Citat:
Ursprungligen postat av
dnbbb
Ja. Kanske är svårt att få bort depoteffekten trotts att man tuggar skiten?
Jag har upplevt att 50 mg kickar hårt men ruset går ur lite snabbare.
200 mg kickar lite långsammare o svagare men håller i sig längre!
Skit samma, ruset alltid lika trevligt oavsett om det gäller 50 mg eller 200 mg !
Fick en teori ang detta med depott och effekt när jag läste det här nu tjackad. Så har kanske det är helt åt helvete.
När vi tuggar sönder tabletten/kapseln/"bollarna, kulorna" maler vi dom till mindre bitar/korn/finare pulver, och desto mer bitar/korn och desto finare pulver desto större blir omkretsen. Säg att person 1 äter 4x50mg kapslar/tabletter och person 2 1x200mg. Båda tuggar dom till små små bitar och sväljer. Person 1 har 4xY korn i magen, person 2 har 1xY. Tillsamman har person 1 4 gånger mer korn än person 2 och därav också större omkrets. Magen kan arbeta med större mängd på samma gång eftersom det mängd ni tar är mycket mycket än vad den kan arbeta med samtidigt. Asså, ni fattar vad jag menar, eller jag hoppas det iaf.
Fast något verkar inte stämma, enligt ovan skulle ju pers 1 och 2 ta upp ungefär lika snabbt trammet.
Sen så kanske ni hade bara ätit nått före ni tog 200mg? Eller så gör tillverkarna mer depotteffekt på 200mg tabbarna för att minska överdoser (och få oss, knarkare, att hata dom).