut, har heller ingen möjlighet att få smärtstillande utskrivet utan sjukskrivning vilket inte kommer på fråga.

Man kan absoluta ta en mindre mängd utan att det märks.
Och utan att bli flummig.
Citera
2016-11-07, 18:29
Medlem
tifo729s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Man kan absoluta ta en mindre mängd utan att det märks.
Och utan att bli flummig.

Tram är klart bättre att ta när man jobbar än Citodon, tycker jag i varje fall, så jag rekommenderar Tram istället.
Citera
2016-11-08, 06:25
Medlem
Fjantors avatar
Alltså jag måste vara extremt känslig mot tram...
Så fort jag slutat en behandling med tram så får jag så jäkla ont i kroppen..
Varenda jäkla led i kroppen värker sönder på mig..
Hur länge är det vanligt att det sitter i..?
För det tar verkligen knäcken på mig.
Sagt det förr och säger det igen.
ALDRIG mer Tramadol.
Citera
2016-11-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anorlunda
Nybörjarfråga om Tram,

Jag åt Tradolan mot ryggen en längre tid förut, funkade mycket bra.
Inget flum, bara smärtlindring. Som tur är så har jag ett rejält förråd ifall jag skulle behöva igen.
Citera
2016-11-08, 06:53
Medlem
nu är jag kanske lite onödigt nojig, stoppat i mig 120mg depot och sov bara 4h igår natt, men ätit bra innan. Bör jag vara orolig för kramp? Det var förövrigt 8-9h sen jag tog de
Citera
2016-11-08, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vincerio
nu är jag kanske lite onödigt nojig, stoppat i mig 120mg depot och sov bara 4h igår natt, men ätit bra innan. Bör jag vara orolig för kramp? Det var förövrigt 8-9h sen jag tog de

Du kan vara helt lugn på 120mg.
Citera
2016-11-09, 14:28
Medlem
Tog 500mg tram igår, kan jag ta 600mg lyrica ikväll? Har ikto jag kan ta till..
Citera
2016-11-09, 16:10
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Tog 500mg tram igår, kan jag ta 600mg lyrica ikväll? Har ikto jag kan ta till..
Ingen fara,inte ovanligt att doktorer skriver ut dom två tillsammans.
Ikton är samma sak,alltså ingen fara
Citera
2016-11-09, 18:04
Medlem
Har alltid kört på kapslar men tänkte köra på tramadol TOP DOL 100mg nu som ja förstått är depot men ger de verkligen samma snabbverkande effekt om man krossar dom som om det hade vart kapslar? Och är det någon som testat de märket? Vart kommer de ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in