2014-07-19, 22:12
Medlem
Chrizzys avatar
Hur många dagar kan man käka ca 500mg tradolan innan det blir farligt? är 3-4-5 dagar lugnt?

tacksam för svar
Senast redigerad av Chrizzy 2014-07-19 kl. 22:18.
Citera
2014-07-20, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrizzy
Hur många dagar kan man käka ca 500mg tradolan innan det blir farligt? är 3-4-5 dagar lugnt?

tacksam för svar
Helt individuellt. Vissa får ep-anfall efter 300mg och vissa kan smälla i sig 1500mg+ och klara sig. Du kommer nog ha ganska otrevliga muskelryckningar mm. 3:e dagen, så är det för mig iaf. Rekommenderade högsta dosen tram är 400mg/dygn och 500 är ju bara snäppet högre så det är lugnt.

Sorry för flummigt svar, har inte fått en blund inatt pga ångest jäveln. Skulle behövt lite tram nu.
Citera
2014-07-20, 16:53
Medlem
Har kommit över svenska 200 mg tram. Är jag ensam om att tycka att kapslarna på 50 mg slår hårdare?
Tycker det är rätt stor skillnad.
Citera
2014-07-20, 16:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnbbb
Har kommit över svenska 200 mg tram. Är jag ensam om att tycka att kapslarna på 50 mg slår hårdare?
Tycker det är rätt stor skillnad.

Brukar också tycka att dom som ligger på 50mg slår hårdare
Citera
2014-07-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Brukar också tycka att dom som ligger på 50mg slår hårdare

Ja. Kanske är svårt att få bort depoteffekten trotts att man tuggar skiten?

Jag har upplevt att 50 mg kickar hårt men ruset går ur lite snabbare.
200 mg kickar lite långsammare o svagare men håller i sig längre!

Skit samma, ruset alltid lika trevligt oavsett om det gäller 50 mg eller 200 mg !
Citera
2014-07-21, 16:59
Medlem
Tjena!

Bombade precis i mig 2x50mg tradolan stada. Drack precis innan 1st starköl 50cl. Bör jag vara orolig för andningsdepression m.m, eller är det för lite alkohol? Planerar inte att dricka mer, men kanske röka en holk lite senare.

Första gången jag tar någon opiat överhuvudtaget, dricker inte ofta heller. Tog detta nu pga grov smärta.

Tack på förhand!
Citera
2014-07-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Tjena!

Bombade precis i mig 2x50mg tradolan stada. Drack precis innan 1st starköl 50cl. Bör jag vara orolig för andningsdepression m.m, eller är det för lite alkohol? Planerar inte att dricka mer, men kanske röka en holk lite senare.

Första gången jag tar någon opiat överhuvudtaget, dricker inte ofta heller. Tog detta nu pga grov smärta.

Tack på förhand!

Nej, det är ingen fara. För liten mängd tramadol och alkohol. Du kan dubbla båda utan att få andningsdepression eller annat farligt skit.
Citera
2014-07-21, 18:14
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Tjena!

Tack på förhand!

Nej du får inte andningsdepression av så lite. Där i mot riskerar du att spy som fan om du har otur.
Många som är novis på opioider & opiater mår illa, alkohol i kroppen riskerar höja risken för det.
Så drick inget mer.

Blanda gärna tramadolen med paracetamol för grymt bra smärtlindring.
Citera
2014-07-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnbbb
Ja. Kanske är svårt att få bort depoteffekten trotts att man tuggar skiten?

Jag har upplevt att 50 mg kickar hårt men ruset går ur lite snabbare.
200 mg kickar lite långsammare o svagare men håller i sig längre!

Skit samma, ruset alltid lika trevligt oavsett om det gäller 50 mg eller 200 mg !
Fick en teori ang detta med depott och effekt när jag läste det här nu tjackad. Så har kanske det är helt åt helvete.
När vi tuggar sönder tabletten/kapseln/"bollarna, kulorna" maler vi dom till mindre bitar/korn/finare pulver, och desto mer bitar/korn och desto finare pulver desto större blir omkretsen. Säg att person 1 äter 4x50mg kapslar/tabletter och person 2 1x200mg. Båda tuggar dom till små små bitar och sväljer. Person 1 har 4xY korn i magen, person 2 har 1xY. Tillsamman har person 1 4 gånger mer korn än person 2 och därav också större omkrets. Magen kan arbeta med större mängd på samma gång eftersom det mängd ni tar är mycket mycket än vad den kan arbeta med samtidigt. Asså, ni fattar vad jag menar, eller jag hoppas det iaf.
Fast något verkar inte stämma, enligt ovan skulle ju pers 1 och 2 ta upp ungefär lika snabbt trammet.
Sen så kanske ni hade bara ätit nått före ni tog 200mg? Eller så gör tillverkarna mer depotteffekt på 200mg tabbarna för att minska överdoser (och få oss, knarkare, att hata dom).
Citera
2014-07-21, 21:00
Medlem
Chrizzys avatar
sista dagen igår! 700mg, kändes inte ett smack
Citera
2014-07-22, 17:04
Medlem
Måste bara fråga en sak lite snabbt, är det typ bara jag som blir sänkt på tram? Alla säger att dom blir speedade etc men jag vill helst bara chilla i soffan eller ligga i sängen och mysa!
Citera
2014-07-22, 17:42
Medlem
Är det fler än jag som inte blir skön på tramadol trots många års uppehåll? Tog det varje dag i ett par år, bästa tiden i mitt liv, mådde bättre då än vad jag gjorde när jag sen steppade upp till heroin istället, vilket jag gjorde enbart p.g.a att tramadolen inte gav någon effekt längre, blev bara helt apatisk och hade ingen lust att göra något alls mer än att ligga i sängen, det var inte heller skönt men orkade inte annat. Antar att jag bränt något i hjärnan eftersom jag inte får effekten jag söker längre trots 4+ år utan några droger alls (typ), heroin och annat ger alltid samma effekt bara man hållit sig ifrån den ett tag. Saknar känslan i alla fall, ett par tabletter på morgonen och man gick runt i ett skönt töcken hela dagarna, men gav även en uppåt-energi om man valde att hitta på något, på nätterna sov man knappt utan låg i en skön dvala, när man gick upp kändes det ändå som man sovit ut. Skulle ge vad som helst för en dag då tramadolen slog som skönast.

Så se upp gott folk, ni kommer få er beskärda del av det roliga men en dag tar det slut tyvärr, kan ta år men dagen kommer var så säker. Men jag ångrar det inte i alla fall, men alla sköna dagar man haft är inget man har glädje av idag tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in