Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 19:45
  #36841
Medlem
Tina-heavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
hej, undrar hur lång tid tar det innan tramadol retard - depot börjar funka`? mvh

Effekt av Tramadol känner du av ungefär efter 30-60 min. För mig brukar det ta runt en timma typ....sen eftersom du har depot så varar effekten längre än vanlig tramadol..
Citera
2017-03-27, 20:50
  #36842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina-heaven
Effekt av Tramadol känner du av ungefär efter 30-60 min. För mig brukar det ta runt en timma typ....sen eftersom du har depot så varar effekten längre än vanlig tramadol..

hej okej tack för svaret! jag tog 200 mg retard, hur länge sitter i ruset? varför känner jag inte av effekt av dom som av vanliga tramadol 50 mg kapslar dom funkar starkare på nåt sätt, beror det på för att det är tramadol depot? ska jag krossa tkr du nästa gång tramadol tabletter? tack för svar!
Citera
2017-03-27, 20:56
  #36843
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
hej okej tack för svaret! jag tog 200 mg retard, hur länge sitter i ruset? varför känner jag inte av effekt av dom som av vanliga tramadol 50 mg kapslar dom funkar starkare på nåt sätt, beror det på för att det är tramadol depot? ska jag krossa tkr du nästa gång tramadol tabletter? tack för svar!


Varför ska du krossa depottabletterna? Det är bindesämnet som gör så att de löses upp sakta, inte själva tabletten. Om något så blir det sämre effekt av krossade/trasiga tablettet...

Anledningen till varför 200mg depot känns svagare är att det utsöndras under flera timmar innan allt är borta och därför känner du aldrig allt på en gång som i icke-depot tabletter.

Hur länge ruset sitter i får du själv ta reda på, det är omöjligt att svara på hur din kropp fungerar och vad du har för tabletter... Svårare än så är det inte
Citera
2017-03-27, 21:47
  #36844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Varför ska du krossa depottabletterna? Det är bindesämnet som gör så att de löses upp sakta, inte själva tabletten. Om något så blir det sämre effekt av krossade/trasiga tablettet...

Anledningen till varför 200mg depot känns svagare är att det utsöndras under flera timmar innan allt är borta och därför känner du aldrig allt på en gång som i icke-depot tabletter.

Hur länge ruset sitter i får du själv ta reda på, det är omöjligt att svara på hur din kropp fungerar och vad du har för tabletter... Svårare än så är det inte

ok
Citera
2017-03-27, 22:39
  #36845
Medlem
Tina-heavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
hej okej tack för svaret! jag tog 200 mg retard, hur länge sitter i ruset? varför känner jag inte av effekt av dom som av vanliga tramadol 50 mg kapslar dom funkar starkare på nåt sätt, beror det på för att det är tramadol depot? ska jag krossa tkr du nästa gång tramadol tabletter? tack för svar!
Det är olika från person till person hur länge ruset sitter i och hur hög tolerans du har. Hur länge har du tagit tram? själv brukat dem i några år nu regelbundet så jag känner inget av 200mg men för en nybörjare det bra dos.
Det att du inte känner av att ruset kommer fort som med 50mg är just pga dem är depot så effekten kommer inte lika snabbt som med dem små själv tycker jag att ruset går över fort med dem små men dem slår på fortare är väl det som är meningen :P
Har själv testat att krossa dem tycker faktiskt dem slår på fortare (alla håller inte nog med men för mig funka det) då men inget att rekommendera det är äckligt haha
Citera
2017-03-28, 00:11
  #36846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina-heaven
Det är olika från person till person hur länge ruset sitter i och hur hög tolerans du har. Hur länge har du tagit tram? själv brukat dem i några år nu regelbundet så jag känner inget av 200mg men för en nybörjare det bra dos.
Det att du inte känner av att ruset kommer fort som med 50mg är just pga dem är depot så effekten kommer inte lika snabbt som med dem små själv tycker jag att ruset går över fort med dem små men dem slår på fortare är väl det som är meningen :P
Har själv testat att krossa dem tycker faktiskt dem slår på fortare (alla håller inte nog med men för mig funka det) då men inget att rekommendera det är äckligt haha
okej okej, har inte tagit tramadol på tre år , men det funkar bra. okej föredrar vanliga tramadol. tack för svar
Citera
2017-03-28, 11:00
  #36847
Medlem
Har aldrig tagit tramadol tidigare. Är 300mg en bra men samtidigt säker dos för att må riktigt bra en stund?

