2012-05-14, 02:49
Medlem
jag tror jag har frågat flera ggr utan svar men är det någon som vet hur oxycontin och metylfendinat(concerta och ritalin) fungerar ihop? då jag har ätit oxy sedan september 2010 och har haft 1 månads uppehåll fast då åt jag ketamin och fentanyl istället.

men oavsett vilken dos jag står på så känner jag fortfarande av 20mg oxy och då står jag sedan mitten av mars på 90mg oxy om dagen och som sagt jag känner inget psykiskt sug eller så, kan det bero på att jag äter concerta och ritalin dagligen också eller var det ketaminkuren i höstas som fixade ner min tolerans?

sry om det här vart lite skevt men har käkat 2flunisar 1mg och 3 eller 4 0,5mg xanor och 30mg stesolid så lite fucked up är jag
Citera
2012-05-14, 13:36
Medlem
Xalterads avatar
Det var om något uppehållet som gjorde så att tolleransen sänktes, med CS tål/vill man ha mer snarare än mindre.
Citera
2012-05-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Det var om något uppehållet som gjorde så att tolleransen sänktes, med CS tål/vill man ha mer snarare än mindre.

men jag hade ändå uppehållet förra september så jag har ju stått på minst 60mg oxy om dagen men jag vill ha mindre oxy när jag käkar CS och det känns som det ger ett helt annat rus än om jag bara skulle ta oxy eller om jag bara skulle ta concerta och ritalin.

men att jag äter det mot smärta gör nog en stor skillnad för jag kommer inte ur sängen på morgonen om jag har sovit förrän oxyn har börjat verka vilket tar 90-120min om man sväljer dem, de ggr jag inte står ut när med smärtan krossar jag dom annars så sväljer jag dom hela så allt beror på min smärta om jag krossar dom eller inte.
Citera
2012-05-17, 16:56
Medlem
Dr Scriptums avatar
Har tagit 700 mg tramadol igår och 500 mg dagen innan det. Vad skulle ni rekommendera som bra förstagångsdos på oxycontin i mitt fall?
Senast redigerad av Dr Scriptum 2012-05-17 kl. 17:29.
Citera
2012-05-17, 17:54
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Scriptum
Har tagit 700 mg tramadol igår och 500 mg dagen innan det. Vad skulle ni rekommendera som bra förstagångsdos på oxycontin i mitt fall?
Börja med 20mg utifall att du är överkännslig eller liknande och om du inte fått tillräcklig effekt höj med 20mg per timme tills du är nöjd, var noga med att inte ta dessa för fort inpå varandra och sedan dra på dig en OD utan vänta en timme emellan.
Skulle tippa att slutdosen blir någonstans 50-60mg oxy.
Citera
2012-05-17, 18:01
Medlem
Citat:
Börja med 20mg utifall att du är överkännslig eller liknande och om du inte fått tillräcklig effekt höj med 20mg per timme tills du är nöjd, var noga med att inte ta dessa för fort inpå varandra och sedan dra på dig en OD utan vänta en timme emellan.

jag tycker nog att 60mg oxy är rätt mycket om man inte är van. personligen klarar jag mig på 20-30mg på en hel dag men jag kanske har tur bara med låg tolerans, 200mg tramadol räcker för en hel dag också
Citera
2012-05-17, 18:15
Medlem
Dr Scriptums avatar
Citat:
Okej, tack! Blir att sjunka ner i behagligt noddande om några timmar.
Citera
2012-05-17, 18:25
Medlem
Kaaris avatar
Hojt, hittade 2st vita tabletter som det står OC på ena sidan och 10 på andra, hos en kompis. Minns inte vad det stog på hans burk men misstänker att det är Oxikodon/Oxycontin eller Oxynorm.

Är det det, och i såfall vilken verkan gör de två tabletterna om man aldrig förut testat något mer än alvedon typ?

Tackar
Citera
2012-05-18, 17:04
Medlem
suqas avatar
Hur pass potent är egentligen oxy om man jämför med dolcontin, oralt?

Jag vill gärna ha ett svar liknande, 'du behöver ta tre ggr så hög dos dolcontin jämfört med oxycontin'.
Citera
2012-05-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Hur pass potent är egentligen oxy om man jämför med dolcontin, oralt?

Jag vill gärna ha ett svar liknande, 'du behöver ta tre ggr så hög dos dolcontin jämfört med oxycontin'.

oxy är mycket mer potent oralt än dolcontin. Kan inte ge dig ett exakt svar men 20-40mg oralt är en bra dos på oxy beroende på hur hög/låg tolerans man har. På dolcontin behöver man nog 100mg oralt för att nå samma nivå som 20-40mg oxy.
Citera
2012-05-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaari
Hojt, hittade 2st vita tabletter som det står OC på ena sidan och 10 på andra, hos en kompis. Minns inte vad det stog på hans burk men misstänker att det är Oxikodon/Oxycontin eller Oxynorm.

Är det det, och i såfall vilken verkan gör de två tabletterna om man aldrig förut testat något mer än alvedon typ?

Tackar

Krossa båda tabletterna och svälj så kommer du antagligen må ganska bra om du inte prövat något innan. Oxy är bland de starkaste du kan ta och det är nog en av dom som ger bäst rus oralt.
Citera
2012-05-19, 21:21
Medlem
Hej!
Jag har en puckad rygg som gör att jag tar 60mg Oxycontin 2 ggr dagen samt Oxynorm oral lösning 10mg max var 4:e timme. Morgon och kvällsdosen är 1x40 mg + 2x10 mg.
Förra veckan lyckades jag blanda ihop tabletterna på morgonen så jag tog 2x40+ 1x10= 90mg.
Det enda resultatet blev en kaskad spya efter en halvtimma.
Min fråga är vilken dos jag ska prova för att få ruset alla snackar om.
Har läst igenom tråden och är förb*nnat avundsjuk!
Har ätit skiten sen flera år och aldrig upplevt ruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in