2011-05-05, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Var du tvungen att gå till en läkare och få recept för att få ut dessa? Och hade du isåfall ont "på riktigt"?

Nä jag gick bara till ett apotek och sa Un Tramadol Cinfa por favor. Funkade 2 av tre apotek.
Men den där Codesian... är den receptfri?
Citera
2011-05-05, 01:58
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempish
Nä jag gick bara till ett apotek och sa Un Tramadol Cinfa por favor. Funkade 2 av tre apotek.

Si Señor!
Codeine tablets or preparations require a prescription in Spain although it's often not enforced and many pharmacies will sell codeine products without the requirement of a prescription.
Jag tippar faktiskt på att det är lättare att köpa Codisan (Kodein) än tramadol, gick det att köpa tramadol utan recept på dessa 2 apotek så går det garanterat smärtfritt att köpa kodein med.
Citera
2011-05-05, 09:27
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Var du tvungen att gå till en läkare och få recept för att få ut dessa? Och hade du isåfall ont "på riktigt"?

Rekommenderar ingen att börja/prova/bruka narkotikaklassade läkemedel men ja, för många blir man "neråt", för mig är det lite som set & setting, tar jag tramadol och tex. aktiverar mig och umgås med folk eller gör någon annan aktiv syssla så blir jag pigg och motiverad men ligger jag i soffan hela tiden blir jag sänkt och somnar lätt.
100mg är väl en helt ok "prövo-dos" antar att det är 50mg tabletter, isåfall tag 2st.
Ditt halsont kommer iaf vara borta med vinden.

Njae, 200mg är en ok prövo-dos. 100mg kanske om man väger 30 kg.
Citera
2011-05-05, 11:07
Medlem
Varför kan du inte använda tramadolet?
Citera
2011-05-05, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dempish

Codesian är fan omöjlig att få ut.
Tramadol funkade fint! Var på kanske 10 apotek idag. 3-4 sa att man behövde recept.
Dom andra sa inget. 10 paket blev det idag =)
Citera
2011-05-05, 14:18
Bannlyst
Hallå!

Jag tänkte kolla ifall att det finns någon här som vet ifall Lyrica fungerar som kramplösande vid intag av tramadol? Har sedan jag åkte på ep anfall enbart tagit tramadol i samband med Stesolid men idag råkar jag inte ha det sistnämda till hands.

En vän påstår att det är säkert att äta tram ändå om jag tar det ihop med Lyrica då det ges ut till epileptiker. Jag är fortfarande lite osäker och skulle gärna ta emot tips och råd. Hur stor dos behövs ifall det fungerar?

Mvh
Citera
2011-05-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsugar
Hallå!

Jag tänkte kolla ifall att det finns någon här som vet ifall Lyrica fungerar som kramplösande vid intag av tramadol? Har sedan jag åkte på ep anfall enbart tagit tramadol i samband med Stesolid men idag råkar jag inte ha det sistnämda till hands.

En vän påstår att det är säkert att äta tram ändå om jag tar det ihop med Lyrica då det ges ut till epileptiker. Jag är fortfarande lite osäker och skulle gärna ta emot tips och råd. Hur stor dos behövs ifall det fungerar?

Mvh

Ingen bra blandning, man kan få ep på borda preparaten och att ta kramplösande i förebyggande syfte hjälper inte
Citera
2011-05-05, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Ingen bra blandning, man kan få ep på borda preparaten och att ta kramplösande i förebyggande syfte hjälper inte

Okej. Med diazepam borde det ju dock vara annorlunda? alltså att det fungerar som kramplösande i förebyggande syfte? Har med några stess i mig kunnat äta stora mängder tram efter mitt ep anfall utan att krampa igen.. eller har jag fel?
Citera
2011-05-05, 14:56
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Okej. Med diazepam borde det ju dock vara annorlunda? alltså att det fungerar som kramplösande i förebyggande syfte? Har med några stess i mig kunnat äta stora mängder tram efter mitt ep anfall utan att krampa igen.. eller har jag fel?

Man tycker ju att det borde funka men har hört att det inte går att förebygga utan man måste få i sig kramplösande när det händer.

Men jag vet inte, bara något jag hört.
Citera
2011-05-05, 16:22
Medlem
Citat:

tur skulle jag vilja säga, kvittar hur mycket benzo du har i kroppen du kmr alltid kunna drabas av ep anfall
Citera
2011-05-05, 16:41
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Hallå!

Mvh

Både lyrica och tramadol kan orsaka kramper och tillsammans ökar kramprisken också, stesolid som förebyggade fungerar inte, står säkert 1000 poster om detta om du läser lite på dom senaste sidorna i denna tråden eftersom så många har frågat och fått svar på detta.
Sedan beror det också på hur stor dos Lyrica du tar.
Får man fråga hur stor dosen var som du krampade på och exakt vad du hade tagit för doser läkemedel.

MVH
Citera
2011-05-05, 17:03
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Hallå!

Mvh

Din vän har fel. Ja, Lyrica ges till epileptiker men de tar det regelbundet, varje dag. Det är så krampförebyggande medel fungerar, att man tar det regelbundet och på en dos som är individuellt anpassad. Det funkar inte att ta ett sådant medel i förbyggande syfte innan man tar något som sänker kramptröskeln.

Dessutom kan Lyrica faktiskt orsaka kramp (yes sir, egna erfarenheter här) märkligt nog, så att ta både Lyrica och Tram samtidigt är att be om kramp.

De som "tipsar" om att man ska ta diverse bensodiazepiner tillsammans med tram är sådana som har haft en jäkla tur, de har tagit benso och inte fått kramp och tror att det därför fungerar som krampförebyggande. Det gör det inte.

Istället riskerar man att bli beroende av både tram och benso, helt i onödan.

Enda gången kramplösande fungerar är under själva krampanfallet, och för att citera den gode Doktor- B.Alle: "Fundera på hur du ska få i dig det kramplösande medlet när du ligger där och sprattlar som en fisk."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in