2011-02-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopSteer
Hur mycket tog du första gången du försökte flumma då? 500 låter lite väl mycket om du är utan tolerans för att dra iväg på gymmet. Skulle tippa på att du är rätt nersoftad på den dosen om du inte är van Börja med 100mg till gymmet så kan nog värken tas bort rätt mycket. Var försiktig med att gymma på opis. Blir lätt att du överanstränger dig, du som redan har ont i ryggen också. Du känner helt enkelt inte riktigt när det blir för mycket.

Första gången jag försökte drog jag 200mg till en början. Kände inte av nåt efter cirkus 2h så drog 100mg till då, fortfarande inget. Därefter när jag försökt har jag tagit mer och mer, upp till 500mg, men aldrig känt nåt.

Kan dock säga nu att jag drog 250mg för 1½ timma sen och resterande 250mg för 1 timma sen. Nu börjar jag må som en kung. Kul att det funkar nu Skippar träningen :
Senast redigerad av Sebastian-.- 2011-02-06 kl. 15:55.
Citera
2011-02-06, 16:17
Medlem
elgecys avatar
Har tidigare käkat mycket tramadol men nu på senare tid har det istället blivit subutex. När jag skulle köra tramadol nu för någon dag sedan märkte jag att min tolerans skjutit ganska drastiskt i höjd.. Tidigare kunde jag bli hög på 300 mg, numera är 300 mg ett stort skämt och jag måste upp till minst 700 mg för att få ett bra rus. Så till frågan, om jag lägger både subutex och tramadol på hyllan för ett bra tag kommer väl min tolerans gå nedåt igen och så småning om bli "normal"?
Citera
2011-02-06, 17:04
Medlem
Jag slutade tvärt med mina Tram för tre veckor sedan. Käkade 600-700 mg/dag i ett halvår. Jag har aldrig upplevt något rus eller kunnat flumma på det, bara känt mig lugn och tillfreds med livet...
Avtändningen var det VÄRSTA jag upplevt i hela mitt liv! Jag har aldrig känt något liknande när jag slutat med kodein.

Så här sitter jag med massa Tram och recept på 900 st till, och jag säger bara ALDRIG MER TRAMADOL.

För mig var det inte värt det, att sluta var det bästa jag gjort.
Citera
2011-02-06, 18:44
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastian-.-
Har en karta Nobligan (50mgx10). Har haft ont i ryggen ett tag och tänkte om det skulle funka att dra hela kartan och flumma lite och sen ändå klara av att gå till gymmet om sisådär 5h, förhoppningsvis fri från värk Men kan det vara farligt att gymma på 500mg tram? Tänker då mest på om man skulle nodda till under bänkpressen eller något liknande.

Funderar även på om jag ska dra hela kartan direkt eller mindre doser lite sporadiskt. Har tidigare försökt flumma på Nobligan men fick inte ut något alls av det då. Dock röktes det ganska friskt då så det kanske tog över ruset?

Så vilken mängd ska jag börja på, om inte allt direkt? Kan tillägga att magen är tom och väger 90kg

Man ska egentligen inte anstränga kroppen när man käkar speciellt tramadol för det fins en kramprisk, låter mer sannolikt att du skulle få ett krampanfall under bänkpressen än att du skulle nodda till.
Börja med 250, vänta 2 timmar, är du inte nöjd klipp 100mg till, är du fortfarande inte nöjd efter en till timme så klipp resten

Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Har tidigare käkat mycket tramadol men nu på senare tid har det istället blivit subutex. När jag skulle köra tramadol nu för någon dag sedan märkte jag att min tolerans skjutit ganska drastiskt i höjd.. Tidigare kunde jag bli hög på 300 mg, numera är 300 mg ett stort skämt och jag måste upp till minst 700 mg för att få ett bra rus. Så till frågan, om jag lägger både subutex och tramadol på hyllan för ett bra tag kommer väl min tolerans gå nedåt igen och så småning om bli "normal"?

