ä
Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
Det är sant faktiskt det du skriver, biotillgängligheten blir absolut maxad och effekten kommer mer eller mindre omedelbart med full kraft. Jag förstår verkligen hur folk som fastnar när dom gått över till IV, den känslan är väldigt väldigt mysig.
Samma som dig så kommer jag aldrig gå ner den på den vägen med nålar och liknande, av den enkla anledningen att jag vet jag gillar den känslan för mycket och jag kommer fastna direkt utan tvekan och säkert döda mig tidigt med en överdos.
Precis så. Det är så den absoluta merparten av missbrukare dör och så fem stycken utav mina tidigare vänner förlorat livet. Det börjar som en lek där man testar en lättare opioid som Tramadol och älskar känslan. Därefter testas tyngre opiater och sen en dag av ren nyfikenhet en dag går du med på att testa IV och någon sätter jungfrun på dig, sen kommer inget annat intagningssätt duga och en vacker dag då du jobbat upp ett fysiskt och psykologiskt beroende av opiater åker du som vanligt och klipper en boll Heroin eftersom att upprätthålla beroendet med Oxy blivit för dyrt.
Den bollen råkar då innehålla dubbelt så hög procent Heroin utan din vetskap och du bestämmer dig för att köra en riktigt fet jävel och vips så vaknar du aldrig mer.
Sånt jävla slöseri med liv och det värsta är alla som får leva kvar och sörja denna unga människa (samtliga jag kände som gick bort var mellan 20-30)