Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 00:11
  #8533
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staind
Något bra tips på hur man bäst splittar en 80mg oxy? Helst i 8 likvärdiga delar.

Apotekets tablettdelare.
Går bra med sax också men inte så lätt att få likvärdiga delar då dock
Citera
2017-08-20, 13:46
  #8534
Medlem
stainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Apotekets tablettdelare.
Går bra med sax också men inte så lätt att få likvärdiga delar då dock

Intressant, ska testas!
Citera
2017-08-24, 22:20
  #8535
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Tjena!

Jag har 4 st Claradol (500 mg Paracetamol och 20 mg kodein per tablett) och en OxyNorm 5 mg. Om jag kallvattenfiltrerar Claradolens 4 tabletter för att avlägsna Paracetamolet och kombinerar det med OxyNormen - kan det bli en skön effekt? Jag har tidigare myst på enbart 90-160 mg kodein (3-4 ggr) från Citodon, men det var några år sedan och bortsett från en operation för en vecka sedan där jag fick doser av Oxycontin och morfin under 4 timmar så har jag nog ingen vidare tolerans. Är inte heller särskilt storväxt.

Vet att mängden inte är något att hurra för, men eftersom jag inte har någon annan användning av preparaten längre så vill jag få ut något av dem.

Kan det vara värt att boosta med grapefruktjuice och eventuellt en liten mängd vodka?
Körde på detta för 50 minuter sedan. Tyvärr hade inte 7-Eleven någon grapefrukt, så skippade den och drack någon Tropicana Sanguinello (blodapelsin) som jag hade hemma istället. Förstår att den förmodligen inte gör ett smack. Ångrar nu att jag inte knallade till Hemköp och kollade där också, för jag hade gärna provat för att se hur mycket det ger.

Mår dock väldigt bra nu ändå. Benen sover som två stockar, men jag försöker hålla mig vaken. Slapp klådan också, så ska inte klaga.
Citera
2017-08-25, 12:32
  #8536
Medlem
Vad är maxdosen, nån som vet. Har sökt på Fass men hittar inte... 40 mgr Oxy å 300 Tram är väl lugnt? Enligt Fass ska Grapefrukt juice vara kanon till det... he he
Citera
2017-08-28, 12:42
  #8537
Medlem
Nån som vet hur lång tid som en depot verkar och hur snabbt den slår till? Ska man tugga den för att få en snabbare kick?
Citera
2017-08-28, 23:18
  #8538
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffliggaren
Nån som vet hur lång tid som en depot verkar och hur snabbt den slår till? Ska man tugga den för att få en snabbare kick?

Det säger väl nästan sig självt va? Självklart försvinner depoteffekten om du tuggar den. Du kan nog räkna på en kvart ungefär och runt 45 min till en timme som den ska tas. Den varar längre om den tas och sväljs hel.
Citera
2017-09-01, 15:59
  #8539
Medlem
Audacias avatar
Har käkat Oxycontin i något år nu, stått på diverse doser (40mg - 250mg/dag), men nu senast 60mg/dag. Käkade slut alla för snabbt (som vanligt), och tänkte att nu får det räcka.
Har inte ätit någon opiat (förrutom Dimor då, dock inte de senaste 3 dagarna) på 7 dagar nu, och den jobbigaste biten med abstinensen som inte vill ge med sig, är den totala känslan av energilöshet. Allt är jobbigt etc. Någon som har koll på ungefär hur länge denna håglöshet håller i sig? Jag förstår att det är individuellt, men någonstans mellan en tumme och ett pekfinger skulle underlätta i alla fall!

Ber om ursäkt om detta inte hör hemma i den här tråden!

