Citat:
Ursprungligen postat av
kytex
Någon annan som stött på Sandoz Oxikodon Depot 1A Farma 10mg? Jag tror jag fick fejktabletter. Känns ganska likt Oxy comeup första 40-50 min, sen börjar man bli yr och riktigt trött, asså flera gånger mer än motsvarande Oxynorm dos (jag har recept). Sen mellan 1.5-3/4 timmar efter man doserat så vill man bara ligga och inte bli yr, dessutom kände jag mig trött men på ett... obekvämt sätt? Man känner inte alls samma slags pigghet som man normalt gör från Oxy.
Vettifan vad jag skall tro. Kommer från en riktigt, riktigt bra säljare men jag kan inte ignorera hur fucking konstiga dennas effekter varit. Vad tror ni?
Både ”Depot 1A Farma” och ”Lannacher” är helt värdelösa.
Eller ja, dom hjälper inte i närheten av vad originalet Mundipharma gör.
Det finns trådar om dessa generika här, verkar vara en del som tycker samma.
Jag har fått bägge sorterna vid något tillfälle är Mundipharma inte fanns inne, och det är ett misstag jag inte gör om, hur mycket billigare/högkostnadsskydd osv det än är.
Dom är helt enkelt inte smärtstillande på samma vis.
Nu är ju Mundipharma 5/10/20mg restnoterade allihop i dom flesta frpkstorlekar, och samma gäller OxyNorm 5mg.
Gällande datum när det tar slut hittar du i listan över restnoterade läkemedel som vanligt.
Du får ringa runt till apoteken i din närhet och kolla vilket/vilka som har annat än generika inne helt enkelt.
Är värt att åka en extra bit för att slippa den skiten.
Gällande generika på OxyNorm är det inte samma, där byter jag alltid ut dom mot antingen Oxycodone Actavis eller Oxycodone Teva.
Tycker dom är betydligt bättre, och hjälper snabbare.