2014-07-15, 19:46
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qinky
Hallå folket, var febrig igår och hade slut på gräs så bestämde mig för att ta några av morsans tramadol för att bli på lite bättre humör. Har endast testat en gång innan för kanske 3 månader sen, tog då 150mg och kände inte så mycket mer än att jag sov skönt. (Är tjej, väger strax under 50kg)

Denna gång tog jag 200mg och efter ca en timma började mina ögon få svårt att koncentrera sig och jag blev snurrig så fort jag stod upp. Sov dock väldigt mysigt denna gång också, men idag dagen efter känns det som en sjuk avtändning. Spydde när jag vaknade, har stark yrsel, svettas, ögonen kan inta vara öppna i mer än en minut känns det som. Måste blunda och starta om hela tiden.

Någon som vet vad som kan hjälpa mot detta/när det går över?!
Var glad, efter ett tag är det 800 mg och det händer inte ett skit.

Fortsätter du att äta tram får du inga baksmällor. I början kunde man ha förbannat ont i huvet etc. Men det märker man inte av tillslut.
Men sluta med tram för det blir lätt att man börjar med andra opioider man inte bör röra..
Citera
2014-07-15, 19:47
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av life101
Tog 150 mg för drygt 6 timmar sedan, ligger i sängen och jag sov inte men var inte helt vaken heller. Har konstiga korta drömmar där jag hör otroligt höga ljud, mycket högre än vad det brukar vara när man halvdrömmer, högre än vad jag någon sin hört innan. Nästan som att det kommer från rummet.. Någon som varit med om det tidigare?

Jag drömmer skitmycket jävligt realistiska drömmar på tramadol. Alla möjliga teman på drömmarna, men alltid väldigt realistiska. Typ som klardrömmar. Brukar även alltid komma ihåg allting efteråt! Tramadol kan göra skumma grejer med ens drömmar...
Citera
2014-07-16, 00:59
Medlem
life101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Jag drömmer skitmycket jävligt realistiska drömmar på tramadol. Alla möjliga teman på drömmarna, men alltid väldigt realistiska. Typ som klardrömmar. Brukar även alltid komma ihåg allting efteråt! Tramadol kan göra skumma grejer med ens drömmar...

Efter att jag skrev inlägget slutade jag höra dessa ljud, drömmarna blev lite lugnare men fortfarande otroligt realistiska. Jag vaknade hela tiden under natten, sov kanske 40 min varje gång fastän det kändes som att det egentligen hade gått 3-4 timmar, jag hade otroligt långa drömmar. Det störde mig inte eller så, var snarare väldigt härligt. Tycker det har varit härligare rus på kvällarna när man ska gå och lägga sig än på dagarna.
Citera
2014-07-16, 16:50
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Efter att jag skrev inlägget slutade jag höra dessa ljud, drömmarna blev lite lugnare men fortfarande otroligt realistiska. Jag vaknade hela tiden under natten, sov kanske 40 min varje gång fastän det kändes som att det egentligen hade gått 3-4 timmar, jag hade otroligt långa drömmar. Det störde mig inte eller så, var snarare väldigt härligt. Tycker det har varit härligare rus på kvällarna när man ska gå och lägga sig än på dagarna.

Jag hade också problem med att vakna mycket när jag åt Tramadol. Snackar säkert 8 ggr per natt. Gjorde att sömnen blev ganska kass. Och för mig kunde det vara jävligt sköna drömmar som varade skitlänge, precis som du säger. Kunde drömma typ hela dagar långa drömmar på nån timme eller två (t.ex. om jag vaknade på morgonen, och somna om ett par timmar). Men det kunde också vara blodigaste hemskaste jävla skräckfilmsdrömmarna som gjorde att jag tvärvaknade helt jävla genomsvettig! Fått bytt ut mina Tramadol mot andra grejer nu eftersom jag fick så mycket biverkningar av skiten. Men drömmarna, när dom var trevliga, var faktiskt jääävligt nice för det mesta!
Citera
2014-07-17, 17:28
Medlem
Tog 300mg tramadol depot som jag krossade. Ungefär 3-4 timmar senare tog jag ytterliggare 300mg som jag krossade. När peaken kom tillsammans med rökat så började jag kräkas. Såg bland annat allt det gröna pulvret som låg i magen kom ut och ner i toan. Efteråt blev jag nästan spiknykter igen, endast lite tramstimulans. Det jag undrar nu är: Har jag förbrukat en "dags" tram om ni fattar jag menar med det? Dvs har mina hämmare i hjärnan blivit "fult" utmattade som om jag inte hade spytt och fått ännu mer seretoninutsläpp och har jag byggt upp någon form av tolerans utav detta? Någon kunnig

