2010-05-26, 16:20
Medlem
Saskass avatar
Fan vad underbart.

Länge såg hoppet mörkt ut, men återigen tack vare flashback så hittade jag en bra inrikes (Själva tråden jag tydligen ingen berättighet att skriva av mig i).. Två dagars leverans gav mig ett snabbt litet rus. Så nu är kan jag och några grabbar ha det mysigt på 4 kartor.

Njut av livet!
Citera
2010-05-26, 17:49
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M__
Aj fan då, är det så tydligt då?
Jag brukar i alla fall få rätt små pupiller av opioider som jag inte är tolerant mot, men min stora lycka är att jag har nästan svarta ögon, så när bängen har gjort random tester och lyst i ögonen har dom inte kunnat avgöra om pupiller varit liten pga opiater eller en mini-maglite rätt i ögat, en jävel (civil) använde till och med sin tändare för att lysa mig och några andra som han tyckte såg skumma ut
Citera
2010-05-26, 18:16
Medlem
M__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Jag brukar i alla fall få rätt små pupiller av opioider som jag inte är tolerant mot, men min stora lycka är att jag har nästan svarta ögon, så när bängen har gjort random tester och lyst i ögonen har dom inte kunnat avgöra om pupiller varit liten pga opiater eller en mini-maglite rätt i ögat, en jävel (civil) använde till och med sin tändare för att lysa mig och några andra som han tyckte såg skumma ut
Tack för svar bestämde mig för att köra säkert ikväll dock, bara alkohol, kanske en liten valium slinker ner också
Citera
2010-05-26, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xstah
Okok tack. skulle fortfarande vilja veta ungefär hur länge det håller i sig om jag trycker i mig 200mg på en gång och borde jag vänta tills jag inte har ont längre?

Efter vad jag hört/läst kan det vara svårt att få ett rus om man har ont. Mitt råd är att du ska vänta lite. Notera dock att jag aldrig tagit tram i russyfte.
Citera
2010-05-26, 19:51
Bannlyst
Hej! Nu skulle jag behöva lite tips eller något, förstår inte vad jag gör fel? Jag har väldig smärta i nacke och ut i ena armen pga diskbråk och fick därför utskrivet Tramadol Retard Actavis 200mg Depå-piller.Jag vill använda detta läkemedel både som smärtlindrande och även rekreationellt syfte.

Jag väger ca 140kg och är 2.03m lång och brukar generellt vara väldigt svårpåverkad. Tidigare erfarenheter är : Cannabis, de flesta rökmixarna från olika generationer, GHB, Oxycontin, morfin IV och tabs, amfetamin, Benso (bla Oxascand), fusk-benso (Zopiklon/Imovane), lustgas och alkohol. Alla dessa har jag haft ovanligt hög tolerans mot, men det har löst sig med en höjning av dosen.

Jag började för några dar sen och mortlade ner 2 st tabs, alltså 400mg och bombade. Jag åt även 50mg Atarax som är en antihistamin, jag har hört att antihistaminer ska minska risken för snetändning på opioder och opaiter, stämmer detta?

Efter ca en timme kände jag ett litet lätt pirr och efter ett tag känndes det som kroppen sjöng, typ som att dra en fiolstråke mot ett oljefat eller nått. Fick också en väldigt sublim känsla av att allt kändes generellt sett mer positivt. Försökte nodda lite med ambient musik och mörkt rum, men inget mer hände. Helt klar i huvudet under hela ruset. Lite besviken blev jag. Hela altet var över på ca två timmar.

Nå väl, några dagar senare testade jag 3 tabs istället, alltså 600mg, tillsammans med 75mg Atarax och 7,5mg Zopiklon, "nu ska det fan-i-mig hända något", tänkte jag. Blev mest mest galet trött av den här kombinationen och lite minnesluckor här och var av Zopklonet, vilket jag verkligen inte gillar. Samma väldigt sublima effekt på psyket, men jag var helt klar i skallen hela tiden. Smärtlindrings-aspekten fungerar ypperligt måste jag säga, men verkligen inte skoj rus.

Och så det senaste försöket idag. Jag tog 4 tabs, alltså 800mg och 50mg Atarax. Samma skit igen... Lite mer positiv, trött, fastnar lätt med blicken, inte ens nära att nodda och ingen eufori.

Vad gör jag för fel? Är det som med Kratom att vissa inte har receptorer/mindre aktiva receptorer för Tramadol eller nått liknande? Finns det något annat administreringssätt som är mer kostnad-effektivt? Jag läste också att tramadol:et ska gå igenom levern och omvandlas till något annat innan det får sin riktiga effekt, stämmer det?

