Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-13, 06:25
Medlem
pinkapes avatar
IV dos 10-20mg? :O.. Vaffan så fort jag får skiten av läkarn så hade jag tänkt o slå i mig en 80mg eller något, för att det verkade lagom.. Fast vet inte riktigt hur tolleransen ligger nu. Men klarar jag 3200mg tramadol IV inom loppet av 30 min borde det nog ligga vid min tolleranströskel. Vill ju få maximala kicken av oxyt och inte bara en liten vibb
Citera
2007-09-17, 18:53
Medlem
Oxy och AT

Har använt Oxy senaste 6-8 veckorna varje fredag och lördag och 40-50 mg varje gång. Har funkat skitbra hela tiden, ingen AT eller abstinens, tills igår efter 2 dagars användning fredag, lördag.
Fick huvudvärk på eftermiddagen som blev helt grym på kvällen samt illamående, var helt utslagen. Kände dock inget sug efter Oxy. Hade fortfarande betongkeps på morgonen efter som började lätta framåt lunchtid.
Kan tillägga att jag drack en hel del kaffe tillsammans med Oxy på lördagen och sov inte alls lika gott som jag brukar annars på Oxy.

Är det normala symptom efter en tids användning?

Tacksam för svar från er som är mer erfarna inom området.
Citera
2007-09-18, 19:25
Medlem
SlyStones avatar
Tog 25mg oxynorm rektalt iförrgår och 15 igår plus 5 nasalt. Första dagen flög jag iväg, men igår bara lite soft, Tänkte gå på det idag igen men de är så jävla svår lösligt i vatten så man måste vara sjukt snabb med pumpen. Tar nog nasalt nu. funderar på 25-30 mg. Tips på att lösa upp det?
Citera
2007-09-19, 09:22
Medlem
_.Neurosiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsatt
Åt 2 st krossade 10mg oxycontin vid 17.30 idag.. fyllde precis på med en 10mg krossad rakt upp i snoken.. slog på efter typ 5 minuter.. underbart

Kan tillägga att jag har typ ingen tolerans.. 2 senaste veckorna har jag förbrukat 2 rör treocomp och 20st 100mg tradolan.

Edit: hur länge brukar ni vänta innan ni "fyller på"? tycker ruset är lite väl kort.. kanske för att jag kört lite för låga doser.. får la bli o testa 40 oralt och fylla på med 20 nasalt imorgon

Brukar börja med 40mg, nasalt, direkt. Fyller sedan på med 40mg åt gången, med kanske 1-1,5 timmes mellanrum, beror helt på vad jag känner för.

Citat:
Min kran sa att en nybörjare behövde runt 100mg?

Vad skulle hända med mig (som aldrig har testat opioider förr) om jag tog 100mg första gången?

Skulle det bli för mycket tror ni? Eller skulle jag bara må ännu bättre?

Det låter rätt mycket, men det beror ju på hur lång tid du delar upp det på också, skulle jag vilja påstå.

Min maxdos ligger på runt 220mg (men då hade jag rätt hög tolerans också)

Edit: Prova kör på 40-50mg istället för 100mg. 100mg låter egentligen för mycket.
Citera
2007-10-06, 00:01
Medlem
Tjena tänkte prova Oxycontin för första gången nu till helgen eller passande tillfälle. Vad bör jag tänka på?
Har både contin, och Norm. tror kapslarna med norm ligger på 20-25mg
och contin 30mgare.

Räcker det med en tablett Oxycontin a 30mg?

Har en hel del hemma..
Citera
2007-10-07, 01:33
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlyStone
Tog 25mg oxynorm rektalt iförrgår och 15 igår plus 5 nasalt. Första dagen flög jag iväg, men igår bara lite soft, Tänkte gå på det idag igen men de är så jävla svår lösligt i vatten så man måste vara sjukt snabb med pumpen. Tar nog nasalt nu. funderar på 25-30 mg. Tips på att lösa upp det?

kör det välgit kort i micron( 3/4 varv typ) så blir det lite bättre. sen håller du pumpen neråt en stund innan du snabbt vänder den & sprutar in det..då kommer kletet först
Citera
2007-10-12, 00:34
Medlem
Mm iv ja men pratar man oralt är oxyt dubbelt så potent plus lite till

Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
blir nästan irriterad på era inlägg här om att oxy är dubbelt så bra som morfin och bla bla.. ja har knarkat ca 10 år 8 utav dem på opiater går nu ren förutom dom 6mg xanor ja får av doktorn.. hade väldigt bstra tillgång på dolcontin och oxy i alla styrkor och dubbelt så potent kan de bara inte va.. när ja tar en oxy firre löser jag upp 2 st 80mg dvs 160mg och visst de shusar på bra men en 200mg dolc shussar mycke mycke bättre visst sticker de som fan i en men de är nästa lite skönt för när de väl släpper ahh va bra man mår då... nä ja väljer morfin framför oxy i alla lägen. nu mena ja inte att oxy är dåliga väldigt bra rus å shuss på dom.. och ni som inte känner nånting på 20-30mg inte lustigt de är en väldigt låg dos... vissa är iof kännsligare och kanske klarar sej på de...men de finns inget värre en att få för lite så man bara får mer smak.. bättre me lite för mkt då. första ggr ja tog moffe började ja med 80mg to sen 20mg till och de var lagom för mej då hade ja ingen opiattolerans alls. mvh matte
Ät en röd dol o vad känner du?förmodligen inte mycket om du är lite inkörd men en 80mg oxy sätter bra fart.
Citera
2007-10-19, 12:39
Medlem
tog ca 40 mg Oxy. och 2 dagar senare har jag varit såhär ungefär:

är det pga oxy:n eller är det bara mitt psyke som bryter ihop smått.
nu börjar allting kännas bättre igen. har inte haft något sug efter att käka mer eller så. men inte heller kännt något att ja inte vill ta igen.
Citera
2007-10-20, 01:03
Medlem
NitrousAcids avatar
Prövade oxycontin idag, tyckte inte det var någon höjdare tog över en fjärdel av en 80mg:are nasalt, skulle tippa på runt 25mg, det slog på rätt snabbt, peaken dröjjde dock ett tag, under peaken så fick jag svårt att andas och stå och gå rakt men peaken gick över rätt fort noddade bara ett tag, sänn blev jag mest grinig å jobbig kanske berodde på att jag borde legat hemma i min säng men dom 2 andra som tog samtidigt (dom ivade dock.) tyckte att det var rätt klent dem med, dem är iåförsej lite mer åt heroinist hållet då dem iv:ar heroin rätt ofta, men dem hadde varit rena i ungefär 2 veckor, jag hadde inte tagit någon opiat eller opiod på fett länge(typ några månader) tyckte jag borde fått bättre effekt hadde rätt höga förväntningar, har svårt att tänka mig att det berodde på mitt tidigare rätt flitiga subutex brukande, i och med att jag vart ren från opiater skitlänge...

Oxy var enligt mig rätt klent, subutex är skönare då är man iaf zonkad en stund, dock så är tolleransen på subutex inte så kul, efter någon vecka så känner man knappt av doserna man började med, men opiater är något man får spara till speciella tillfällen annars blire bara tråkigt tillslut.
Citera
2007-10-22, 03:29
Medlem
gurujoshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
vad kostar oxy på gatan ca?
hur är tillgången söder ut?
Oxycontin kostar ca 2-4 kr/mg och beroende på tillgång.
Själv betalar jag 40 spänn för 20 mg vilket jag tycker är
ett mycket bra pris
Citera
2007-11-16, 20:58
Medlem
Är det samma pris på oxynormen? Känner en snubbe jag ev tänkte byta mina oxynorm mot xanor eller temesta.

vad är rimligt bytesantal för xanor tex? jag har 10mgs oxynorm.
Citera
2007-11-16, 22:14
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitrousAcid
Prövade oxycontin idag, tyckte inte det var någon höjdare tog över en fjärdel av en 80mg:are nasalt, skulle tippa på runt 25mg, det slog på rätt snabbt, peaken dröjjde dock ett tag, under peaken så fick jag svårt att andas och stå och gå rakt men peaken gick över rätt fort noddade bara ett tag, sänn blev jag mest grinig å jobbig kanske berodde på att jag borde legat hemma i min säng men dom 2 andra som tog samtidigt (dom ivade dock.) tyckte att det var rätt klent dem med, dem är iåförsej lite mer åt heroinist hållet då dem iv:ar heroin rätt ofta, men dem hadde varit rena i ungefär 2 veckor, jag hadde inte tagit någon opiat eller opiod på fett länge(typ några månader) tyckte jag borde fått bättre effekt hadde rätt höga förväntningar, har svårt att tänka mig att det berodde på mitt tidigare rätt flitiga subutex brukande, i och med att jag vart ren från opiater skitlänge...

Oxy var enligt mig rätt klent, subutex är skönare då är man iaf zonkad en stund, dock så är tolleransen på subutex inte så kul, efter någon vecka så känner man knappt av doserna man började med, men opiater är något man får spara till speciella tillfällen annars blire bara tråkigt tillslut.

håller med, tagit 40mg Oxy oralt som mest men de va relativt klent i jämförelse me Subutex. Har dock förstått att de ska slå på rätt bra rektalt, å de går ju alltid å höja dosen även om de blir ett dyrt rus =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in