2010-05-27, 01:20
Bannlyst
Tog 400mg, sen väntade jag ca 5 timmar sen tog jag 600mg, men kände nästan inget alls av dom hhär första doseringarna. Ytterligare 6 timmar senare tog jag 1000mg och det var ungefär en timme efter det som jag fick riktigt effekt. Det var fem timmar sen nu och känner mig utvilad och allmänt harmonisk, glider in i semi-nodding lite då och då, men bara nån gång i halvtimmen. Jag har inte ont någonstans och jag har inte mått illa eller liknande. Känner mig helt klar i skallen mellan noddingarna.
Citera
2010-05-27, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toffs
Det här med andningsdepression, när man blandar det med alkohol, kommer det bara när man somnar eller kan det uppstå i vaket tillstånd?

Isf rent hypotetiskt, 250mg Tram och 2-3 öl som man dricker över drygt 2 timmar, är detta något som kan ge en andningsdepression i vaket tillstånd?

Kan förövrigt berätta att jag har tagit tram många ggr förut då max vid 200mg och tagit ett par öl(förutom när jag drack en hel vinare till det en gång), då har jag aldrig märkt några problem förutom när jag var på rave å dansade utan mina glasögon så jag blev fett yr i typ 10 min.

Ne ne, det där är generellt ingen fara. Högre doser får det allt vara. Det är nog vanligare att det sker när man somnar men är det tillräckligt höga doser så kan det ske i vaket tillstånd också.
Citera
2010-05-27, 02:12
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefingers
Hur pass farligt är det att dra i sig 2000mg på en dag? Någon som har statistik över toxiciteten?

Det är en hög dos för någon utan tolerans.. men knappast "giftigt" i sig för det är en fullt normal dos för folk som har tolerans och äter tram dagligen. Jag vet inte riktigt vad du syftar på med toxicitet i detta sammanhanget? Menar du risken för överdos eller vadå? För opioider/opiater är ju inte toxiska..dom är ju i stort sett helt oskadliga för kroppen och blir enbart farliga vid (kraftiga) överdoser.
Citera
2010-05-27, 02:29
Bannlyst
Okej, skönt att höra! Tack.

Vilken märklig drog detta är alltså, tänker helt klart mellan noddarna, och dom kommer ungefär var 10:e minut fortfarande.
Citera
2010-05-27, 03:00
Medlem
Astronomics avatar
Ja, jag har också börjat nodda nu men det beror nog mycket på att det är sent, tio i tre.

Annars blir jag alltid hyper, helt speedad och snackar med folk och är hur glad som heltst.

Tram är fan bäst!
Citera
2010-05-27, 08:55
Medlem
Astronomics avatar
Ja, fyfan vad jag nodda igår. Slog i huvudet i dörren, och kroppen har ingen styrka så det blev rätt hårda smällar. Inte för att det gjorde ont men. Sen höll jag på att trilla av datorstolen ett par gånger.
Citera
2010-05-27, 09:09
Medlem
Ville bara säga att jag vid 19:00 igår intog en xanax 1mg. Efter en timme en tilll Xanor 1mg. Därefter bestämde jag mig för att ta 300mg depot tabletter tramadol. Krossade dem och väntade till 23:00 ungefär utan att känna nämnbara effekter. Tog en till xanax och 200mg till tramadol krossat vid 24:00 ungefär. somnade sedan vid 01:00 efter att bara ha lagt mig ner i sängen. Vaknade nu för 20 minuter sen utvilad som en gud och mår asnajs i hela kroppen. tror fortfarande jag är lite påverkad. Sjukt najs mår jag iaf. Tänkte ta 300mg till nu idag. Kommer tolerans osv att göra att jag inte känner något av dessa?
Citera
2010-05-27, 09:37
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr___Z
Ville bara säga att jag vid 19:00 igår intog en xanax 1mg. Efter en timme en tilll Xanor 1mg. Därefter bestämde jag mig för att ta 300mg depot tabletter tramadol. Krossade dem och väntade till 23:00 ungefär utan att känna nämnbara effekter. Tog en till xanax och 200mg till tramadol krossat vid 24:00 ungefär. somnade sedan vid 01:00 efter att bara ha lagt mig ner i sängen. Vaknade nu för 20 minuter sen utvilad som en gud och mår asnajs i hela kroppen. tror fortfarande jag är lite påverkad. Sjukt najs mår jag iaf. Tänkte ta 300mg till nu idag. Kommer tolerans osv att göra att jag inte känner något av dessa?

Inte om du inte har tagit det ofta. Fyll på med 300 mg till, du är redan bakpixad så dom här trammen kommer ge en extra kick.
Citera
2010-05-27, 09:39
Medlem
Fan va najs=) Nej jag har bara tagit tramm en gång förut (förutom igår då) och det var underbart. Tror inte ens jag hann få full kick igår innan jag somnade (vilket jag skyller xanaxen på). Funtar på att dessutom boosta med en xanax eller två. Men here goes med 3 krossade depotabs=)
Citera
2010-05-27, 09:41
Medlem
Dricker även Grapefruit till, vet inte om allt man hört om det stämmer men det skadar ju aldrig att pröva. läste en diskussion om just det och det var iaf en person där som hävdade att det hämmade benzo men boostade i princip allt annat. var det bs?
Citera
2010-05-27, 10:08
Medlem
xstahs avatar
Är det bättre att ta dom krossade än att äta dom hela? jag har50mg's filmtabletter. spydde igår ca 1 timme efter jag tagit 200mg.
Citera
2010-05-27, 10:14
Bannlyst
Om du inte krossar dom så kommer effekten sprida ut sig mer jämt över ca fyra timmar, om du krossar dom så kommer all effekt efter ca en timme och börjar sen långsamt dala, så har det varit för mig iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in