Citat:
Ursprungligen postat av
consultez
Om du söker i tråden ser du att väldigt, väldigt många upplever stor skillnad mellan olika fabrikat.
Min f.d. smärtläkare, en oerhört erfaren sådan, rekommenderade också starkt att inte byta ut dem för att han sett åtskilliga gånger hur generika fungerat sämre.
Så jag har väldigt svårt att tro att allt detta skulle vara placebo. Vad skillnaderna beror på kan jag dock inte svara på.
Jag kan bara instämma i detta, (har käkat dessa dagligen sedan min olycka för några år sedan) och har testat varenda generika som finns på apoteket, både snabbverkande och depot.
Som redan skrivits i tråden så upplever jag precis som många andra ”Lannacher” som absolut sämst, inte i närheten av originalet, Mundipharma.
Ska väl tillägga att jag intar dom oralt, och varken snortar, krossar, röker.
Däremot när det kommer till snabbverkande så tycker jag att kapslarna ”Oxycodone Teva” och ”Oxycodone Actavis” hjälper snabbast, och bäst.
Ev G.L, tablett, i nödfall, men inte gärna ”OxyNorm”.
Numer har jag dock ”får ej bytas ut” ikryssat av min smärtläkare på mina recept så att jag slipper betala extra för att få just dom fabrikat jag vill ha (”månadens vara” osv..).