2011-08-03, 18:48
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Nej, du kan inte jämföra kvinnor som visar sig offentligt med slöja eller liknade, burka hör för övrigt inte ens hit, eller du kanske skulle vara rolig. Mörkhyade kvinnor i sin hem däremot, har fin stil. Inga jävla mjukisbrallor och en för stor t-shirt där inte, som ofta är populärt bland svenska.

Varför ska han inte få jämföra med dem? de är väll en del utav populationen också, och sedan undrar jag om du anser det vara bra stil att skrika "hora", "Jag ska knulla dig" och liknande fraser?

Undrade det sista mest pga att det är en inte alltför ovanlig stil bland ghetto negrer och liknande avskum
Citera
2011-08-03, 18:49
Medlem
H.E.L.s avatar
Somalier.
Har allid undrat var de hittar sina fula bruna byxor med ballonglår. Svaret är Olssons i Jönköping. Där finns de.
Citera
2011-08-03, 18:49
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolo123
Jag skulle till vis del kunna hålla med, om vi då inte diskuterar vad som är "bra" stil då detta blir lite för subjektivt. Men att en större andel utlänningar kan lägga större vikt vid att se proper ut, alltså hel och ren kan nog stämma...

Idag har jag bytt Stockholm mot London, jag bor i Östra London som historiskt varit ett mindre välbeställt område men som idag genomgår en större förändring.

Där jag bor är det många britter (Cockneybor, tänk East Enders), ett område med svarta från Karibien och ett område med svarta från Afrika och här är skillnaden slående.

Britterna glider gärna runt i mörkblåa tränningsbyxor, ett par risiga vita gympaskor, någon underlig piké gärna med Brittisk flagga på och en burk öl i handen oavsett tid på dygnet och detta verkar gälla för både kvinnor och män.
Afrikanerna i området, som är av samma samhällsklass, de flesta 2-3 generationens invandrare lägger mer vikt vid att se hel och ren ut. Sen har de samma problem här med lite för stora kostymer.

Intressant inlägg, att läget inte bara är så i Sverige, utan även i Europa.
Tack för att du delar med dig dina erfarenheter.
Citera
2011-08-03, 18:51
Medlem
Captain-Planets avatar
Om du tänker på de utländska ungdomarna så tycker jag fan inte 40 ml parfym, Backslick till röv håret och Iphone 4 är det som utgör en bra "Stil". Tjejerna är ju fan inte bättre. Löshår Lösnaglar. 100000 ton smink, 50000 ml parfym och en attityd som ja vet inte vad. Dock drar jag alla över en kam nu för de finns folk med bra stil och smak men eftersom TS generaliserar så kan jag göra det med.
Citera
2011-08-03, 18:53
Bannlyst
[quote=Straybullet]Visst är det så. Allra stiligast klär sig dock kannibalerna och klankrigarna i Liberia. Där ligger till och med somalierna i lä.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3
Exempel 4

Ett välklätt folk helt enkelt.:yes

hahaha roligaste jag sett.stämmer bra också
Citera
2011-08-03, 18:54
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Varför ska han inte få jämföra med dem? de är väll en del utav populationen också, och sedan undrar jag om du anser det vara bra stil att skrika "hora", "Jag ska knulla dig" och liknande fraser?

Undrade det sista mest pga att det är en inte alltför ovanlig stil bland ghetto negrer och liknande avskum

Eftersom det tillhör deras religion och kultur att bära slöja, de klär sig fint hemma istället. Det säger väl sig självt varför det inte går att jämföra? Jag syftar inte bara på offentliga platser utan allmänt. Nej, självklart inte, men det har inte så mycket med mode och livsstil att göra med.
Citera
2011-08-03, 18:56
Medlem
Vi alla är människor, vi tycker olika och alla klär sig olika. Att du tycker att invandrare har snyggare stil skulle egentligen kunna bero på att du ser den "svenska" stilen överallt men inte den utländska, dvs att den svenska kanske är uttjatad? I am no one to judge
Citera
2011-08-03, 18:59
Bannlyst
Men suck.
Den enda stilen jag ser på somalierna här i Sverige är hiphop kläder eller kostym.
Det är absolut inget jag föredrar på killar.

