2014-12-11, 12:58
Medlem
Big.Bangs avatar
Sänker tramadol testosteronhalten i kroppen?
Citera
2014-12-11, 14:17
Medlem
Sibiricas avatar
Jag har en större muntlig presentation snart och lider tyvärr av enorma fysiska symtom när jag håller den här typen av tal (skakar, kan inte andas, hjärtat flyger nästan ur bröstkorgen) vilka försämrar min presentation sjukt mycket. Jag har inte så mycket tillgängligt, men jag har 300mg tradolan retard som jag misstänker kan hjälpa. Vad för dos rekommenderar ni för att bli av med den värsta nervositeten utan att bli för seg eller borta i huvudet?
Citera
2014-12-11, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Sänker tramadol testosteronhalten i kroppen?

Jag gissar det eftersom alla andra opioder jag vet gör det. Det är något man märker eftersom sexlusten påverkas väldigt påtagligt bl a.
Citera
2014-12-11, 14:21
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibirica
Jag har en större muntlig presentation snart och lider tyvärr av enorma fysiska symtom när jag håller den här typen av tal (skakar, kan inte andas, hjärtat flyger nästan ur bröstkorgen) vilka försämrar min presentation sjukt mycket. Jag har inte så mycket tillgängligt, men jag har 300mg tradolan retard som jag misstänker kan hjälpa. Vad för dos rekommenderar ni för att bli av med den värsta nervositeten utan att bli för seg eller borta i huvudet?

Har du tolerans? Jag skulle ha krossat dem och tagit allihop.
Citera
2014-12-11, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Har du tolerans? Jag skulle ha krossat dem och tagit allihop.

nej, det är väl som tram?
deet räcker med 50 eller 100mg. högst.
skulle rekommendera lyrica dock...
perfect mot social fobi etc
Citera
2014-12-11, 14:39
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
nej, det är väl som tram?
deet räcker med 50 eller 100mg. högst.
skulle rekommendera lyrica dock...
perfect mot social fobi etc

Ja det är Tramadol som är det verksamma ämnet. 50-100 mg ger endast smärtlindring med lite tur. För att sedera sig inför en presentation med de problem som beskrevs så skulle jag ta allihop. Sibirica kan med största sannolikhet ta åtminstone 200 mg, och om det inte hjälper ta resterande 100mg. Glöm inte att krossa eller tugga sönder tabletterna.
Citera
2014-12-11, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ja det är Tramadol som är det verksamma ämnet. 50-100 mg ger endast smärtlindring med lite tur. För att sedera sig inför en presentation med de problem som beskrevs så skulle jag ta allihop. Sibirica kan med största sannolikhet ta åtminstone 200 mg, och om det inte hjälper ta resterande 100mg. Glöm inte att krossa eller tugga sönder tabletterna.

Jag vet folk som tar 50mg i samma syften som TS. Så det är vad jag skulle rekommendera. Men åsikterna går tydligen isär, och då tycker jag att försiktighetsprincipen bör beaktas...
Citera
2014-12-11, 16:07
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Jag vet folk som tar 50mg i samma syften som TS. Så det är vad jag skulle rekommendera. Men åsikterna går tydligen isär, och då tycker jag att försiktighetsprincipen bör beaktas...

Du har såklart rätt i det du säger. Bäst att börja lågt. Jag tänkte på mig själv och vad jag tål vilket är förkastligt om man ska råda någon annan. Bra att du styrde upp det här
Citera
2014-12-11, 16:52
Medlem
Sushimans avatar
Citat:

Betablockerare är det du är ute efter. Stoppar tillförseln av adrenalin vilket helt tar bort de fysiska symptomen. Utan de fysiska symptomen tycker jag personligen det hela blir betydligt lättare att hantera. Enkelt att få utskrivet av läkaren om du säger att du behöver det för att klara av din skolgång ( sant ? ) samt få bi-effekter och ingen oklarhet i skallen.
Citera
2014-12-11, 17:17
Medlem
Sibiricas avatar
Citat:
.

Citat:
.

Citat:
Ursprungligen postat av Sushiman
Betablockerare är det du är ute efter. Stoppar tillförseln av adrenalin vilket helt tar bort de fysiska symptomen. Utan de fysiska symptomen tycker jag personligen det hela blir betydligt lättare att hantera. Enkelt att få utskrivet av läkaren om du säger att du behöver det för att klara av din skolgång ( sant ? ) samt få bi-effekter och ingen oklarhet i skallen.

Tack för svaren! Det blir nog att börja lågt och se när jag känner lagom effekt. Har ingen tolerans just nu öht.

Ska försöka skaffa betablockerare inför nästa gång, hur som helst. Känns mer hållbart än att bara hoppas att en inte kommer stå och halvsova däruppe.
Citera
2014-12-11, 18:26
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Tack för svaren! Det blir nog att börja lågt och se när jag känner lagom effekt. Har ingen tolerans just nu öht.

Ska försöka skaffa betablockerare inför nästa gång, hur som helst. Känns mer hållbart än att bara hoppas att en inte kommer stå och halvsova däruppe.
Kanske bästa rådet är att du tar tramadol någon gång innan så du vet hur du reagerar.
Jag fick intrycket att du inte tagit tramadol förut? Har du erfarenhet av en annan opioid så är det bra.
Men betablockerare är vad du behöver. Personligen tycker jag tramadol fungerar riktigt bra för det du vill uppnå, bra mycket bättre än starkare opioider, man blir piggare och fungerar bättre socialt. Akta så det inte blir en dålig vana eller ett beroende.

Men testa ta 100mg några dagar innan, gärna mitt på dagen så du kan utvärdera effekterna.
Att trycka i sig 300mg som någon ger råd om kommer sluta med spya och huvudvärk och annat otrevligt så börja med 50-100mg.
Citera
2014-12-11, 19:17
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
Jag har svårt att tro att det rör sig om tolerans. Har du brukat andra opiater/opioider?

Morfin förr förra fredagen, min första gång och då 150mg rektalt. Men bortsett från de så har jag inte gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in