Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-04, 14:47
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Har varit drogfri ett år och har fått tag på 10 st 20mg oxy. Om jag ska slå i mig dom hur mycket bör jag börja med? Var längesedan jag fick tag på oxy, så kan inte minnas riktigt vad jag tagit tidigare, sen har jag ju haft tolerans då, det har jag inte nu öht.
Citera
2012-05-04, 17:49
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Har varit drogfri ett år och har fått tag på 10 st 20mg oxy. Om jag ska slå i mig dom hur mycket bör jag börja med? Var längesedan jag fick tag på oxy, så kan inte minnas riktigt vad jag tagit tidigare, sen har jag ju haft tolerans då, det har jag inte nu öht.

Börja med 20mg, vänta och känn efter hur det slår, antar att du är erfaren med IV bruk så att du inte slår i för mycket, 20 gör gott, iaf för mig i venen, sen 20 till är att föredra om den första inte slog så hårt som man vill.
Citera
2012-05-04, 19:03
Medlem
KUSEs avatar
Vad tycker ni? Bör man börja med oxikodon som färsk på opioider? Har enbart brukat kodein några år sedan och jag älskade känslan. Nu är toleransen på noll såklart och tramadol är inget alternativ då jag är allergisk mot det. Gillar känslan starkt starkt.

Men det är ju i princip som att ta det näst sista steget till horse och förstöra sitt liv? Oxikodon går att hitta skitbilligt i jämförelse med kodein som är svindyrt, men frågan är ju om det är värt det i längden att börja knapra bara för att spara pengar på kort sikt.

Skillnaden som jag förstått är att oxikodon bryts ner långsamt/ger en effekt som håller i sig länge, medan kodeinruset ganska snabbt är över.
Citera
2012-05-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Vad tycker ni? Bör man börja med oxikodon som färsk på opioider? Har enbart brukat kodein några år sedan och jag älskade känslan. Nu är toleransen på noll såklart och tramadol är inget alternativ då jag är allergisk mot det. Gillar känslan starkt starkt.

Men det är ju i princip som att ta det näst sista steget till horse och förstöra sitt liv? Oxikodon går att hitta skitbilligt i jämförelse med kodein som är svindyrt, men frågan är ju om det är värt det i längden att börja knapra bara för att spara pengar på kort sikt.

Skillnaden som jag förstått är att oxikodon bryts ner långsamt/ger en effekt som håller i sig länge, medan kodeinruset ganska snabbt är över.

jag var ganska färsk på droger, speciellt opioder när jag testade oxy första gången. om du har BRA, RIKTIGT BRA självdisciplin så tycker jag att du ska köra på! kodein och oxy spelar inte i samma liga, som sagt, kort intensivt rus vs långt och underbart vet dock inte hur det är att skjuta, och har inga planer på att testa för den delen.

jag har "turen" att endast stöta på oxy ett fåtal gånger per år, så skulle jag bli fast så finns det verkligen ingen chans att jag får tag på mer, om jag inte har riktigt riktigt mycket tur.
Citera
2012-05-04, 20:38
Medlem
smoketheherbs avatar
Själv stöter jag på oxy oftare än sub...men jagar inte direkt sub men oxy är svårt att hålla sig ifrån som sagt vardagen blir till ett paradis. Jag har inte så bra själv disciplin , men klarar att hålla mig undan utan att bli döds desperat. Allt handlar om kontakt nät när det gäller att få tag på oxy , eftersom det är så hårt straff så är dem flesta oxy säljarna diskreta. Skulle vara kul o veta vad man får för straff om man har 1 karta 80mgs
Citera
2012-05-06, 13:05
Medlem
undervattenfisks avatar
en contin fråga, räcker det att dela för att bli av med depot effekten eller måste man krossa helt? för under skalet är den ju smulig och mjuk som ett vanligt snabb piller av valfritt slag.
Citera
2012-05-06, 14:23
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Börja med 20mg, vänta och känn efter hur det slår, antar att du är erfaren med IV bruk så att du inte slår i för mycket, 20 gör gott, iaf för mig i venen, sen 20 till är att föredra om den första inte slog så hårt som man vill.

Jo är erfaren sedan tidigare. Börjar med 30 så man slipper ångra sig
Citera
2012-05-06, 15:16
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE

Egentligen är skillnaden mot kodein att det är ett starkare, mer intensivt rus dvs. mer beroendeframkallande. Så tror du att du kan hantera det så kör på börja med 20mg oralt till att börja med och höj med 10mg varje timme tills du blir nöjd om du inte blir det direkt.