Mvh
Citera
2017-09-02, 01:31
  #8540
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Har käkat Oxycontin i något år nu, stått på diverse doser (40mg - 250mg/dag), men nu senast 60mg/dag. Käkade slut alla för snabbt (som vanligt), och tänkte att nu får det räcka.
Har inte ätit någon opiat (förrutom Dimor då, dock inte de senaste 3 dagarna) på 7 dagar nu, och den jobbigaste biten med abstinensen som inte vill ge med sig, är den totala känslan av energilöshet. Allt är jobbigt etc. Någon som har koll på ungefär hur länge denna håglöshet håller i sig? Jag förstår att det är individuellt, men någonstans mellan en tumme och ett pekfinger skulle underlätta i alla fall!

Ber om ursäkt om detta inte hör hemma i den här tråden!

Mvh

Sju dagar utan redan. Bör snart må bättre, tog inte mer än nån enstaka dag för mig.
Citera
2017-09-02, 18:13
  #8541
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Sju dagar utan redan. Bör snart må bättre, tog inte mer än nån enstaka dag för mig.
Märkligt att jag inte mår bättre än vad jag gör! :/
Musik är egentligen det enda som får mig på bättre humör, konstigt nog!
Det är idag den hmm, 9:e dagen utan opiater, och varje dag börjar med ångest och plågsamhet att över huvudtaget ta mig ur sängen! Jävla skit! :/
Citera
2017-09-02, 20:34
  #8542
Medlem
Jag skulle vilja testa oxycontin men jag har lågt blodtryck. Jag har läst på FASS att man ska vara försiktig vid lågt blodtryck eftersom det sänker ännu mer.

Jag andas tyngre när jag dricker alkohol tillexpempel, som också sänker blodtrycket.
Det snurrar ofta bör jag ställer mig upp hastigt, eller när jag kör tunga marklyft etc. bara så ni ska få en bild över hur jag påverkas.

Har någon med erfarenheter några råd?
Avråder ni det helt?

Jag tänkte en liten dos till att börja med, och jag tänker såklart inte blanda med alkohol. Är kvinna på 55 kilo, vad skulle vara en lagom dos att börja laborera med?
Citera
2017-09-03, 02:54
  #8543
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsukahara
Jag skulle vilja testa oxycontin men jag har lågt blodtryck. Jag har läst på FASS att man ska vara försiktig vid lågt blodtryck eftersom det sänker ännu mer.

Jag andas tyngre när jag dricker alkohol tillexpempel, som också sänker blodtrycket.
Det snurrar ofta bör jag ställer mig upp hastigt, eller när jag kör tunga marklyft etc. bara så ni ska få en bild över hur jag påverkas.

Har någon med erfarenheter några råd?
Avråder ni det helt?

Jag tänkte en liten dos till att börja med, och jag tänker såklart inte blanda med alkohol. Är kvinna på 55 kilo, vad skulle vara en lagom dos att börja laborera med?

Kan börja så lågt som 10mg.
Det kan räcka gott och väl.
Citera
2017-09-03, 12:56
  #8544
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsukahara
Jag skulle vilja testa oxycontin men jag har lågt blodtryck. Jag har läst på FASS att man ska vara försiktig vid lågt blodtryck eftersom det sänker ännu mer.

Jag andas tyngre när jag dricker alkohol tillexpempel, som också sänker blodtrycket.
Det snurrar ofta bör jag ställer mig upp hastigt, eller när jag kör tunga marklyft etc. bara så ni ska få en bild över hur jag påverkas.

Har någon med erfarenheter några råd?
Avråder ni det helt?

Jag tänkte en liten dos till att börja med, och jag tänker såklart inte blanda med alkohol. Är kvinna på 55 kilo, vad skulle vara en lagom dos att börja laborera med?
Vill inte vara moralkärringen i tråden, men har du inte testat det än, hoppa över det då!
1) Ditt blodtryck är en stark indikator på att du bör undvika starka opioider.
2) Du kommer gilla det så pass mkt att det blir svårt att undvika fler episoder, ala den klassiska drogromantiseringen!
3) Men om du ändå tänker testa, börja med 10mg och försök vara nöjd med det!

Lycka till oavsett!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback