2017-03-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Käkat 2 Tramadol 50mg idag..
En i morse och en för några timmar sedan..
Nu är det så att dom är slut och jag har fått oxynorm 5mg utskrivet..
Är det oki att ta en sån till kvällen..?
Läkaren sa att man får inte blanda dom 2.

Det är lungt
Citera
2017-03-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicokicko
Tja.

Försöker sluta med tramadolen nu, går ju sådär med myrkryp i benen från helvetet o tusen andra fenomen
Har en fråga! Har någon annan upplevt att när ni slutar så går det som en puls/strömvåg igenom kroppen när ja vrider på huvudet eller rör mig snabbt? Även ljudet förändras när ja gör det. Fått så varenda gång jag ska dra ner/sluta
Om någon har det kan man göra nått åt det?

Ja. Fått det när jag gått av efter långa perioder men även när jag tagit det korta perioder med och slutat/haft öppehåll, men det brukar klinga av efter nån vecka eller två. Jag tror det är de som vissa kallar för "brain zaps" liknande, fast mildare typ. Finns inte så mycket att göra åt det tror jag. Men det går över som sagt. Iallafall för mig.
Citera
2017-03-16, 19:06
Medlem
temgesic eller dolcontin?
Tacksam för svar
Citera
2017-03-16, 19:13
Medlem
vilken fungerar bäst vid medelsvår värk,temgesic eller dolcontin?
Tacksam för svar
Citera
2017-03-16, 21:19
Medlem
Hur lång tid brukar det ta för er att känna av tramruset? Ibland tar det ca 45 min och ibland 3-4 timmar efter intag. En gång tog det 5 timmar! Påslagstiden för tram verkar vara oförutsägbar, iaf för mig. Hur ser det ut för er?
Citera
2017-03-16, 21:54
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Hur lång tid brukar det ta för er att känna av tramruset? Ibland tar det ca 45 min och ibland 3-4 timmar efter intag. En gång tog det 5 timmar! Påslagstiden för tram verkar vara oförutsägbar, iaf för mig. Hur ser det ut för er?

Första saken är väl att inte tänka så mycket på ruset.. "Mannen jag måste maxa nu, måste få tram ruset"
Chillar man så kommer ruset snabbare, men sen finns det ju olika märken som tar längre tid än vissa..

Kör du kapslar eller?
Citera
2017-03-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Första saken är väl att inte tänka så mycket på ruset.. "Mannen jag måste maxa nu, måste få tram ruset"
Chillar man så kommer ruset snabbare, men sen finns det ju olika märken som tar längre tid än vissa..

Kör du kapslar eller?
För det mesta blir det kapslar, ja. Ibland tabletter, dom kickar igång fortare än kapslarna har jag märkt. Dom enda kapslarna som jag provat som kickar igång riktigt fort är svenska hexal, dom är för övrigt riktigt riktigt bra.
Citera
2017-03-16, 22:39
Medlem
Citat:
För det mesta blir det kapslar, ja. Ibland tabletter, dom kickar igång fortare än kapslarna har jag märkt. Dom enda kapslarna som jag provat som kickar igång riktigt fort är svenska hexal, dom är för övrigt riktigt riktigt bra.

Tugga sönder kapslarna så är problemet löst.
Citera
2017-03-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Ja, det är en bra lösning. Smakar inte det röv?
Citera
2017-03-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ja, det är en bra lösning. Smakar inte det röv?

Smakra apa men låt det smaka skit i ett par sekunder sen sköjer du ner det med ett stort glas vatten.
Är värt det.
Citera
2017-03-17, 00:09
Medlem
Citat:
Smakra apa men låt det smaka skit i ett par sekunder sen sköjer du ner det med ett stort glas vatten.
Är värt det.

Tackar. Får prova det nästa gång!
Citera
2017-03-17, 04:21
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Kapslarna är inga depottabletter och dom löses upp rätt snabbt i magen ändå. Annars är det lika bra att börja skjuta jonk med en gång om man inte orkar vänta i ett par minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in