2024-10-05, 09:48
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Hej allihop! Jag ör dom många läst en person som p.g.a smärts måste ts Oxycontin för att fsktiskt kunna leva ett normalt liv. MEN jsg är noga att görs uppehåll i mitt intag sv Oxy för stt ibte öka tolersnsen ... Skit samma. Just nu är jag inne på min 3:e veckas uppehåll och abstinensens problem är i princip borta.. Till saken att idag hade jag en som i folks ögon sett är en riktigt tuff kille på besök.

Vi satt och drack kaffe och då frågade hsn om hurdant Oxy är i syfte med tsnke på berusning!!!

Jag sa att det är en jävligt potent tablett varpå frågan kom ifall jag hade några sådana hemma.
Jag hämtade en 20mg tsblett och sa att gör som jag gör när jag har ont ...tugga sönder den sa jag till honom.

Sagt o gjort hsn tuggade sönder den och efter en kvart sa han: fsn vilken skit jag känner ingenting. Då fick han en tsblett mot illamående( metoklopramide)

Vi sitter och pratar och jag ser hur han blir mer och mer påverkad.... Haha stackarn .
Frågar honom: Hur känns det? Han tittar på mig och utbrister.... Tar du flera sv dessa varje dag?

Ja sa jag och har just nu fått höjt upp till 250 mg per dag.

Haha de⁸nna tuffe pöjkvsom jsg vart ute på så mycket skit ned lägger sig på golvet o skriker: För helvete ****** vad fan är det här??? Det tog honom lver en timme innan han kom upp från golvet och hans tjej fick ordna skjuts för att hon dkulle ts bilen med honom härifrån.

Iallafall när hans värsta rusch var över så tyckte han nog ändå att det var ganska okay för honom Haha har filmat denna tuffingen när han ligger på mitt golv och yrar....och det bara på en 20 mg Oxy visserligen helt utan erfarenhet. Jag har skrattat hela kvällen åt detta. Men runt den 9:e så går jag själv på igen och ibte flr ruset utsn för smärtsn. Det gör underverk för toleransen mot smärtsn att göra ett 3 veckors uppehåll .... Men tyvörr måste jsg äta denna skit för att fungera normalt.
Rolig historia
Oxy är bra grejer minsann, men gäller att inte ta för mkt. Jag tog ju 20mg också och mådde skit efter det.

250mg låter mkt men du har ju gått på det länge. Men det jag undrade lite är, när du nu haft ett uppehåll i 3 veckor och toleransen gått ner, är det inte lite småfarligt då direkt hoppa på 250mg? Men du kanske börjar med lite mindre tills toleransen ökar igen.
Citera
2024-10-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Rolig historia
Oxy är bra grejer minsann, men gäller att inte ta för mkt. Jag tog ju 20mg också och mådde skit efter det.

250mg låter mkt men du har ju gått på det länge. Men det jag undrade lite är, när du nu haft ett uppehåll i 3 veckor och toleransen gått ner, är det inte lite småfarligt då direkt hoppa på 250mg? Men du kanske börjar med lite mindre tills toleransen ökar igen.

Jag börjar med en liten dos och enbart i smärtsyfte.
Brukar gå på med 5mg oxynorm eller tugga sönder en halv 20 mg depot.
Jag upplever att den smärtstillande effekten blir bättre efter några veckors uppehåll. Jag gillar inte ruset av oxy tyvärr. Så tar dem enbart i smärtsyfte
Citera
2024-10-05, 14:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Rolig historia

Inte det minsta roligt. Han kunde ha dött. Normal startdos är 5-10 mg långtidsverkande. 20mg snabbverkande är en hästdos för opioidnaiva.
Citera
2024-10-05, 14:46
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Inte det minsta roligt. Han kunde ha dött. Normal startdos är 5-10 mg långtidsverkande. 20mg snabbverkande är en hästdos för opioidnaiva.
Kan 20mg snabbverkande verkligen leda till döden? Men jag har förstått att det är för mkt för en utan tolerans, jag fick veta det av en annan användare tidigare då jag hade tagit 20mg snabbverkande och mådde dåligt. Men självklart är det inte roligt om det kan bli så allvarliga konsekvenser. Antar att det är individuellt hur olika människor tål olika mkt.
Citera
2024-10-05, 19:29
Medlem
På Onsdag har jag varit utan oxy 3 veckor och har faktiskt kommit över den värsta abstinensen...även om jag kanske inte fungerar fullt ut .
MEN tyvärr måste jag börja ned Oxycontin på Onsdag då det tyvärr inte går längre . Jag ör tyvärr fast i ett oxyberoende p.g.a min smärta.

