Är det möjligt att få Tramadol utskrivet till mensvärk? Har hört om några som har fått det, men det har varit på grund av att de har varit allergiska mot ämnen i Paracetamol eller Ibuprofen. Hade ändå tänkt ta mig till barnmorskan, varken paracetamol, ibuprofen eller diklofenak fungerar mot mensvärken, p-piller slutade fungera successivt och efter ett år fungerade det inte alls. Vet att man kan få ut Citadon däremot. Menssmärtorna är såpass illa att jag inte kan ta mig någonstans de två första dagarna, trots smärtstillande känner jag smärtan ända ner i låren, får ryggvärk, blir alldeles kallsvettig och ligger och gråter av smärta. Märkt att Tramadol fungerar alldeles utmärkt, men kan inte precis gå och säga det till barnmorskan
Citat:
Ursprungligen postat av
Anhaka
Jag hade också problem med att vakna mycket när jag åt Tramadol. Snackar säkert 8 ggr per natt. Gjorde att sömnen blev ganska kass. Och för mig kunde det vara jävligt sköna drömmar som varade skitlänge, precis som du säger. Kunde drömma typ hela dagar långa drömmar på nån timme eller två (t.ex. om jag vaknade på morgonen, och somna om ett par timmar). Men det kunde också vara blodigaste hemskaste jävla skräckfilmsdrömmarna som gjorde att jag tvärvaknade helt jävla genomsvettig! Fått bytt ut mina Tramadol mot andra grejer nu eftersom jag fick så mycket biverkningar av skiten. Men drömmarna, när dom var trevliga, var faktiskt jääävligt nice för det mesta!

Oj låter inte roligt alls

Hur höga doser tog du? Eller det kanske inte påverkar? Tråkigt om man också skulle hamna i ett sådant stadie, är inte särskilt sugen på att byta till något starkare.