Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-21, 11:28
Medlem
Hur mycket påverkar kodein på toleransen på Oxy? Om den nu ens gör det.
Citera
2022-11-21, 20:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Någon annan som stött på Sandoz Oxikodon Depot 1A Farma 10mg? Jag tror jag fick fejktabletter. Känns ganska likt Oxy comeup första 40-50 min, sen börjar man bli yr och riktigt trött, asså flera gånger mer än motsvarande Oxynorm dos (jag har recept). Sen mellan 1.5-3/4 timmar efter man doserat så vill man bara ligga och inte bli yr, dessutom kände jag mig trött men på ett... obekvämt sätt? Man känner inte alls samma slags pigghet som man normalt gör från Oxy.

Vettifan vad jag skall tro. Kommer från en riktigt, riktigt bra säljare men jag kan inte ignorera hur fucking konstiga dennas effekter varit. Vad tror ni?

Både ”Depot 1A Farma” och ”Lannacher” är helt värdelösa.
Eller ja, dom hjälper inte i närheten av vad originalet Mundipharma gör.

Det finns trådar om dessa generika här, verkar vara en del som tycker samma.
Jag har fått bägge sorterna vid något tillfälle är Mundipharma inte fanns inne, och det är ett misstag jag inte gör om, hur mycket billigare/högkostnadsskydd osv det än är.
Dom är helt enkelt inte smärtstillande på samma vis.

Nu är ju Mundipharma 5/10/20mg restnoterade allihop i dom flesta frpkstorlekar, och samma gäller OxyNorm 5mg.
Gällande datum när det tar slut hittar du i listan över restnoterade läkemedel som vanligt.

Du får ringa runt till apoteken i din närhet och kolla vilket/vilka som har annat än generika inne helt enkelt.
Är värt att åka en extra bit för att slippa den skiten.

Gällande generika på OxyNorm är det inte samma, där byter jag alltid ut dom mot antingen Oxycodone Actavis eller Oxycodone Teva.
Tycker dom är betydligt bättre, och hjälper snabbare.
Citera
2022-11-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Jag har fått bägge sorterna vid något tillfälle är Mundipharma inte fanns inne, och det är ett misstag jag inte gör om, hur mycket billigare/högkostnadsskydd osv det än är.

Nu är ju Mundipharma 5/10/20mg restnoterade allihop i dom flesta frpkstorlekar, och samma gäller OxyNorm 5mg.
Gällande datum när det tar slut hittar du i listan över restnoterade läkemedel som vanligt.

Du får ringa runt till apoteken i din närhet och kolla vilket/vilka som har annat än generika inne helt enkelt.

Gällande generika på OxyNorm är det inte samma, där byter jag alltid ut dom mot antingen Oxycodone Actavis eller Oxycodone Teva.

Har du märkt på Sandoz Depot 1A att man blir väldigt trött/yr? Det var mest det jag undrade. När jag tog dessa kända jag mig liksom våldsamt trött, typ som när man tagit benzo nästan. Den där känslan att man bara inte orkar göra något annat än att ligga ned. Kändes jävligt off men vad vet jag.
Citera
2022-11-22, 08:42
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Har du märkt på Sandoz Depot 1A att man blir väldigt trött/yr? Det var mest det jag undrade. När jag tog dessa kända jag mig liksom våldsamt trött, typ som när man tagit benzo nästan. Den där känslan att man bara inte orkar göra något annat än att ligga ned. Kändes jävligt off men vad vet jag.

Det minns jag inte, är något år sedan jag fick dom och det var bara den enda gången.
Efter det kör jag på originalet.
Citera
2022-11-22, 11:44
Medlem
Citat:
Det minns jag inte, är något år sedan jag fick dom och det var bara den enda gången.
Efter det kör jag på originalet.

Det är nog bäst. Sitter i en jävligt jobbig sits för jag har också recept men får inte tillräckligt, fick 5mg/dag i ett år, sen lyckades jag få upp det till 20mg/dag som tur är men jag behöver 3st 10mg doser för att täcka mig (nästan hela) dagen, oxynorm varar ju typ bara 5 timmar max.

Jag vågar inte be efter mer för då kanske läkaren blir sur och inte ger något alls eller säger att man är beroende, lol. Hur hade du gjort?
Citera
2022-11-22, 12:22
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Det är nog bäst. Sitter i en jävligt jobbig sits för jag har också recept men får inte tillräckligt, fick 5mg/dag i ett år, sen lyckades jag få upp det till 20mg/dag som tur är men jag behöver 3st 10mg doser för att täcka mig (nästan hela) dagen, oxynorm varar ju typ bara 5 timmar max.

Jag vågar inte be efter mer för då kanske läkaren blir sur och inte ger något alls eller säger att man är beroende, lol. Hur hade du gjort?

Beror ju på hur läkaren är..
Men nej, jag hade INTE vågat be om mer då 20mg/dag anses vara en ”hög dos” redan.

Hade isf bett om snabbverkande för plötslig smärta/svåra skov nattetid, så gjorde jag och påpekade att en depottablett tar uppemot 60min att ge verkan och att jag då inte lyckas somna om pga att vänta på det.
Nu var det visserligen sant också, men det är mitt tips.
Citera
2022-11-24, 09:32
Medlem
Citat:

Normen har jag koll på med. Men vilka generika tycker du är ok att byta till när det kommer till oxycontin? Upplevde även jag sämre effekt o smärtlindring på Lannacher.

Tacksam för svar
Citera
2022-12-04, 10:52
Medlem
Hej!
Fick ett sjukt jävla ryggskott.
En vän gav mig dessa:
http://www.bilddump.se/bilder/20221204105636-90.129.198.133.jpg

Har aldrig tagit någon sådan tablett eller opiater.
Är detta farligt?

Behöver jobba imorgon.....denna jävla rygg!
Kommer jag kunna sköta jobbet och ta medicinerna?

Mvh
Senast redigerad av Jsjsusi 2022-12-04 kl. 10:57.
Citera
2022-12-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Hej!
Fick ett sjukt jävla ryggskott.
En vän gav mig dessa:
http://www.bilddump.se/bilder/20221204105636-90.129.198.133.jpg

Har aldrig tagit någon sådan tablett eller opiater.
Är detta farligt?

Behöver jobba imorgon.....denna jävla rygg!
Kommer jag kunna sköta jobbet och ta medicinerna?

Mvh

De hjälper men har du inte ätit sådana förut så börja försiktigt för de slår på bra.
Citera
2022-12-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
De hjälper men har du inte ätit sådana förut så börja försiktigt för de slår på bra.

Tog en där oxynorm.
Känner mig helt påverkad.
Fungerar inte att köra bil eller vara skärpt på jobbet.

Ryggen är återställd iallafall.
Citera
2022-12-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Tog en där oxynorm.
Känner mig helt påverkad.
Fungerar inte att köra bil eller vara skärpt på jobbet.

Ryggen är återställd iallafall.

Det är bra! Ta inte för många bara!
Citera
2022-12-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Det är bra! Ta inte för många bara!

Skulle börja jobbet 0540 vaknade nu......
Chefen är sjukt irriterand.

Undvik dessa tabletter.
Typ, insomnia...kliar på hela kroppen.

Ska man äta dessa tabletter behöver man en sjukskrivning.

UNDVIK OXYNORM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in