2018-11-30, 16:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Topic för denna tråd är inte främst rehabfrågor. Rehab är viktigt, men håll dessa frågor och tankar i rätt forumsdel: (FB) Drogrehabilitering . Starta hellre en egen tråd där, så blir diskussionen bättre./mod
Citera
2018-11-30, 20:04
Medlem
Yo! Har kommit över en karta 250mg från indien. Är en grabb på 195cm, 90kg. Bör jag trycka i mig en 250mg första gången jag provar tram? Tänker att utländska är starkare än svenska.. Finns det något speciellt jag ska tänka på? Snortade oxy för nån vecka sedan men andningsdepressionen skrämde mig så tram känns som ett säkrare alternativ 😊
Citera
2018-11-30, 20:48
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavane
Yo! Har kommit över en karta 250mg från indien. Är en grabb på 195cm, 90kg. Bör jag trycka i mig en 250mg första gången jag provar tram? Tänker att utländska är starkare än svenska.. Finns det något speciellt jag ska tänka på? Snortade oxy för nån vecka sedan men andningsdepressionen skrämde mig så tram känns som ett säkrare alternativ 😊

Jag personligen tycker inte att en dos på 250 mg är så knasigt att trycka i sig direkt, men jag tror att det bättre/säkrare kortet är att dela den på två, så ta 125 mg, känns det skönt efter 1 timma så ta andra också.
Citera
2018-11-30, 21:22
Medlem
RR12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag brukar skriva detta till nybörjare på Tramadol även om jag vet hur jobbigt det låter, tycker själv att jag är jobbig som behöver påpeka det för varje nybörjare, men se till att inte fastna på det! Att använda tramadol disciplinerat är sjukt nice, riktigt jävla nice, det ska jag inte förneka. Men jaga inte ruset/euforikänslan varje dag!

Om du nu skulle bli sjukt nöjd med tramadol och dess effekter så se till att ta pauser och kör aldrig ett race på 1 vecka eller mer. Många här på flashback är erfarna och vet konsekvenserna och kan handskas med dem, men för många kan beroendet bli ett mycket stort problem, kanske även livsändrande. Så njut av tramadolet men gör det inte till en daglig grej!

Hallådär , hur ska man bruka det för att det inte ska spåra ur ?
Citera
2018-11-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
jag gick på 200mg i 8 år
det bästa tycker jag är att sluta tvärt

dag 2 är jobbigast. Man känner sig kallsvettig och deppig och nyser lite. På kvällen när man ska sova kan man känna oro i benen lite som träningsvärk. Dag 3 liknande. Sen börjar det lätta.

det är Ju en ganska mild at, men jag skulle nog vilja slippa gå på jobb och liknande första 4 dagarna.

tips: första dagarna binge-titta på tv-serier i timtal. Ät glass och drick läsk och unna dig vad du nu tycker är gott.

Försök gärna gå ut och promenera eller jogga en stund iaf från dag 3. Det får en att må bättre på kvällen.

När det gått en vecka känner du dig nästan normal. Fortsätt med allt du brukat göra , rör dig, ät, aktivera dej. Du kommer bli förvånad plötsligt att du gillar saker fast du inte har tram i kroppen. Blev själv nästan förvånad över mej själv när jag skrattade åt nåns skämt 4 dar efter. Tänkte ”oj kan jag skratta och vara glad utan tram?”

Tack för din berättelse..
Jag kan verkligen känna igen mig i ”oj kan jag skratta utan tram i kroppen”
Men även känslor som ”är detta jag, funkar ja såhär utan tram”

För ja har ofrivilligt varit utan nån vecka.

Hamnar i sådanna depressioner som man inte kan föreställa sig.
Jag får sån extrem ångest.

Så lite Lyrica el sobri kommer jag måsta ta.
Citera
2018-12-01, 13:04
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR12
Hallådär , hur ska man bruka det för att det inte ska spåra ur ?

