2013-05-04, 15:29
Medlem
200 kr för en karta 100 mg apoteks tramadol/tradolan/nobligan börjar det kosta här om kring. Sitter på ett gäng, vad tror ni. Går det att sälja för det?

/ Annica
Citera
2013-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Syns det som opiater på analysprover? Dom testar alltså inte för tram enskilt utan standard drogerna som amfetaminer, opiater, cannabis, kokain, bensodiazepiner. Dom skickar det till lab för analys.
Uppskattar alla svar, helst någon som verkligen vet och inte bara gissar men också egna erfarenheter.

Hej!
Det syns tyvärr, av väns erfarenhet. Han hade tramadol på recept och vid provet så kryssade de i innan att han skulle vara positiv på opiater, då det skulle synas.

Hoppas det var till hjälp!
Citera
2013-05-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Hejj

Har en konstig fråga, någon som har en karta 50mg tramadol, av märket DOLOL,
som kan ta en bild på hur en karta och lägga upp? Skulle vara oerhört tacksamt!!

De är slut tyvärr
men hittade kartan. Bakisdan är silvrig med blå text två rader : Dolol, kapsler 50g.
Whats up? tror du tillverkar fejkkartor för att scamma dig eller skall du ha en bild på den för att scamma någon annan =)
Citera
2013-05-04, 18:26
Medlem
Tja!
Har testat tradolan två gånger, båda gångerna har jag tagit 300mg.
Ska testa nobligan snart.
Hur stor är risken för krampanfall eller liknande på en så liten dos?
En av gångerna låg jag i sängen och mina ben började "pirra" så jag reste mig och det gick över, är det en "varning" på anfall?
Tack! Är lite nojjig bara
Citera
2013-05-04, 20:19
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Tänkte göra en nertrappning på tramadol men skiter i det och kör nu CT.
Handlar bara om ca 15 dagars intag med 150-250mg/dygn.

Antar att det inte är farligt att direkt sluta när det gäller så låg dos?
Använder lågdos Alprazolam vid behov och kommer ta mianserin+imovane för att kunna somna.
Citera
2013-05-04, 23:39
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Tja!
Har testat tradolan två gånger, båda gångerna har jag tagit 300mg.
Ska testa nobligan snart.
Hur stor är risken för krampanfall eller liknande på en så liten dos?
En av gångerna låg jag i sängen och mina ben började "pirra" så jag reste mig och det gick över, är det en "varning" på anfall?
Tack! Är lite nojjig bara

Vill minnas att kramptröskeln ligger runt 450mg, men detta är ju också individuellt. Vissa har lägre andra högre osv. Personligen så tog jag alltid en stesolid eller halv ikto när jag skulle köra på tramadol just in case.
Citera
2013-05-05, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Vill minnas att kramptröskeln ligger runt 450mg, men detta är ju också individuellt. Vissa har lägre andra högre osv. Personligen så tog jag alltid en stesolid eller halv ikto när jag skulle köra på tramadol just in case.

Av egen erfarenhet vill jag bara tillägga att det inte finns någon generell kramptröskel. Har fått det på 100 mg när jag har trappat ut tramadol och så även på 300 mg samt inte fått det på 800 mg.

Nu för tiden tar jag aldrig tramadol eller liknande opiater utan att ha tagit någon benso till. Det diskuteras ju rätt mycket om det hjälper men har dessvärre fått krampanfall lite för många gånger och alla de gångerna har jag INTE tagit någon benso till. Så förlita er inte på att det står "högsta dos" 400 mg på rekommenderad dos på infon på ex fass. Det är så otroligt individuellt samt om du sovit, ätit, uppstressad, blir utmattad etc.

Ta det lugnt med opiater!
Citera
2013-05-05, 11:02
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken1976
Av egen erfarenhet vill jag bara tillägga att det inte finns någon generell kramptröskel. Har fått det på 100 mg när jag har trappat ut tramadol och så även på 300 mg samt inte fått det på 800 mg.

Nu för tiden tar jag aldrig tramadol eller liknande opiater utan att ha tagit någon benso till. Det diskuteras ju rätt mycket om det hjälper men har dessvärre fått krampanfall lite för många gånger och alla de gångerna har jag INTE tagit någon benso till. Så förlita er inte på att det står "högsta dos" 400 mg på rekommenderad dos på infon på ex fass. Det är så otroligt individuellt samt om du sovit, ätit, uppstressad, blir utmattad etc.

Ta det lugnt med opiater!

Ok låter som du har ganska låg kramptröskel normalt. Nej du har rätt det finns ingen riktig generell kramptröskel bestämd. Här finns lite data dock så det närmaste man kan komma:

Citat:
Seizures have been reported in humans receiving excessive single oral doses (700 mg) or large intravenous doses (300 mg). However, there have been several rare cases of people having grand-mal seizures at doses as low as 100–400 mg orally.[27][28][29]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tramadol

Anticonvulsant and proconvulsant effects of tramadol, its enantiomers and its M1 metabolite in the rat kindling model of epilepsy
Citera
2013-05-05, 17:40
Medlem
[quote=Phiber]Ok låter som du har ganska låg kramptröskel normalt. Nej du har rätt det finns ingen riktig generell kramptröskel bestämd. Här finns lite data dock så det närmaste man kan komma:

Sant, brukar sälja tradolan/nobligan 50 mg & 100 mg och brukar i alla fall be köparna tänka över att ta med någon benso. Har aldrig fått krampanfall när jag tagit benso. Det är ju som sagt 50/50 om det hjälper med benso men de senaste fem åren har jag fått krampanfall kanske 15 gånger men aldrig när jag tagit någon benso till. Värst upplevelse är det ju för sambon då jag själv inget minns.
Citera
2013-05-05, 23:59
Medlem
Tog 700mg lyrica igår. Kan jag ta tramadol eller är risken för kramp stor nu?

mvh
Citera
2013-05-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Tog 700mg lyrica igår. Kan jag ta tramadol eller är risken för kramp stor nu?

mvh

Jag vågar inte svara till 100% men jag tror inte det ska vara någon större fara. Är inte Lyrica en svaga benso? Vilket (i mitt fall) hjälper till att inte få kramp. Som jag skrivit innan så tar jag alltid en benso tillsammans med tramadol/tradolan/nobligan eller vilket märke det nu är jag pillar i mig.

/ Annica
Citera
2013-05-06, 06:35
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken1976
Jag vågar inte svara till 100% men jag tror inte det ska vara någon större fara. Är inte Lyrica en svaga benso? Vilket (i mitt fall) hjälper till att inte få kramp. Som jag skrivit innan så tar jag alltid en benso tillsammans med tramadol/tradolan/nobligan eller vilket märke det nu är jag pillar i mig.

/ Annica
Lyrica är ett antieptileptikum och ingen benso, ville bara säga det så ingen läser falks info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in