Citat:
Ursprungligen postat av martines
MakaNaka. Varför tog du såpass mycket VARJE dag? Kände du aldrig att det var en ohållbar lösning?
Hade du det på recept? Varför isåfall.
Själv har jag aldrig pallat ta det i mer än 4 dagar i sträck, då jag vet att den följande 4 dagarna efter kommer bli tråkiga.
Grejen är att i början så tog jag det för att det var skönt och toleransen ökade allteftersom, 15 st efter några år är som 2 st i början. Jag inser själv att det här inte är någon hållbar lösning så jag provar lite andra smärtstillande för att lindra smärtan. Fick dom då från min sambo.
Senare har jag haft problem med ryggen, 2 st diskar mellan kotorna är deformerade efter en olycka.
Jag har haft dom på recept men inte efter ep anfallet då läkaren skrev i min journal att anfallet kunde ha orsakats av trad. Det var med största sannolikhet det också samtidigt som jag hade andra problem som gjorde att jag inte sov bra eller åt bra under en 3-månadersperiod.
Efter att akutläkaren skrev att jag inte "tål" trad så vill ingen läkare skriva ut det trots att jag har riktigt ont dagligen.
Edit: Jag kanske uttryckte mig lite oklart, men jag har inte tagit lika mycket varje dag, ibland har det räckt med 4 st ... men jag har tagit varje dag.