Vöga ett liv fyllt av smörta VS ett liv med Oxy . Det vete fasn.. men stolt att jag på onsdag kommer ha haft 3 veckor utsn
Citera
2024-10-06, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0

Det var oxycontin långverkande som han fick och han tuggade sönder den.

Hsn ville ha det själv! Jag har naloxon hemma.
Det var alks ingen fara men jävlar viljen resa killen fick! Hsn sa innan han blev hämtad av sin fru att han mådde skitbra.
Sen dagen efter ringde hsn och frågade: Hur många tar du normalt av dessa tabletter varje dag.

Sa som det var att jag tar nellan 6-10 när det är som jävligast.

Han sa att jag kommer snart o hälsar på igen :-)
Citera
2024-10-06, 15:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
Hej,
Jag tar Oxycodone GL då och då, kanske två gånger i veckan, vanligtvis 40 mg per gång.
På senare tid har jag märkt att jag dagen efter får fruktansvärd huvudvärk och mår illa.
Det har blivit riktigt jobbigt.
Finns det någon som har tips på hur jag kan motverka detta?

Ta en Alvedon 1g en stund innan du tar dina G.L och ytterligare en innan sänggåendet.
Händer även mig då och då, varför vet jag inte.

Mot illamåendet finns Postafen receptfritt att handla på apotek.

Lycka till 🍀
Citera
2024-10-07, 10:40
Medlem
smokingfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ta en Alvedon 1g en stund innan du tar dina G.L och ytterligare en innan sänggåendet.
Händer även mig då och då, varför vet jag inte.

Mot illamåendet finns Postafen receptfritt att handla på apotek.

Lycka till 🍀

Okej tack ska testa detta!
Citera
2024-10-07, 14:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
Okej tack ska testa detta!

Det kan också vara att det är en ”för hög” dos att ta så pass sällan som ”endast” 2ggr/vecka om du hänger med i hur jag menar.
Tar man så sällan borde en mindre dos räcka för toleransen bör ju inte vara skyhög?

Testa kanske att ta en mindre dos nästa gång, hjälper det inte mot smärtan kan du ju alltid fylla på.

Annars hoppas jag att mitt andra tips hjälper dig!
Citera
2024-10-07, 21:25
Medlem
Akta er för fejk oxy.

Det är mundipharma 80 mg. Kommer i vit blister.
Färgen åker av lätt samt smulas sönder rätt lätt.
Smakar inte som det ska.
Tar bort abstinens uyan något rus alls.

Har ätit gröna 80 mg i över 5 års tid. Detta ärförsta gången av tusentals tabletter jag råkar få sådant skit.

Smaken är värre en imovane smaken och den sitter i länge.

Har bild
Citera
2024-10-08, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Akta er för fejk oxy.

Det är mundipharma 80 mg. Kommer i vit blister.
Färgen åker av lätt samt smulas sönder rätt lätt.
Smakar inte som det ska.
Tar bort abstinens uyan något rus alls.

Har ätit gröna 80 mg i över 5 års tid. Detta ärförsta gången av tusentals tabletter jag råkar få sådant skit.

Smaken är värre en imovane smaken och den sitter i länge.

Har bild

Skulle vilja tipsa samrliga som köper illegala opioider att just nu så cirkulerar det en jävla massa skit ute på gatan.

Ni kan ibte ens lita på eran egna krsn för hsn blir säkert lurad också.

Så VARNING för fslska tabletter i omlopp.

Det ksn vara vad eom helst i dem.

B L.A De puller de kallar blåbär har det upptäckts cementdamm inuti vid kontroll och det ser nan inte med blotta ögat.

Även Andra tsbletter innehåller massa skit.
Citera
2024-10-08, 15:30
Medlem
Faltas avatar
Jag behöver hjälp! Jag har fått oxycodone GL utskrivet. 10mg. Avlånga och blåa. Går att dela. Frågan. Är dom långverkande eller kortverkande? Farmaceutikern Frågade om jag ville ha en annan sort! Vad hon menade vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in