Har tidigare tagit oxy och då var jag tvungen att ta ca 30mg för att ens känna något. Tänker att 300mg tram borde funka bra då?
Citera
2017-03-28, 11:23
  #36848
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Har aldrig tagit tramadol tidigare. Är 300mg en bra men samtidigt säker dos för att må riktigt bra en stund?

Har tidigare tagit oxy och då var jag tvungen att ta ca 30mg för att ens känna något. Tänker att 300mg tram borde funka bra då?

200-300mg är en bra dos Mer en så utan tollerans tycker jag inte ger något speciellt. Det sköna ruset får jag nästan bara i slutet eller om jag tar små doser
Citera
2017-03-28, 18:43
  #36849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Har aldrig tagit tramadol tidigare. Är 300mg en bra men samtidigt säker dos för att må riktigt bra en stund?

Har tidigare tagit oxy och då var jag tvungen att ta ca 30mg för att ens känna något. Tänker att 300mg tram borde funka bra då?
Då är vi rätt lika med doseringar, 300 är fint, avnjut gärna med en gås mot kvällen!
Citera
2017-03-29, 19:05
  #36850
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin
En fråga. Köpte 8st t-doll 200mg och blistern var klippt så man såg bara att det står t-doll, men jag fick hjälp av en nära vän att hitta dom, och han i sin tur påstår sig kunna lita på hen som sålde t-dollen, att det skulle vara 200mg st. Men det är lite mystiskt då tabletterna är av samma storlek som dom svenska 100mg tramadolen och vit, enda som skiljer är att t-doll har en brytskåra i sig. Har jag blivit blåst här eller vad tror ni? Har googlat på t-doll 200mg men får inte fram någon bild med just det jag letar efter.
Vore tacksam för svar.

Köpte än en gång T-DOL-200-DS står det på blisterna, denna gången var blisten hel. Made in Inida står det på dom så dom är från indien men det är ett jävla drag i dom och det står med grön text på dom. Rekommenderas. Bra skit det där.


Ha det så fint alla flashbackare.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Kristoffer-Robin 2017-03-29 kl. 19:07.
Citera
2017-03-29, 20:03
  #36851
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin
Köpte än en gång T-DOL-200-DS står det på blisterna, denna gången var blisten hel. Made in Inida står det på dom så dom är från indien men det är ett jävla drag i dom och det står med grön text på dom. Rekommenderas. Bra skit det där.


Ha det så fint alla flashbackare.

Mvh

Tycker med de är helt OK. Dock så anser jag att Hemofarm 100mg är Mycket mer potentare och dessutom för samma pris så är det självklart vilket man väljer
Citera
2017-03-31, 10:10
  #36852
Medlem
Bonnatorps avatar
Fick tag i några 225mg jag mer eller mindre bara har liggandes gör när alvedon inte räcker. Kände dock att det skulle vara skönt att soffa ner sig när alla andra här hemma verkar vara skapligt sega.

Är det lugnt att ta en 225mg tramadol (iransk, rödorange, rund bikonvex, 225 på ena sidan och skåra på andra) efter en halvliter 17%igt vin och kanske dela en med någon framåt kvällen?

Har ingen nämnvärd tolerans då jag tog typ 300 mg i förrgår och 500mg för över ett år sedan, men alkoholtoleransen är nog lite högre då jag haft vin till och från senaste dagarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback