Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Har aldrig provat Tradolan. Jag är 177 och väger 77 kg, så 100mg är bra för mig?
Då är du som mig ungefär, börja med 150mg, det gjorde jag för ett jävla bra tag sedan när jag provade första gången. Efter ca 3 timmar tog jag 150mg till utspritt på nån timme och det räckte för att få mig att gilla tramadol första gången

Som sagt effekten kommer märkas av mest efter ca 2-3 timmar så ha tålamod så du inte slänger i dig mer piller för du tänker "fan det händer ju inget".
Ville bara tillägga, glömde ju helt att fråga, du äter inga andra mediciner tex. antidepressiva SSRI eller SNRI mediciner, för då ska man vara lite aktsam för det är inte allt för bra att blanda dessa med tramadol även om det går bra många gånger, ville bara höja ett varningens finger.
Kan också tillägga att fysiskt ansträngande aktiviteter som tex. träna är ej rekommenderat.
Ej heller alkohol ska man blanda in med tramadol men även här är det folk som gör det och det funkar säkert för dom, men bara för att det fungerar för en person så är det inte så med alla.
Första gången ska man alltid ta det lugnt och det är bättre att prova sig fram med lägre doser så man lär sig känna både drogen och ruset.
MVH