Då vi alla är olika och har olika disciplin så kan jag inte ge dig ett exakt svar. Men en viktig regel (i min värld) är att inte köra mer än tre dagar i streck. Personligen tycker jag att du kan ta Tramadol dag 1, 2 och 3...sedan pausa i 4 dagar, sedan köra 2-3 igen och pausa i ett par dagar igen.

Detta kostar inte lika mycket som vardagligt bruk, sätter dig inte i ett beroende och när du väl väljer att kliva av så får du knappt AT alls, möjligtvis en "bakis" feeling som varar i en dag eller två, max.'

Och kanske det bästa av allt, du kan njuta av Tramadols effekter utan att vara en slav åt den.

När jag kom upp på 2-3 veckors bruk så märkte jag att den "magiska" känslan försvann, så då käka jag bara tramadol för att bli "normal". Så missbrukar du tramadol så kommer du även så småningom förlora det som kan göra tramadol så nice.
Citera
2018-12-01, 15:59
Medlem
Ja man blir ju bara normal på den efter ett tags brukande och inte det goa ruset.

Skulle någon rekomendera (som har testat) ta uppåt vid tram at?
Citera
2018-12-01, 18:13
Medlem
Som jag skrivit tidigare äter jag tramadol 1-3 dagar följt av 14 dagars paus. Jag tar samma dos varje gång. Jag känner mer dag 1 än dag 3. Går det så snabbt att få upp toleransen?
Citera
2018-12-01, 19:21
Medlem
RR12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Då vi alla är olika och har olika disciplin så kan jag inte ge dig ett exakt svar. Men en viktig regel (i min värld) är att inte köra mer än tre dagar i streck. Personligen tycker jag att du kan ta Tramadol dag 1, 2 och 3...sedan pausa i 4 dagar, sedan köra 2-3 igen och pausa i ett par dagar igen.

Detta kostar inte lika mycket som vardagligt bruk, sätter dig inte i ett beroende och när du väl väljer att kliva av så får du knappt AT alls, möjligtvis en "bakis" feeling som varar i en dag eller två, max.'

Och kanske det bästa av allt, du kan njuta av Tramadols effekter utan att vara en slav åt den.

När jag kom upp på 2-3 veckors bruk så märkte jag att den "magiska" känslan försvann, så då käka jag bara tramadol för att bli "normal". Så missbrukar du tramadol så kommer du även så småningom förlora det som kan göra tramadol så nice.

Tack för svar , det låter ju riktigt vättigt faktiskt , brukar köra 6-7 dagar sen pausa 3-4 , men jag ska prova din metod och se om de blir bättre/billigare (y)
Citera
2018-12-01, 20:31
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Som jag skrivit tidigare äter jag tramadol 1-3 dagar följt av 14 dagars paus. Jag tar samma dos varje gång. Jag känner mer dag 1 än dag 3. Går det så snabbt att få upp toleransen?
Efter dag tre får jag knappt ut någon effekt av tramadol, sjuk jävla toleranskurva. Om jag börjar med 300 mg dag ett så måste jag ta det dubbla dag tre för att över huvud taget känna något.
Citera
2018-12-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Efter dag tre får jag knappt ut någon effekt av tramadol, sjuk jävla toleranskurva. Om jag börjar med 300 mg dag ett så måste jag ta det dubbla dag tre för att över huvud taget känna något.

Jag har upplevt det ”komma och gå” lite. Ens egen dagsform och grundhumör spelar in.
Men har läst i tråden och du har i omgångar klivit av dom va?

Har du testat ta uppåt vid at?
Citera
2018-12-01, 23:09
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Create08
Jag har upplevt det ”komma och gå” lite. Ens egen dagsform och grundhumör spelar in.
Men har läst i tråden och du har i omgångar klivit av dom va?

Har du testat ta uppåt vid at?
CS-droger är inte min grej. Har dock provat det mesta som finns. Men att t.ex ta tjack mitt under en brinnande tramadol-AT skulle bara sluta i en ännu hemskare morgondag. Likadant med alkohol under en AT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in