Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-28, 12:37
Medlem
KQEDs avatar
Hur är Oxy jämfört med Sub?
Citera
2008-08-06, 03:40
Medlem
_indees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmeister
BUMP. Er det noen som vil vara så goda at skriva en guide? Tusen Takk som vi sier på Norsk

Guide och guide... Iallafall, först sköljer man av och gnuggar bort "skalet" på tabletten, sen krossa med skedar förslagsvis.
Ta så mycket vatten du tycker passar för din pump.
Och lös mixturen genom att värma med en tändare under skeden.
Sen drar du upp lösningen när den är löst.
Tänk på att ha ett ciggfilter så att du filtrerar bort skiten.
Voíla! Resten förstår du nog...

Jag kanske är lite övertydlig, det jag skrev är en självklarhet för de flesta IVnarkomaner.
Jag är dock ingen IVbrukare, har dock vänner som jag lärt mig av.
Kommer aldrig röra sprutor...

Ursäkta min luddighet, är lite flöddrad.
Citera
2008-08-09, 11:25
Medlem
cacti88s avatar
Jag tog 100 mg och käkade lite bens till blev rätt mysig=) dom e schyssta!
Citera
2008-08-12, 23:46
Medlem
Har kommit över 2st Oxynorm 5mg, inga jättemängder visserligen men tänkte ändå ta och testa dem nån dag. Har några snabba frågor;

Vilket ger bäst effekt, nasalt eller oralt?

Om jag tagit Sub, hur länge måste jag vänta innan jag drar i mig Oxynormerna för att få effekt?

Slutligen, är 10mg nasalt/oralt på tok för lite för att känna något rus? Till saken hör att jag inte har någon hög opioid-tolerans, har bara tagit Sub 5-6 ggr, i övrigt inga opioider.
Citera
2008-08-13, 23:21
Medlem
appropå oxy

jo, gillar man moffe får man inte missa oxycontin. ger ett mycket skönt rus imo. sett till biverkningar och at förmodligen det bästa som går att få för erlagda kronor.
käkade dom själv under ca 8 månader tills dom plötsligt tog slut
bör absolut sägas, då jag heller inte sett några inlägg som tar upp det.. oxy funkar bäst med brass eller maja.. så istället för att som van användare förbruka 80-100mg om dan för att bli kickad.. ta en 20mg och rök en holk.. kickar jävligt bra, man blir fanimej som horsad. kräkningar kan förekomma =)

för en oinvigd på moffeprodukter kan 60-100mg vara dödlig dos.
vid långvarigt bruk finns risk för problem med prostatan.
at´n sitter i 3-4 dar med frossa, svettningar, illamående som följd.

det bästa med oxy är dock att man håller igång som fan .. inget jobb känns riktigt tråkigt och vill man bara sitta o ljumma funkar det med.
bjud dock inte över svärmor på middag när du snortat en 20mg och rökt en..
jag lovar ... du ser helt paj ut

enjoy!
Citera
2008-08-22, 12:02
Medlem
Crunchies avatar
Hej!

Jag är så gott som nybörjare på opiater/opioider. Kom över en låda tramadol i sommar som jag och en kompis tog slut på rätt så fort, men annars inget bruk tidigare.

Jag har nu kommit över några Oxynormtabletter. Jag antar att min tolerans är noll för det var mer än en månad sen jag tog tramadol och det var små mängder, 400-600mg per tillfälle.

Jag har sett flera av er gå emot vad som står i FAQen för nybörjarintag.

Vill helst ta oralt.

Vad tror ni om 15 mg?

Skulle också vilja veta vad ni tycker om att jag ska pröva det för första gången. Har sett många varningar om hur det kan gå lite fel längre fram....
Jag vet att oxy är mycket starkare än tramadol men hade inga problem att sluta med tram efter 2 veckors intensivt (miss)bruk. Skall då tilläggas att tramadol + cb var en av det bättre upplevelser jag har haft.
Jag har för avsikt att pröva detta EN GÅNG.

En sista grej, spelar det någon roll om man äter SSRI samtidigt?

Tacksam för svar

EDIT: borde man inte klistra denna också, kommer ju nya trådar om oxy hela tiden
Senast redigerad av Crunchie 2008-08-22 kl. 12:08.
Citera
2008-08-22, 13:35
Medlem
Corvs avatar
Crunchie: SSRIbruk borde inte påverka oxykodoneffekten.

15mg oralt kan vara en för låg dos, men om du inte känner något 30-60 min efter intag så fyll på med lite mer. Ett tips är att då fylla på med 15-20mg nasalt.
Citera
2008-08-26, 22:28
Medlem
wsbs avatar
1. Hur skiljer sig oxynorm mot oxycontin?

2. Du förespråkat nasalt och rektalt framför oralt intag som förstagångsanvändare. Blir ruset kraftigare vid de administrationssätten, och sitter de i så fall i lika länge som vid oralt intag?

3. Hur lång är "rustiden" vid oralt, nasalt respektive rektalt intag?

4. Hur intar man denna drog (och andra, liknande droger) rektalt? Måste man ha någon form av pump?

Tacksam för svar! /wsb
Citera
2008-08-27, 00:31
Medlem
Crunchies avatar
Jag kan bara svaret på ettan.

Oxycontin är time released eller depottabletter
Oxynorm är instant action
Citera
2008-08-27, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
2. Du förespråkat nasalt och rektalt framför oralt intag som förstagångsanvändare. Blir ruset kraftigare vid de administrationssätten, och sitter de i så fall i lika länge som vid oralt intag?

Rektal och nasal ger snabbare upptag av oxikodon i blodbanan (där den gör nytta), därför blir effekten mer kortvarig än vid oral adm. men effekten kraftigare.

Citat:
Ursprungligen postat av wsb
4. Hur intar man denna drog (och andra, liknande droger) rektalt? Måste man ha någon form av pump?

Tacksam för svar! /wsb

Du skaffar en spruta, dvs själva pumpen, någonstans i storlekarna 1-3ml eller varför inte 5-10 om man är en riktig cowboy. Revaxörtutor fungerar också, men det är mer skabbigt.
Citera
2008-08-27, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KQED
Hur är Oxy jämfört med Sub?

Mycket bättre!
Citera
2008-08-27, 13:38
Medlem
Om jag mot förmodan skulle lyckas träffa på nån som vill ha mina sub 8or och byta mot oxi vad är då rimligt?

Hur mycket oxi ska jag ha för en per sub8?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in