Hur mycket kan man ta på en gång utan att riskera kräkningar/kramp/andningsvårigheter? Kan man kombinera med säg två starköl 7.5or för bättre effekt?

Tack på förhand!

Mvh Bluefingers
Senast redigerad av Bluefingers 2010-05-26 kl. 20:11.
Citera
2010-05-26, 19:59
Medlem
Tramadol är inte någon superdrog. Dina förväntningar kanske är för höga? Tramadol fungerar även olika bra på alla, det är inte alla som gillar ruset.

Har du tendenser att få ångest särskilt i samband med opioder/opiater så skadar inte lite atarax. Förutom mot ångest så tror jag dock inte det hjälper så mycket.

Inte mycket hjälp kanske
Citera
2010-05-26, 20:06
Bannlyst
Okej, jo jag kanske har för höga förväntningar, men enligt vissa tripp- och rusrapporter här inne så beskrivs en helt galen eufori osv, det skulle passa mig utmärkt nu frammåt kvällen.

Kanska ska klargöra min största fråga lite, hur mycket ligger förgiftningsgränsen på? Alltså hur mycket kan man ta utan att riskera förgiftning eller allvarliga biverkningar? Hittar inte någonting om det på Fass.
Senast redigerad av Bluefingers 2010-05-26 kl. 20:18.
Citera
2010-05-26, 20:50
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefingers
Okej, jo jag kanske har för höga förväntningar, men enligt vissa tripp- och rusrapporter här inne så beskrivs en helt galen eufori osv, det skulle passa mig utmärkt nu frammåt kvällen.

Kanska ska klargöra min största fråga lite, hur mycket ligger förgiftningsgränsen på? Alltså hur mycket kan man ta utan att riskera förgiftning eller allvarliga biverkningar? Hittar inte någonting om det på Fass.

Det är nog individuellt som med det mesta. Själv har jag tatt över 2000 mg tram utan att kola, men det är inte att rekommendera. Allvarliga biverkningar vet jag inte om du kan få, mer än beroende potential och kramprisk. Du bör ta någon muskelrelaxerade benso till typ Iktorivil/Rivotril eller Valium/Stesolid.
Citera
2010-05-26, 23:29
Medlem
Memory-leaks avatar
Citat:

Märker du inget vidare så dra i dig lite sprit. Man får göra så gott man kan med det man har
Citera
2010-05-27, 00:51
Bannlyst
Okej, nu har jag lite bättre koll på vad man har att göra med för slags rus, det var verkligen inte som jag förväntade mig. Har bombat totalt 2000mg under dagen idag, och har lyckats få till några galet skruvade noddningar och halv-vakna drömmar.

För mig så växlar det ungefär var 3 minut mellan totalt nykter (i tankarna iallafall) till att medvetandet bara flyter iväg liksom. Jag drömmer fast jag är vaken och får nästan lite hallisar. Det börjar med att ögonen ger vika för en slags varm våg, och jag börjar skela något enromt, sen fastnar jag med blicken på nått och så vips, så drömmer jag! Jag kan till och med se sakerna i mitt rum, men dom har en helt annan roll i drömmarna, tex så blev ett levande ljus en strålkastare. Jag har haft de mest sjuka dagdrömsupplevelserna idag. Jag saknar dock fortfarande euforin, känner bara en mild liten förnöjsamhet typ. Hur som hellst en mycket intressant drog-upplevelse. Har märkt att jag är röd på näsan av allt kliande och har röda/blåa ringar runt ögonen, vilket inte är så lustigt kanske..

Hur pass farligt är det att dra i sig 2000mg på en dag? Någon som har statistik över toxiciteten?
Citera
2010-05-27, 00:57
Medlem
Memory-leaks avatar
Citat:
Wall of Text

Med hur stora intervaller tog du? Och hur mycket per gång?
Citera
2010-05-27, 01:18
Medlem
Toffss avatar
Det här med andningsdepression, när man blandar det med alkohol, kommer det bara när man somnar eller kan det uppstå i vaket tillstånd?

Isf rent hypotetiskt, 250mg Tram och 2-3 öl som man dricker över drygt 2 timmar, är detta något som kan ge en andningsdepression i vaket tillstånd?

Kan förövrigt berätta att jag har tagit tram många ggr förut då max vid 200mg och tagit ett par öl(förutom när jag drack en hel vinare till det en gång), då har jag aldrig märkt några problem förutom när jag var på rave å dansade utan mina glasögon så jag blev fett yr i typ 10 min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in