Gillar du kodein kommer du bli förälskad i oxy, det kan jag lova dig. När du väl tagit det första gången vet du vad tunga opioider handlar om, på riktigt. Efter det finns ingen återvändå.
Citera
2012-05-06, 15:43
Medlem
Pangade 80mg utan tolerans..Blev en riktigt mysig afton
Citera
2012-05-06, 17:26
Medlem
undervattenfisks avatar
har tagit oxy oralt totalt 6 dagar nu, dock inget igår. men går toleransen upp så fort? för jag är inte mer än lite små mysig på 40mg samt nyligen 10mg till och fått dricka nån öl på de också.

första dagarna tog jag 30mg och låg som på fluffiga moln ett par timmar. är det hög toleransutveckling på just oxy? för på sub, tramadol, kodein och även lite metadon är väl dom jag tagit en del utav tidigare perioder och under kanske 2 veckors tid och då har jag inte märkt av någon toleranshöjning alls.

kanske har med den korta halveringstiden att göra? ska försöka få tag i en metadonflaska istället, gillar den långa halveringstiden och ruset , oftast är man ju fortfarande mysig på morgonen efter då man vaknat. sub är ju däremot kasst rus i jämförelse tycker jag, en del gillar det ju uppenbarligen men själv får jag inte speciellt mycket välmående jämfört med andra opi's.
Citera
2012-05-06, 18:12
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
har tagit oxy oralt totalt 6 dagar nu, dock inget igår. men går toleransen upp så fort? för jag är inte mer än lite små mysig på 40mg samt nyligen 10mg till och fått dricka nån öl på de också.

första dagarna tog jag 30mg och låg som på fluffiga moln ett par timmar. är det hög toleransutveckling på just oxy? för på sub, tramadol, kodein och även lite metadon är väl dom jag tagit en del utav tidigare perioder och under kanske 2 veckors tid och då har jag inte märkt av någon toleranshöjning alls.

kanske har med den korta halveringstiden att göra? ska försöka få tag i en metadonflaska istället, gillar den långa halveringstiden och ruset , oftast är man ju fortfarande mysig på morgonen efter då man vaknat. sub är ju däremot kasst rus i jämförelse tycker jag, en del gillar det ju uppenbarligen men själv får jag inte speciellt mycket välmående jämfört med andra opi's.

Oxy har ruskigt snabb tillvänjning, raketfart på den fronten som inte heller helt och hållet går ner till noll igen.
Jag förstår om man tar oxy någon gång ibland för upplevelsen men att gå på Oxy måste vara riktigt kasst, "kort" rus, dyrt, snabb tillvänjning men det som är bra är att det är god oral biotillgänglighet vilket inte alla droger har förunnat sig.
Citera
2012-05-06, 18:29
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Oxy har ruskigt snabb tillvänjning, raketfart på den fronten som inte heller helt och hållet går ner till noll igen.
Jag förstår om man tar oxy någon gång ibland för upplevelsen men att gå på Oxy måste vara riktigt kasst, "kort" rus, dyrt, snabb tillvänjning men det som är bra är att det är god oral biotillgänglighet vilket inte alla droger har förunnat sig.
Jag hade köpt på mig en del oxy som blev liggandes och nu då jag gått av ghb'n i ska försöka stå utan i typ 2 veckor så var det perfekt att hitta , men som du säger dyrt (betalade 2kr/mg) för ett kort rus och nu märkt den snabba tillvänjningen också.. så får se vad det blir som substitut för gobben nu, har en del benso hemma också men opi's tar bort det enorma suget efter kork bättre.

Hittar jag metadon till hyfsat pris kör jag på det annars finns ju sub alltid billigt, är bara lite tamt och tråkigt rus på det tycker jag.

ca 50-60mg oxy svårt och veta exakt då man bryter av 80 milligramare sen 3 starkpilsner, 5mg nitrazepam och 2mg ikto på det... så nu mår jag jävulskt gött. tänkte se american pie filmerna i ett maraton och käka glass, har redan sett 1an och 2an, inte igår man såg dom kan jag ju säga haha

Ni som iv:ar oxy måste väl få toleransökning som är ännu jävligare? och bara typ 2 timmars rus? jag orkade aldrig ens börja iv:a dom eftersom jag behöver så lång effekt som möjligt för så fort det börjar gå ur så kommer suget efter en kork direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in