Mvh
Citera
2014-07-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hougengenba
Tog 300mg tramadol depot som jag krossade. Ungefär 3-4 timmar senare tog jag ytterliggare 300mg som jag krossade. När peaken kom tillsammans med rökat så började jag kräkas. Såg bland annat allt det gröna pulvret som låg i magen kom ut och ner i toan. Efteråt blev jag nästan spiknykter igen, endast lite tramstimulans. Det jag undrar nu är: Har jag förbrukat en "dags" tram om ni fattar jag menar med det? Dvs har mina hämmare i hjärnan blivit "fult" utmattade som om jag inte hade spytt och fått ännu mer seretoninutsläpp och har jag byggt upp någon form av tolerans utav detta? Någon kunnig

Mvh
Synd att du spydde upp trammet!(((
Nej, du bygger extremt extremt lite tolerans på 2x300mg tram, du skulle inte behövt höja dosen. Tramadol har inte så mycket verkan på serotoninet som t ex MDMA, du kan inte "knarka" varje dag på MDMA eftersom ditt serotonin tar slut, tramadol kan du äta i ett par år utan att tappa mycket av rusen, du skulle bara bli tvungen att öka dosen lite. Så nej, om du inte skulle spytt hade du förmodligen känt ruset lite till. Du skulle också ha kunnat ta mer tram(utan att spy upp den sen) och fortsätt få samma styrka på effekten.
Hoppas jag förstådd din fråga rätt och gav dig dom svar du ville ha.
Beklagar att du kräktes, hoppas det går bättre nästa gång!
Citera
2014-07-17, 22:07
Bannlyst
Hej tagit 2 tradolan 50mg kände inte ett skit efter en timma tog då en till och sen 2 till 10 min efter det har lite stickningar bara i hakan. Har aldrig tagit opiater innan bara E och tjack kört rätt hårt på E det sistone hem kommen från hollan precis festival undrar om det kan påverka nåt?
Citera
2014-07-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockeh
Hej tagit 2 tradolan 50mg kände inte ett skit efter en timma tog då en till och sen 2 till 10 min efter det har lite stickningar bara i hakan. Har aldrig tagit opiater innan bara E och tjack kört rätt hårt på E det sistone hem kommen från hollan precis festival undrar om det kan påverka nåt?

Nja, tror inte att det är E:s och festivalens fel att du inte känner något. Det är nästan ingen som får ett rus på 100mg tram, det är nog 150-250+mg som gäller. Det kan ta upp till 1-2h innan man känner ruset, inte 10min. Om du inte krossade/tuggade sönder tabletterna/kapslarna så är det nog därför du inte får effekt, tramadol är nämligen mycket ofta depot, gör det isåfall nästa gång. Men om du krossade trammet och inte känner något nu, 2 timmar efter att du tog sammanlagt 250mg tram, det kanske inte är tillräckligt mycket för dig, vissa behöver lite högre doser, testa ta mer, ca 350mg sammanlagt, ingen/liten effekt efter 2h ta ännu mer. Om du inte kommer få ett rus på ca 500mg, så tillhör du dom som inte får ett rus av tramadol, det är ganska många faktiskt, hur tråkigt det än låter. Men hoppas du fick/får ett rus!
Citera
2014-07-18, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Nja, tror inte att det är E:s och festivalens fel att du inte känner något. Det är nästan ingen som får ett rus på 100mg tram, det är nog 150-250+mg som gäller. Det kan ta upp till 1-2h innan man känner ruset, inte 10min. Om du inte krossade/tuggade sönder tabletterna/kapslarna så är det nog därför du inte får effekt, tramadol är nämligen mycket ofta depot, gör det isåfall nästa gång. Men om du krossade trammet och inte känner något nu, 2 timmar efter att du tog sammanlagt 250mg tram, det kanske inte är tillräckligt mycket för dig, vissa behöver lite högre doser, testa ta mer, ca 350mg sammanlagt, ingen/liten effekt efter 2h ta ännu mer. Om du inte kommer få ett rus på ca 500mg, så tillhör du dom som inte får ett rus av tramadol, det är ganska många faktiskt, hur tråkigt det än låter. Men hoppas du fick/får ett rus!
Ah okej tack för svaret har tyvärr inga fler har inte känt av någonting nu några timmar efteråt lite synd. Min polare tog 6 blev hel go en hel dag och lite dagen efter hehe.
Citera
2014-07-18, 03:13
Medlem
life101s avatar
Är det möjligt att få Tramadol utskrivet till mensvärk? Har hört om några som har fått det, men det har varit på grund av att de har varit allergiska mot ämnen i Paracetamol eller Ibuprofen. Hade ändå tänkt ta mig till barnmorskan, varken paracetamol, ibuprofen eller diklofenak fungerar mot mensvärken, p-piller slutade fungera successivt och efter ett år fungerade det inte alls. Vet att man kan få ut Citadon däremot. Menssmärtorna är såpass illa att jag inte kan ta mig någonstans de två första dagarna, trots smärtstillande känner jag smärtan ända ner i låren, får ryggvärk, blir alldeles kallsvettig och ligger och gråter av smärta. Märkt att Tramadol fungerar alldeles utmärkt, men kan inte precis gå och säga det till barnmorskan

Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Jag hade också problem med att vakna mycket när jag åt Tramadol. Snackar säkert 8 ggr per natt. Gjorde att sömnen blev ganska kass. Och för mig kunde det vara jävligt sköna drömmar som varade skitlänge, precis som du säger. Kunde drömma typ hela dagar långa drömmar på nån timme eller två (t.ex. om jag vaknade på morgonen, och somna om ett par timmar). Men det kunde också vara blodigaste hemskaste jävla skräckfilmsdrömmarna som gjorde att jag tvärvaknade helt jävla genomsvettig! Fått bytt ut mina Tramadol mot andra grejer nu eftersom jag fick så mycket biverkningar av skiten. Men drömmarna, när dom var trevliga, var faktiskt jääävligt nice för det mesta!

Oj låter inte roligt alls Hur höga doser tog du? Eller det kanske inte påverkar? Tråkigt om man också skulle hamna i ett sådant stadie, är inte särskilt sugen på att byta till något starkare.
Citera
2014-07-18, 12:29
Medlem
narkis avatar
Är det bara jag som kan få Dysfori rätt ofta på Tram?

Spelar ingen roll om jag har uppehåll på en månad och har bara kört en gång så kan jag få det.
Det kan komma när som helst, å jobbigt är det.

Någon som har tips på vad man kan göra för att slippa skiten när man väl har fått det?
Citera
2014-07-19, 00:52
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Oj låter inte roligt alls Hur höga doser tog du? Eller det kanske inte påverkar? Tråkigt om man också skulle hamna i ett sådant stadie, är inte särskilt sugen på att byta till något starkare.

Blev så från 200-400mg per dygn, i form av depottabletter. Bieffekten som påverkade drömmar blev mer påtaglig desto högre dos. Ibland var det mysigt med drömmarna, ibland rätt hemskt, beroende på vad jag drömde. På det stora och hela hade jag nog hellre föredragit goda hederliga helnattssömner...

Ingen aning om du kan få någon starkare form av smärtstillande mot mensverk, men det är väl värt att fråga om du har såpass svåra besvär? Andra kanske har andra åsikter, men själv tycker jag Tramadol är ett jävla rävgift. Massa biverkningar om man har otur, och listan över jobbiga biverkningar är lång. Bättre att se om du kan få Citodon i sånna fall, funkar inte det kanske du kan prova Tramadol. Men tyngre grejer än så har jag svårt att tänka mig dom skriver ut för mensvärk. Hoppas det löser sig på något sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in