Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 13:48
  #9145
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Oxycodone sandoz 80mg, skall dom inte ha någon märkning på tabletten? Den är rund, lagom stor och rätt nyans av grön. Någon som vet. Inte ätit dessa än, bara Oxycontin från svenska apotek.

Tacksam för svar!
Och sorry för dubbelpost.

Jäkligt sent svar men satt och skrollade igenom tråden.

Oxycodone Sandoz 80mg är precis som du säger, lagomt stor och den där gröna färger dom brukar ha. Däremot har dom ingen märkning över huvudtaget som tex mundipharma har.

Men att du lyckades bryta den för hand visar nog rätt säkert på att de är fake ifall du inte är lika stark som Karl Alfred då jag behöver använda något slags verktyg för att krossa sönder dom
Citera
2018-10-09, 22:32
  #9146
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtoz
Får man inte citodon utskrivet längre eller? Var hos läkare för några veckor sedan, bad om citodon men fick oxy. Tydligen är citodon en skitmedicin som är mycket mer beroendeframkallande än oxy för kodein ger tydligen en starkare "kick" enligt honom. Hur blåst får man vara egentligen?

Haha, tacka och ta emot! Han är helt ute och cyklar, så länge han inte syftade på att det är farligare med Citodon rent toxiskt (i.o.m paracetamolet...)
Citera
2018-10-09, 23:07
  #9147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Haha, tacka och ta emot! Han är helt ute och cyklar, så länge han inte syftade på att det är farligare med Citodon rent toxiskt (i.o.m paracetamolet...)

Jodå jag är nöjd Nej citodon ger en starkare kick än oxy så därför är citodon mer beroendeframkallande sa han haha. Inte konstigt att folk blir beroende när inte ens läkarna själva vet vad de skriver ut... Jaja jag ska inte klaga
Citera
2018-10-10, 04:33
  #9148
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtoz
Jodå jag är nöjd Nej citodon ger en starkare kick än oxy så därför är citodon mer beroendeframkallande sa han haha. Inte konstigt att folk blir beroende när inte ens läkarna själva vet vad de skriver ut... Jaja jag ska inte klaga
Jag håller självklart med dig i sak när det gäller det uppenbara att Oxikodonhydroklorid är cirka dubbelt så starkt som Morfin (vid oralt intag), och Morfin är cirka tio gånger så starkt som Kodein.
Men jag måste dock påpeka att för min egen del, som ätit, och äter, Oxycontin dagligen, och har gjort det i cirka 6 år, får ett betydligt starkare "rus" av Kodein!
Jag tuggar mina Oxycontin, och brukar inmundiga 40mg när jag äter dem. När det händer att några Citodon kommer i mina ägor, så brukar jag svälja 6-8 st per tillfälle, och som jag nämnt, så är det en betydligt starkare upplevelse på citodonen!
Jag tror dock att jag själv har det enzym som gör att kroppen omvandlar kodeinet till Morfin i extra kraftig omvandling!
Citera
2018-10-12, 07:42
  #9149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Tack Punkliv. kör på det. Jävligt svårt att hålla tassarna i styyr när det kommer till bensot dock. Borde fan låsa in skiten

Tänkte bara flika in o säga att det är viss risk att blanda Opi och alpralozam. Exempel, jag tog en 0.2a h ena dagen och ÖD på samma varor och samma dos innan jag dragit ur verktyget + 30mg xanor. Det är inte en jätte stark dos 30mg alpralozam för mig iallafall tål att nämnas. Som 5-8 mg för gemene man..
Citera
2018-10-14, 16:03
  #9150
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbzki
Tänkte bara flika in o säga att det är viss risk att blanda Opi och alpralozam. Exempel, jag tog en 0.2a h ena dagen och ÖD på samma varor och samma dos innan jag dragit ur verktyget + 30mg xanor. Det är inte en jätte stark dos 30mg alpralozam för mig iallafall tål att nämnas. Som 5-8 mg för gemene man..
5-8mg för gemene man är otroligt mycket. Fan maxdosen inom sjukvården är 6mg och det är extremt få som har. Fan 0.25mg är standarddos för ångest.

Även när jag hade käkat xanor i flera månader klarade jag mig på 2mg utan några som helst problem. 30mg är en väldigt hög dos. Det med heroin eller annan tung opiat, ja det kan väl enbart rekommenderas om man vill begå självmord.
Citera
2018-10-21, 13:46
  #9151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
5-8mg för gemene man är otroligt mycket. Fan maxdosen inom sjukvården är 6mg och det är extremt få som har. Fan 0.25mg är standarddos för ångest.

