2014-07-10, 22:35
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubensKub
Påverkas pupillerna på tram?

Flyger till paris imorgon, ska jag bara lägha trammen tillsammans med övriga mediciner? Har en del mediciner som jag ska ha med så 5 tram lär väl inte göra någon skillnad

På Tramadol brukar jag få stora pupiller, inte små som på andra opiater/opioder. Tror det är vanligare faktiskt? Ser nästan på gränsen till smurfig ut...
Citera
2014-07-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
På Tramadol brukar jag få stora pupiller, inte små som på andra opiater/opioder. Tror det är vanligare faktiskt? Ser nästan på gränsen till smurfig ut...
Är du säker att du får större? Låter ju helt galet att få större på opiater. Men ja ja, du är nog då ett sällsynt exemplar. Eller har jag missuppfattat det här med pupillerna? För att man får väl mindre på alla opiater och större på alla centralstimulanter eller inget alls?
Citera
2014-07-11, 09:57
Medlem
tifo729s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubensKub
Påverkas pupillerna på tram?

Flyger till paris imorgon, ska jag bara lägha trammen tillsammans med övriga mediciner? Har en del mediciner som jag ska ha med så 5 tram lär väl inte göra någon skillnad

Jag har haft en massa tramadol med mig när jag rest till länder som Indonesien, Thailand, England, Grekland etc.. Jag brukar stoppa tabletterna i nån burk avsedd för andra läkemedel typ Alvedon etc, de har aldrig kollat eller frågat om det, iofs om du har en väska full med piller så kan de ju bli misstänksamma, men min erfarenhet är att det är lugnt att ta med tramadol.
Citera
2014-07-11, 13:03
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Är du säker att du får större? Låter ju helt galet att få större på opiater. Men ja ja, du är nog då ett sällsynt exemplar. Eller har jag missuppfattat det här med pupillerna? För att man får väl mindre på alla opiater och större på alla centralstimulanter eller inget alls?

På oxy och annat som kommer från vallmo får jag pupiller små som nålhuvud. Men tramadol blir dom större än normalt på! Kanske har med att tramadol är helsyntetiskt, och att jag får rätt skumma biverkningar av tramadol. Vanligt är väl dock att pupillerna knappt påverkas av tramadol?
Citera
2014-07-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
På oxy och annat som kommer från vallmo får jag pupiller små som nålhuvud. Men tramadol blir dom större än normalt på! Kanske har med att tramadol är helsyntetiskt, och att jag får rätt skumma biverkningar av tramadol. Vanligt är väl dock att pupillerna knappt påverkas av tramadol?
Ja, pupillerna brukar ändras knappt märkbart åt den smalare hållet. Mina förändrades knappt på tram, men på oxy är det synål. Det är mycket individuellt, alla får lite olika.
Citera
2014-07-12, 10:36
Medlem
Risplockarns avatar
Boostar kaffe/energidryck tram så som det gör med sub? (dricker jag en energidryck på sub blir jag genast mycket mer påverkad).

EDIT: Aldrig blandat lyrica (som jag e torsk på) och tram, men har ätit lyrica doser om 5-6 gram då jag började, aldrig krampat under 6 års tid. Grejen är bara att jag käkat det tre dagar i rad (tar lite upphåll på någon dag eller två i veckan, först 1,2g, sen 900 och igår 900 igen). Så skulle 300 göra någonting eller är det 600 som gäller? Kan tilläggas att jag bara ska ta typ 2-300mg tram (har lite tolerans mot iaf sub, inte tagit på 2½~ vecka dock). Annars får det blir 1~mg ikto och kanse någon xanor om jag inte får den effekten jag vill åt.

Utöver det kan man väl slänga i sig någon/några folköl kanske eller förstör det bara ruset? Ganska känslig med opi/alkohol då jag nästan somnar efter en starköl eller två dagen efter sub.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-07-12 kl. 11:14.
Citera
2014-07-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Boostar kaffe/energidryck tram så som det gör med sub? (dricker jag en energidryck på sub blir jag genast mycket mer påverkad).

EDIT: Aldrig blandat lyrica (som jag e torsk på) och tram, men har ätit lyrica doser om 5-6 gram då jag började, aldrig krampat under 6 års tid. Grejen är bara att jag käkat det tre dagar i rad (tar lite upphåll på någon dag eller två i veckan, först 1,2g, sen 900 och igår 900 igen). Så skulle 300 göra någonting eller är det 600 som gäller? Kan tilläggas att jag bara ska ta typ 2-300mg tram (har lite tolerans mot iaf sub, inte tagit på 2½~ vecka dock). Annars får det blir 1~mg ikto och kanse någon xanor om jag inte får den effekten jag vill åt.

Utöver det kan man väl slänga i sig någon/några folköl kanske eller förstör det bara ruset? Ganska känslig med opi/alkohol då jag nästan somnar efter en starköl eller två dagen efter sub.

Hej

Jag har en hög tolerans och tog senast i morse 20 mg oxynorm samt 2*100 mg tramadol och det hjälper knappt är det någon mer som har detta problem.
Jag har diskbråck och äter inte medicin annars men vågar inte höja dosen mer och som en del beskriver att man blir go känner jag inte av förutom att det kliar lite på kroppen.
Mvh// Still
Citera
2014-07-12, 16:02
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Tramadol är även en återupptagshämmare utav serotonin och noradrenalin vilket gör puppillerna stora.
Så det är lite olika hur folks ögon reagerar på tramadol. Själv har jag fått minipupiller av tramadol och av samma dos vid ett annat tillfälle tefatspupiller.

Angående att flyga med piller så har det aldrig varit något problem.
Har passerat säkert 50st säkerhetskontroller på flygplatser senaste åren och alltid haft ett apotek i handbagadet.
Beroende på vilket land du ska till eller från så kan du såklart åka på en tullkontroll och då kan du ha otur. Men inte ens tullen i inresan till USA kollade på mina medicinförpackningar. Vilket var tur då jag ej orkat fixa intyg.

Inom Europa är det hellugnt.
Citera
2014-07-13, 18:36
Bannlyst
Körde tramadol för första gången på 6 år och tog 500mg och kände ingenting, tuggade o knapprade som man skulle göra och sen får jag höra från min vän att tram inte funkar på honom heller. Så vad e d? Vad gör att tram inte funkar hos alla?
Citera
2014-07-14, 14:56
Medlem
Qinkys avatar
Hallå folket, var febrig igår och hade slut på gräs så bestämde mig för att ta några av morsans tramadol för att bli på lite bättre humör. Har endast testat en gång innan för kanske 3 månader sen, tog då 150mg och kände inte så mycket mer än att jag sov skönt. (Är tjej, väger strax under 50kg)

Denna gång tog jag 200mg och efter ca en timma började mina ögon få svårt att koncentrera sig och jag blev snurrig så fort jag stod upp. Sov dock väldigt mysigt denna gång också, men idag dagen efter känns det som en sjuk avtändning. Spydde när jag vaknade, har stark yrsel, svettas, ögonen kan inta vara öppna i mer än en minut känns det som. Måste blunda och starta om hela tiden.

Någon som vet vad som kan hjälpa mot detta/när det går över?!
Citera
2014-07-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qinky
Hallå folket, var febrig igår och hade slut på gräs så bestämde mig för att ta några av morsans tramadol för att bli på lite bättre humör. Har endast testat en gång innan för kanske 3 månader sen, tog då 150mg och kände inte så mycket mer än att jag sov skönt. (Är tjej, väger strax under 50kg)

Denna gång tog jag 200mg och efter ca en timma började mina ögon få svårt att koncentrera sig och jag blev snurrig så fort jag stod upp. Sov dock väldigt mysigt denna gång också, men idag dagen efter känns det som en sjuk avtändning. Spydde när jag vaknade, har stark yrsel, svettas, ögonen kan inta vara öppna i mer än en minut känns det som. Måste blunda och starta om hela tiden.

Någon som vet vad som kan hjälpa mot detta/när det går över?!

Ta en lägre dos och se till att äta innan. Har lärt mig att min "magiska gräns" går vid 150mg. Tar jag mer så spyr jag, blir nojig och yr.
Citera
2014-07-15, 04:43
Medlem
life101s avatar
Tog 150 mg för drygt 6 timmar sedan, ligger i sängen och jag sov inte men var inte helt vaken heller. Har konstiga korta drömmar där jag hör otroligt höga ljud, mycket högre än vad det brukar vara när man halvdrömmer, högre än vad jag någon sin hört innan. Nästan som att det kommer från rummet.. Någon som varit med om det tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in