Du borde i så fall vara "nykter" sålänge så att kropp och hjärna har "återhämtat" sig.
För mig räckte det att vara utan i en månad så var toleransen nästan nere när jag började.

Citat:
Ursprungligen postat av SharpMissy
Jag slutade tvärt med mina Tram för tre veckor sedan. Käkade 600-700 mg/dag i ett halvår. Jag har aldrig upplevt något rus eller kunnat flumma på det, bara känt mig lugn och tillfreds med livet...
Avtändningen var det VÄRSTA jag upplevt i hela mitt liv! Jag har aldrig känt något liknande när jag slutat med kodein.

Så här sitter jag med massa Tram och recept på 900 st till, och jag säger bara ALDRIG MER TRAMADOL.

För mig var det inte värt det, att sluta var det bästa jag gjort.

Har hört många säga att avtändningen på tramadol är likt eller värre avtändningen på heroin...
Citera
2011-02-07, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Man ska egentligen inte anstränga kroppen när man käkar speciellt tramadol för det fins en kramprisk, låter mer sannolikt att du skulle få ett krampanfall under bänkpressen än att du skulle nodda till.
Börja med 250, vänta 2 timmar, är du inte nöjd klipp 100mg till, är du fortfarande inte nöjd efter en till timme så klipp resten

Drog 250mgx2 med 30 mins mellanrum. Efter cirka 1-1½h kände jag mig jävligt fin. Var riktigt fint att gå och lägga sig. Typ som ett vaket dream state. Kändes som man flöt runt i sängen. Riktigt fint.

Tycker dock att det är väldigt skumt att jag inte kände av något vid tidigare gånger, då jag hade 3 kartor till förfogande och körde 500mg 2 ggr utan effekt ?

Just nu känner jag mig fortfarande väldigt skön i kroppen efter att ha sovit i några timmar. Hur länge håller denna "afterglow", om man nu får kalla det för det Det är cirka 14 timmar sedan jag tog de sista 250mg. Sjukt mysigt!

Kan ju även tillägga att smärtan i ryggen försvann med Sköönt!
Citera
2011-02-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenIAmQueen
Är det inte så att tramadol är ett undantag med korstolerans? Pga 'nånting-kemiskt-snack' om att den är så olik andra opis? (Och att den egentligen inte är en direkt opi, utan snarare opi-liknande)
Har iaf hört att det är i princip den enda opin kom inte för det Men man kan ju ha fel..

(Överdrivet dålig formulering, jag vet.)

Känner igen att det ska vara så också faktiskt, något undantag..

Jag är dock inte helt säker, men när du sa det så ringde några klockor.

Får bli att kolla upp
Citera
2011-02-07, 12:29
Medlem
Brukar ni få rabatt om ni köper så mkt som en låda tram? och hur mkt brukar ni ge för en låda tram med 10 kartor 100 mg kapslar?
Citera
2011-02-07, 12:30
Bannlyst
Sjukt vad låga doseringar ni behöver, är helt avundsjuk på er. Jag med noll opitolerans tog 1200mg tram och kände inte av ett skit, så jag sket i att ta mer. Sen läser man folk som noddar på ynka 400mg... Suck jag vill också nodda!
Citera
2011-02-07, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Brukar ni få rabatt om ni köper så mkt som en låda tram? och hur mkt brukar ni ge för en låda tram med 10 kartor 100 mg kapslar?

1500-1800:-
Citera
2011-02-07, 13:09
Medlem
Citat:

1000kr
Citera
2011-02-07, 14:11
Medlem
se12b7s avatar
Citat:

700kr högst...
Citera
2011-02-07, 14:15
Bannlyst
Seriöst? Vi snackar om 100mg kapslar, man säljer ju ffs 100st 50mg för 1000 lappen... Beror iofs helt på var du bor i Sverige vid närmare tanke. Men priserna ni säger är i mitt tycka löjliga.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in