Även när jag hade käkat xanor i flera månader klarade jag mig på 2mg utan några som helst problem. 30mg är en väldigt hög dos. Det med heroin eller annan tung opiat, ja det kan väl enbart rekommenderas om man vill begå självmord.

Tro mig jag önskar jag klarade mig på några mg. Jag tar inte ens om jag inte har 15mg. När jag började för 15+ år sen kommer jag ihåg att jag blev tvärgo efter 5 x eller ikto och skulle alltid sno saker, slåss och minnesluckor men aldrig längre..
Efter vart medvetslös sjukt länge 45min o 3 doser naloxon så var det första jag sa "låt mig dö" när jag kom tillbaka, kom på bättre tankar när sambon o hennes vänner grina som fan..
Jag hade aldrig tagit dopet, iaf inte så mycket om jag inte var så habbad. Tro vad du vill.
Citera
2018-10-21, 14:34
  #9152
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbzki
Tro mig jag önskar jag klarade mig på några mg. Jag tar inte ens om jag inte har 15mg. När jag började för 15+ år sen kommer jag ihåg att jag blev tvärgo efter 5 x eller ikto och skulle alltid sno saker, slåss och minnesluckor men aldrig längre..
Efter vart medvetslös sjukt länge 45min o 3 doser naloxon så var det första jag sa "låt mig dö" när jag kom tillbaka, kom på bättre tankar när sambon o hennes vänner grina som fan..
Jag hade aldrig tagit dopet, iaf inte så mycket om jag inte var så habbad. Tro vad du vill.
Jag måste medge att jag läste fel. Jag tolkade ditt första inlägg som att du sa att det inte var någon risk alls.
Vi verkar vara överens om att det är en onödig risk.

Ja du har några år fler än mig. En jävla tolerans alltså. När jag var ung och dum så blev det ett 100-pack på fredag-söndag med sprit och fest. Ändå har toleransen aldrig ökat speciellt mycket. Har tur gällande tolerans för benso. Värre med andra droger haha.
Citera
2018-10-24, 16:11
  #9153
Medlem
Tog 5 mg oxikodon igår pga helvetes mensvärk. Sen rökte jag några bloss brunt. Helt plötsligt kände jag mig jättehög, något jag aldrig upplevt på bara 1 tablett innan. Jag går även på aurorix som antidepressiv, kan den på något sätt göra oxyt mer effektivt även i liten dos eller vad kan denna upplevelse bero på?
Citera
2018-10-25, 09:10
  #9154
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lekstuga99
Tog 5 mg oxikodon igår pga helvetes mensvärk. Sen rökte jag några bloss brunt. Helt plötsligt kände jag mig jättehög, något jag aldrig upplevt på bara 1 tablett innan. Jag går även på aurorix som antidepressiv, kan den på något sätt göra oxyt mer effektivt även i liten dos eller vad kan denna upplevelse bero på?
Har du hög tolerans? Om ja så är det ju lite märkligt att den fäste på så kraftigt, Men det är ju guld och må så

Mvh Indo
Citera
2018-10-27, 23:46
  #9155
Medlem
boqpods avatar
Tagit oxy i något år. Tar ett par dagar i veckan och aldrig mer än två dagar i streck.
Ligger på 50 mg oxynorm och blir ganska mysig på det.
Börjar med skön känsla och mer pratglad, sen kommer trötthetsfasen, svårt att hålla uppe ögonen. Sen noddar jag lite lätt.
Kan sköta jobbet vid denna dosering, så jag blir långt ifrån supermoffad.

Min fråga till er som knarkat:
Hur hög dos kan man slänga i sig för att må ännu bättre.
Känns mest som jag somnar ifrån härligheten om jag skulle öka dosen.
Vad har varit er erfarenhet kring dessa doser?

Jag är disciplinerad och ämnar inte öka min tolerans på något sätt. Men någon gång varannan månad kanske man vill må som en kung. Hur mycket ska jag öka vid dessa enstaka tillfällen?
Citera
2018-10-29, 01:34
  #9156
Medlem
skjuta oxynorM, 20,g eller oxycontin 5 mG (blå tableter

Tja, har skjutit lite horse, tänkte skjuta IV lite oxynorm eller oxycontin också.
Oxynorm 20 mg är kapslar med pulvret inuti. Lätt att ta ut. Bara att koka som med heroinet eller?
Oxycontin är blåa tabletter, ska jag bara krossa eller behöver dom ''skalas''? Ganska ny med IV, så råd och tips med just detta,skulle vara till stor hjälp!






detta så all hjölp o
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback