2016-05-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerlurpan
Finns det några 100 mg Tramadol som ser ut som typ fluortabletter? Runda, vita och helt släta. Ingen skåra/text/siffra.

Bortse från frågan. Hittade svaret själv
Citera
2016-05-25, 23:39
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storfinkel
Hur kan man lindra eller rentutav ta bort tramadol AT ? Jag har tillgång till det mesta, catapresan, lyrica , stilnoc , subutex , roppar osv. Jag har legat på ca 600mg pr dag I ca 4 månader

I detta fall som jag varit i många gånger hade jag tagit 100mg morgon och 100mg kvällen i 2-3 dagar. Sen en 100mg på kvällen för att slippa myrkrypen i benen och ingen sömn. Kör 100mg på kvällen några dagar så är det bara att sluta.

Jag har kört samma fast då startat nedtrappning från 1200mg. Visst, man svettas lite och är allmänt likgiltig, men det går över på någon dag. Tram tycker jag en av de lättaste att kliva av. Käka lite dimor dessa dagar, då magen brukar strula lite.
Citera
2016-05-26, 05:55
Avslutad
Okay så nu har jag testat både ungerska 50mg och indiska 100mg.
Har som högst tagit 300mg och inte känt ett skit, bör jag öka eller helt enkelt skita i trammen och köra på typ oxy/sub istället?

Edit: Har ingen tolerans på opiater, tar dock lyrica och iktorivil i övrigt.
Senast redigerad av Phobiazi 2016-05-26 kl. 05:56. Anledning: Tillägg av info
Citera
2016-05-26, 07:20
Medlem
mztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Har som högst tagit 300mg och inte känt ett skit, bör jag öka eller helt enkelt skita i trammen och köra på typ oxy/sub istället?

300mg hade jag inte känt av i annat syfte än mot smärtlindring - lär klättra över 500mg för att jag ska få ut något rus öht. utav tram. Så jag skulle säga kör på - krampanfall kan man få på väldigt låga doser dock så ökar ju risken desto högre mängd du tar.
Citera
2016-05-26, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mztr
300mg hade jag inte känt av i annat syfte än mot smärtlindring - lär klättra över 500mg för att jag ska få ut något rus öht. utav tram. Så jag skulle säga kör på - krampanfall kan man få på väldigt låga doser dock så ökar ju risken desto högre mängd du tar.

Tack för svar, jag provar ett testa höja dosen så får vi se, känner jag inget då köper jag nå annat.
Ja risken för kramp är jag tyvärr medveten om, håller tummarna för att jag slipper!
Citera
2016-05-27, 07:13
Medlem
champagne-showerss avatar
Får ofta eller iallafall ibland ganska jobbig huvudvärk när jag käkar tram. Brukar komma i slutet på ruset men ofta dagen efter.. Även fast själva ruset är helt underbart och jag mår skitbra så kommer det smygandes ibland och är väldigt jobbigt..
Nån som har samma problem eller vet vad jag kan göra för att undvika detta?

Tar alltid 350-450mg när jag kör tramadol.
Citera
2016-05-27, 11:36
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers
Får ofta eller iallafall ibland ganska jobbig huvudvärk när jag käkar tram. Brukar komma i slutet på ruset men ofta dagen efter.. Även fast själva ruset är helt underbart och jag mår skitbra så kommer det smygandes ibland och är väldigt jobbigt..
Nån som har samma problem eller vet vad jag kan göra för att undvika detta?

Tar alltid 350-450mg när jag kör tramadol.
Jag har inte fått problem med huvudvärk, därmed en del energi som slår in, efter ett tag dalar det ut. Jag mixade med Grapefrukt juice, jag tror faktiskt det hjälpte. Jag tog mycket lägre dos 150-200 mg. Men får energi av det i alla fall. Jag vet inte om Grapefrukt juice är bra, men det är möjligt att det förlångsammat metabolismen..
Man kan testa. Det är bättre att ha ett långsam urgång av Tramadol. Kanske depot är bättre?
Citera
2016-05-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Jag har inte fått problem med huvudvärk, därmed en del energi som slår in, efter ett tag dalar det ut. Jag mixade med Grapefrukt juice, jag tror faktiskt det hjälpte. Jag tog mycket lägre dos 150-200 mg. Men får energi av det i alla fall. Jag vet inte om Grapefrukt juice är bra, men det är möjligt att det förlångsammat metabolismen..
Man kan testa. Det är bättre att ha ett långsam urgång av Tramadol. Kanske depot är bättre?

Energin kommer med stor sannolikhet pågrund utav att tramadol verkar på serotoninet.
Jag får samma typ av "opiatenergi" av alla opioider som verkar på serotonin. (Fentanyl, Tramadol, Oxikodon, Buprenorfin)
Citera
2016-05-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Jag skulle rekommendera följande då du säger att du inte har någon tolerans.
Tar för givet att du är novis på opioider, korrekt?

Om Ja, så rekommenderar jag dig att köra på Sub till en början. Varför kanske någon frågar sig?
JO det är pga Sub tappar sin "gnista" när man en gång har gått in sig på opioider och den går aldrig att få tillbaka till 100% - hur länge man än håller sig helt ren från opioider.

DÅ är det helt klart smartast att börja på Subben och njuta av den här gnistan som just Subutex/Suboxone(Buprenorfin) har istället för att börja med säg Oxikodon och sen inte få ut 100% av Subben. VISST får man ett rus om man håller sig helt ren från opioider sen använder sub igen aldrig så som man kan få om man är helt opioidnaiv och börjar sin opioidresa på Sub.

Utöver det så är Oxikodn helt klart den mest euforiska av dom 3 som du nämner.
Citera
2016-05-28, 13:03
Medlem
Tjena!

Ligger "back" antal dagar innan jag får ny medicin (Tramadol) vilket resulterat i ett rent helvete. Nätterna är värst med krypningar i benen och ingen sömn. Somnar en liten stund men vaknar hela tiden igen. Finns det nått som kan lindra detta? Står fan inte ut men får skylla mig själv när man legat över dosering de dagar man haft riktigt ont. Önskar det gick att bara sluta med detta rävgift en gång för alla.
Citera
2016-05-28, 13:03
Medlem
dejvan220s avatar
Goddag Flashback.
I torsdags intog jag 100mg tramadol på eftermiddagen och sedan 100mg till på kvällen. I går tog jag 150mg till mitt på dan.
Skulle vilja ta lite mer idag, tror ni det är nån risk får AT med tram 3 dagar i rad? Ska jobba imorgon och vill helst inte må piss på jobbet.
Jag tänker att det är rätt små doser så borde väl inte vara nån fara?

Tack för svar!
Citera
2016-05-28, 13:24
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Om Ja, så rekommenderar jag dig att köra på Sub till en början. Varför kanske någon frågar sig?
JO det är pga Sub tappar sin "gnista" när man en gång har gått in sig på opioider och den går aldrig att få tillbaka till 100% - hur länge man än håller sig helt ren från opioider.
Hm, jag har en fråga om detta. Jag missbrukade opium i ett år när jag bodde i Indien 1993-94, menar du att detta skulle gälla även mig, jag menar opium är ju en ren opiat?
Senast redigerad av Doleo 2016-05-28 kl. 13:25. Anledning: edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in