Sen så har tjejerna väldigt mycket bling bling på sina tröjor...ju mer det glittrar desto bättre.
Sånt som man hade när man var ett litet barn.

Du må tycka att somalier klär sig bättre än oss svenskar men ditt ord är inte som tur var sanning för resten av folket här i Sverige.
Citera
2011-08-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visst är det så. Allra stiligast klär sig dock kannibalerna och klankrigarna i Liberia. Där ligger till och med somalierna i lä.

Exempel 2
Ett välklätt folk helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av State.of.Africa
Du är ironisk, vi vet.
Men jag tycker att en del av bilderna inte var så illa. Lite häftigt tom, iaf bild nummer 2

He He! Håller fan med! Bild 2 ser lite småcool ut faktiskt. Bandana & Kalashnikov är ju helgjutna accesoarer!

Denim är ju ett material som ofta ser fräsigt ut. Den här Liberia-desperadon vet hur man svidar sig när han drar runt på Monrovias gator & ser hård ut på flaket på en Nissan King Cab.

Nu var det visserligen inte det här TS syftade på utan mer om vilken folkgrupp som oftast är uppklädd.
Citera
2011-08-03, 19:07
Medlem
mr13377s avatar
TS är antingen blind och dum i huvudet eller så trollar han, möjligtvis har han aldrig varit i Göteborg eller Sverige.

De flesta somalier i Göteborg går omkring i alldeles för stora kläder, smutsiga skor och kvinnorna går omkring i burka. Detta är INTE fin stil(enligt mig). De flesta somalier äter endast på MC Donalds och tycker det är extremt hög status att äta där, fin stil? NEJ!

Kurder/araber/perser är dock en annan femma, dom klär sig oftast väldigt modemedvetet. Detta tror jag beror på att dom som kommer hit är dom som var överklass brats i hemlandet och har det med sig.

Sen kan man också säga att alla förutom perserna möjligtvis är extremt ohjälpsamma och ohyfsade, fin stil? NEJ!
Citera
2011-08-03, 19:18
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Eftersom det tillhör deras religion och kultur att bära slöja, de klär sig fint hemma istället. Det säger väl sig självt varför det inte går att jämföra? Jag syftar inte bara på offentliga platser utan allmänt. Nej, självklart inte, men det har inte så mycket med mode och livsstil att göra med.

Spelar väl fan ingen roll om det är deras religion att bära slöja? Det är fortfarande kläder som räknas till deras stil.
Och känns som alla drar alla svenskar och somalier över samma kam, WTn är väl inget att föredra, samtidigt som jag inte förstår hela "pappa-betalar-stilen" å andra sidan så gillar jag inte burka heller, eller somalska pojkar som tror det är Adam Tensta med baseball jackan, färgglada Nike SB dojjor och halvtighta brallor.

Fan vad alla hypear över mode, alla klär sig dåligt i någons ögon, hur fan ska man kunna diskutera något då?
Citera
2011-08-03, 19:19
Medlem
om jag ska försöka vara opartisk i denna frågan nu så tycker jag följande.
Den genomsnittliga svensken har bättre stil om vi med stil menar på det vi i norden betraktar som snyggt, Men tror att tex somalier faktis försöker klä sig bättre, sedan kanske inte ekonomin tillåter det senaste eller så har dom inte anpassat sig till den nordiska stilen.
Finns ju många svenskar ( oftast i yngre åldrar ) som gladeligen skuttar iväg till stan i mjukisbyxor och någon sliten tröja. Medans somalier faktis försöker klä sig så proper dom kan.

Men detta med arrogans håller jag inte med om, svenskar är ibland riktiga drägg visst men somalier är en fin kombination utav drägg och otroligt dumma, deras genomsnittliga iq ligger på 54.
Fast dom oftast menar väl kan dom bli jobbiga att vara med en längre period, typ som att vara med en blondin ( bara att blondinen oftast ser okej ut :P )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in