2019-09-15, 13:53
Medlem
oxy ta hela depo?

Hej jag undrar om man får ett nice rus om jag väljer att inte krossa 5mg oxy utan äter dom som dom är? Eller är risken att jag inte känner något?

Med vänliga hälsningar W
Citera
2019-09-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadagwanrudeboi
Hej jag undrar om man får ett nice rus om jag väljer att inte krossa 5mg oxy utan äter dom som dom är? Eller är risken att jag inte känner något?

Med vänliga hälsningar W

Varför skulle du inte krossa dom när ruset bara blir sämre om du inte gör det?
Senast redigerad av KandidatenKobra 2019-09-15 kl. 13:58.
Citera
2019-09-15, 13:58
Medlem
Pallestroms avatar
Inte van vid oxy va?
Ta den som du ska.
Citera
2019-09-15, 14:27
Medlem
Jo har tagit en del oxy men dom går ut så snabbt å har begränsat med dom... har tram som jag blandar men jag vill ha längre rus typ. Behöver inte ligga å nodda utan så länge jag är flytig å småskön e jag nöjd! tack för svar! krossade 20för nån timma sen 35mg igår (i kapsel) men jag kan väl inte redan ha tolerans?
Citera
2019-09-15, 15:22
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Jo har tagit en del oxy men dom går ut så snabbt å har begränsat med dom... har tram som jag blandar men jag vill ha längre rus typ. Behöver inte ligga å nodda utan så länge jag är flytig å småskön e jag nöjd! tack för svar! krossade 20för nån timma sen 35mg igår (i kapsel) men jag kan väl inte redan ha tolerans?

Det tar ju längre tid för oxycontin att verka i okrossad form och de hjälper längre mot smärta om man tar dem för den skull. När du skriver kapsel så låter det som om du har både kapslar och tabletter med deopteffekt, stämmer det? Kapslarna är alltid snabbverkande oxykodon som går under betäckningen oxynorm alt oxykodon quick release.

Edit; -så ja, du kan få ett längre rus av att svälja depotvarianten/oxycontin hela. Ang. din tolerans så har du inte byggt upp den på en dags intag. Svälj 20mg till hela om du har. Då anknyter de till de 20mg du redan tagit förhoppningsvis.
Senast redigerad av nicketsomgorenglad 2019-09-15 kl. 15:25.
Citera
2019-09-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Det tar ju längre tid för oxycontin att verka i okrossad form och de hjälper längre mot smärta om man tar dem för den skull. När du skriver kapsel så låter det som om du har både kapslar och tabletter med deopteffekt, stämmer det? Kapslarna är alltid snabbverkande oxykodon som går under betäckningen oxynorm alt oxykodon quick release.

Edit; -så ja, du kan få ett längre rus av att svälja depotvarianten/oxycontin hela. Ang. din tolerans så har du inte byggt upp den på en dags intag. Svälj 20mg till hela om du har. Då anknyter de till de 20mg du redan tagit förhoppningsvis.

Tack för svar kompis! krossade dom 3 sista jag hade å tog en 100 tram då jag inte ätit något å är rädd för å må illa.. men jag hade kapslar igår å idag har jag tagi 7x5mg depo så hoppas det blir en nice söndag.. men mår bra nu iaf bättre om 30 hoppas jag
Citera
2019-09-15, 19:17
Medlem
Homebwoys avatar
Citat:

Med vänliga hälsningar W

Du kommer känna av Dom oavsett om Du tar Dom hela eller inte!
Det enda som skiljer sig är hur snabbt Dom börjar verka samt hur intensivt ruset blir.

Citat:

Nej som det redan har nämnts så bygger man inte upp en sån tolerans på bara ett dygn!
Du vet väll om att om Du krossar ner Oxyt till pulver och tar Det nasalt så blir även ruset något mer intensivare!?
Har Du vanliga Oxycontin så kan Du även röka Dom på folie så länge Du först tar av det färgade skalet på tabletterna, röker man det så åker det direkt med syret upp till hjärnan och fäster på snabbare än något annat intagningssätt t.om. snabbare än vid intravenöst intag!
Senast redigerad av Homebwoy 2019-09-15 kl. 19:19. Anledning: Stavningsfel
Citera
2019-09-16, 16:12
Medlem
Danlos avatar
Tack för bra och informativa inlägg i tråden! Ska nog ta o vidga mina vyer o testa lite oxy trots allt, men inte förrän trammen gått ur 🤪
Citera
2019-09-16, 20:07
Medlem
Om man krossar 10mg oxykodon, 1 depotablett. Är de bara och svälja pulvret med vatten? (Okunnig) uppskattar snabba svar!
Citera
2019-09-17, 07:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saziie
Om man krossar 10mg oxykodon, 1 depotablett. Är de bara och svälja pulvret med vatten? (Okunnig) uppskattar snabba svar!

Om det är depoteffekten du vill ta bort så kan du tugga tabletten istället 😇.. Har den ovanan att jag alltid gör det. Oxy gör inte så mycket för dom smakar ingenting. Men tram däremot, har fått springa till vasken ibland, vissa av dom smakar verkligen skit 🤮.. Och då menar jag inte dom man hämtar ut på recept 🤪..
Citera
2019-09-19, 18:58
Medlem
StanleyKubricks avatar
Dämpar oxycontin ångest? Använt tramadol tidigare och det har funkat bra. Fungerar oxycontin lika bra och isf i vilka doser? Jag är i princip opiatfri idag men när jag brukade regelbundet låg jag på 300-600 mg tram om dagen
Citera
2019-09-20, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Dämpar oxycontin ångest? Använt tramadol tidigare och det har funkat bra. Fungerar oxycontin lika bra och isf i vilka doser? Jag är i princip opiatfri idag men när jag brukade regelbundet låg jag på 300-600 mg tram om dagen

Ja det gör det, man får en fett lugnande effekt och alla gånger jag intagit det så har jag bara fått "positiva tankar" över allt jag ska göra dem närmsta timmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in