Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-10, 06:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Är Oxycodone Teva 5 mg snabbverkande eller depot?

Det är snabbverkande, om du kollar min posthistorik här i tråden är det inte så längesen jag skrev ut exakt vilka av dom olika sorterna av Oxycodone/Oxycontin som är snabbverkande vs depot.

Kapslarna är alltid snabbverkande.

Har själv ”Oxycodone Actavis” på recept, och brukar byta ut dom till just ”Teva” eftersom jag tycker dom har snabbare ”verkningstid”, dvs dom hjälper snabbare mot smärtan.
Citera
2021-08-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det är snabbverkande, om du kollar min posthistorik här i tråden är det inte så längesen jag skrev ut exakt vilka av dom olika sorterna av Oxycodone/Oxycontin som är snabbverkande vs depot.

Kapslarna är alltid snabbverkande.

Har själv ”Oxycodone Actavis” på recept, och brukar byta ut dom till just ”Teva” eftersom jag tycker dom har snabbare ”verkningstid”, dvs dom hjälper snabbare mot smärtan.

Tack Bella!
Citera
2021-08-12, 21:49
Medlem
Hej!

Har fått tag på ett gäng Oxycontin 80 mg Mundipharm.
Har ingen tolerans alls, i princip endast ätit Stilnoct och rökt på några gånger.

Hur mycket bör jag ta?
Finns ingen brytskåra så svårt att dosera.
Vill helst inte snorta, vill helst ta oralt.
Men som jag förstått det måste man mortla de för att ta bort depoteffekten.

Kom gärna med tips!
Citera
2021-08-12, 23:26
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattjagaren
Hej!

Har fått tag på ett gäng Oxycontin 80 mg Mundipharm.
Har ingen tolerans alls, i princip endast ätit Stilnoct och rökt på några gånger.

Hur mycket bör jag ta?
Finns ingen brytskåra så svårt att dosera.
Vill helst inte snorta, vill helst ta oralt.
Men som jag förstått det måste man mortla de för att ta bort depoteffekten.

Kom gärna med tips!
Dela på mitten så gott det går. Och efter det så dela nästa bit på mitten, gör du det jämnt får du 4 små bitar med ca. 20mg i varje. 20mg utan tolerans kan vara ganska mycket för vissa, men ingen farlig mängd. Du behöver ej mortla, svälj biten som den är eller tugga ett par gånger. Tänk på att inte blanda med något annant (alkohol, benzo) när du ska testa första gångerna.
Lycka till!
Citera
2021-08-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Dela på mitten så gott det går. Och efter det så dela nästa bit på mitten, gör du det jämnt får du 4 små bitar med ca. 20mg i varje. 20mg utan tolerans kan vara ganska mycket för vissa, men ingen farlig mängd. Du behöver ej mortla, svälj biten som den är eller tugga ett par gånger. Tänk på att inte blanda med något annant (alkohol, benzo) när du ska testa första gångerna.
Lycka till!

Tack för svar!
Delade i 6 bitar, ganska ojämna. Började med att ta den minsta. Efter hur lång tid bör effekten komma?
Tänkte ifall jag inte fick något rus av den minsta biten, ifall jag ska ta nästa lillbit.
Senast redigerad av Skattjagaren 2021-08-12 kl. 23:51.
Citera
2021-08-13, 00:38
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Tack för svar!
Delade i 6 bitar, ganska ojämna. Började med att ta den minsta. Efter hur lång tid bör effekten komma?
Tänkte ifall jag inte fick något rus av den minsta biten, ifall jag ska ta nästa lillbit.
Inga problem. Du bör känna av efter typ 30-40 min. Beroende på om du tog det på tom mage eller ej.
Citera
2021-08-13, 13:28
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Tack för svar!

Eller krossar du hela tabletten och gör fyra linor. Tycker näsa är det bästa alternativet om man inte kör IV. Älskar verkligen smaken av oxycontin
Citera
2021-08-14, 16:17
Medlem
Hej, det är så att jag köpte en karta oxycodone. Det står på: oxycodone/naloxon sandoz 10mg/mg
Det är så att jag har petat i mig 110 mg. Har tagit lite oxy två dagar i rad inte känt så mkt så tänkte att nu vill ja fan känna. Så ja har krossat tabletterna o druckit dom. Har tagit detta på typ tre timmar. Började med ca 60mg. Jag känner INGET.
Pupillerna är inte ens små????? Mina pupiller är som vanligt hyfsat stora. Är det fake eller varför händer ingenting?
Dom är röd/bruna avlånga med en skåra i mitten. Har inte ätit ngt heller.
Citera
2021-08-14, 17:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunsisters
Hej, det är så att jag köpte en karta oxycodone. Det står på: oxycodone/naloxon sandoz 10mg/mg
Det är så att jag har petat i mig 110 mg. Har tagit lite oxy två dagar i rad inte känt så mkt så tänkte att nu vill ja fan känna. Så ja har krossat tabletterna o druckit dom. Har tagit detta på typ tre timmar. Började med ca 60mg. Jag känner INGET.
Pupillerna är inte ens små????? Mina pupiller är som vanligt hyfsat stora. Är det fake eller varför händer ingenting?
Dom är röd/bruna avlånga med en skåra i mitten. Har inte ätit ngt heller.

Nu gissar jag bara, men att krossa tabletter som innehåller Naloxon kan ju omöjligt vara bra, i russyfte då..
Citera
2021-08-14, 20:40
Medlem
Hej!

Har tagit 25mg oxycodone för 30-60 min sen är lite små skön är det en bra nybörjardos eller ska jag ta mer, har fortfarande ångest
Citera
2021-08-14, 20:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magiicm
Hej!

Har tagit 25mg oxycodone för 30-60 min sen är lite små skön är det en bra nybörjardos eller ska jag ta mer, har fortfarande ångest

Tar du Oxycodone för ångest är du väldigt fel ute..(säger jag inte för att vara elak, så ta det inte så!)

25mg låter dessutom väldigt mycket för en nybörjare, varför inte läsa på innan vad det är du egentligen stoppar i dig?!
Är inte svårare än att leta här i tråden!!

Att börja käka opioider mot ångest kan vara det sämsta val du nånsin gör, tänk efter. Före!
Citera
2021-08-14, 21:24
Medlem
Har det inte som rutin och inte tänkt göra det fler gånger. Tog det inte för ångest dämpande syfte bara utan bara tänkte att det skulle hjälpa mot det. Men jag tackar för dit svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in